Η τραγωδία του Αισχύλου "Ικέτιδες" εξιστορεί την ικεσία των Δαναΐδων και του πατέρα τους προς την πόλη του Άργους, για να αποφύγουν τον αιμομικτικό γάμο με τους γιους του Αιγύπτου. Στις “Ικέτιδες” κομβική θέση έχει ο Χορός, ο οποίος αποτελεί το κεντρικό πρόσωπο της τραγωδίας.
Προς τι ο πρόλογος; Διότι η Μαριάννα Κάλμπαρη, καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης, επιστρέφει στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου και ανεβάζει τις “Ικέτιδες” του Αισχύλου, έναν ύμνο στη δημοκρατία και την αξιοπρέπεια της γυναίκας. Το 2017 η Μαριάννα Κάλμπαρη είχε κάνει το ντεμπούτο της στην Επίδαυρο με την παράσταση “Μήδεια” στην ποιητική μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά, με υπότιτλο “Η βαρβαρότητα του έρωτα” και πρωταγωνιστές τους Μαρία Ναυπλιώτου και Χάρη Φραγκούλη.
Ένα από τα ονόματα που ξεχωρίσαμε είναι εκείνο της Μαρίνας Σάττι. Η καλλιτέχνιδα που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, μαζί με τη χορωδία της, Chóres, ένα γυναικείο σύνολο που ερμηνεύει πολυφωνικά παραδοσιακά τραγούδια απ’ όλο τον κόσμο, θα απαρτίζουν τον Χορό στην τραγωδία «Ικέτιδες».
Τελικά αρέσει στους Έλληνες το ZARI της Μαρίνας Σάττι;
Η παράσταση ενώνει λυτρωτικά τις φωνές των αρχαίων ηρωίδων με εκείνες των σημερινών, μέσα από έναν εντυπωσιακό Χορό πενήντα νέων γυναικών, με προεξάρχουσες στο λόγο τη Λένα Παπαληγούρα και τη Λουκία Μιχαλοπούλου (στους ρόλους της Υπερμνήστρας και της Αμυμώνης αντίστοιχα) και στο τραγούδι τη Μαρίνα Σάττι.
Στον ανδρικό ρόλο του Πελασγού, βασιλιά του προελληνικού πελασγικού φύλου η Λυδία Κονιόρδου. Τις δύο μορφές της πατριαρχικής εξουσίας ενσαρκώνουν ο Άκης Σακελλαρίου και ο Γιάννης Τσορτέκης.