Υπάρχει ακρίβεια. Οι τιμές έχουν εκτοξευθεί και πλέον δεν υπάρχει ταβάνι. Κάθε μέρα ακούμε και από μία... υπέροχη ιστορία ακρίβειας. Μάλιστα στη Μύκονο αποφάσισαν να σπάσουν κάθε όριο και να αναδειχθούν πρωταθλητές. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της γερμανικής οικονομικής εφημερίδας «Handelsblatt», στο Νησί των Ανέμων χρεώνουν 15 ευρώ για έναν espresso, 150 ευρώ για μία μερίδα καλαμαράκια, 25 ευρώ για ένα σουβλάκι και 50 ευρώ για ένα ποτήρι μπύρα. «Στα κοινωνικά δίκτυα πολλοί ταξιδιώτες εκτονώνουν την οργή τους για τις υπέρογκες τιμές για το πιο κοσμικό νησί της Ελλάδας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο ρεπορτάζ.
Η αλήθεια είναι πως όλοι γνωρίζουμε ότι η Μύκονος είναι τσιμπημένη. Μάλιστα κανείς δεν σε ανάγκασε να την επισκεφτείς. Επίσης είναι βέβαιο πως αυτές οι τιμές δεν θα ισχύουν σε κάθε μαγαζί της Μυκόνου. Υπάρχουν συγκεκριμένα μαγαζιά που για σηκώνεσαι μ’ ένα νεφρό λιγότερο από το τραπέζι, για να πληρώσεις τον λογαριασμό.
Ωστόσο αυτή η αισχροκέρδεια κάνει μεγάλο κακό στην εικόνα της χώρας μας προς τα έξω. Ο τουρίστας από την Γερμανία, τη Ρωσία, την Βρετανία δεν γνωρίζει την εξαίρεση στον κανόνα αλλά θεωρεί πως είναι ο κανόνας στα ελληνικά νησιά. Πιστεύει πως αυτές οι τιμές παίζουν παντού και είναι λογικό να γυρνάει την πλάτη στην Ελλάδα. Αυτό δημιουργεί ένα τεράστιο πλήγμα στο βαρύ χαρτί της ελληνικής βιομηχανίας, που δεν είναι άλλη από τον τουρισμό.
Η «Μύκονοοος» δεν είναι αυτό που νομίζεις
Η ελληνική οικονομία ζει και αναπνέει από τον τουρισμό και το καλοκαίρι είναι ο καθρέφτης για όλα αυτά που μας περιμένουν τον χειμώνα. Όσο μικρότερα τα κέρδη, τόσο πιο βαρύς ο χειμώνας. Την ίδια στιγμή που Τουρκία, Ιταλία, Ισπανία, παίζουν στα δάχτυλα την επικοινωνία, η Ελλάδα δείχνει μία τεράστια αδυναμία. Μία αδυναμία που μετατρέπεται σε παθογένεια. Το πιο γνωστό ελληνικό νησί στο εξωτερικό (μαζί με την Σαντορίνη) περνάει την εικόνα πως θέλει να «γδάρει» τον τουρίστα. Όχι να τον κάνει να περάσει καλά, όχι να τον αγκαλιάσει, αλλά να του πάρει τα «ασημικά» και να τον διώξει. Με τιμές που είναι απλησίαστες εδώ και καιρό για τον μέσο Έλληνα, το ρεπορτάζ της γερμανικής εφημερίδας, έρχεται να ρίξει άκυρο και στον τουρίστα του εξωτερικού.
Οι υπεύθυνοι οφείλουν να ακούσουν και να σεβαστούν τον τουρίστα. Γιατί πίσω από τα αστειάκια που θα κάνουμε στα social media για τις απαγορευμένες (σε σημείο ξεφτίλας) τιμές, υπάρχει μία τραγική ιστορία που θα την βρούμε μπροστά μας. Και καλό είναι να δράσουμε.