Η δημοσιογραφία στη χώρα μας έχει δώσει δικαιώματα. Η ετήσια έκθεση των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα για το 2023 δεν μπορεί να λέει ψέματα. Σε αντίθεση με την πλειοψηφία των ΜΜΕ στην Ελλάδα. Η ελληνική δημοσιογραφία βρίσκεται στην 107η θέση παγκοσμίως και αυτό δεν είναι καθόλου τιμητικό. Βασικά είναι επικίνδυνο. Επικίνδυνο για τη Δημοκρατία, επικίνδυνο για τη δικαιοσύνη, επικίνδυνο για την ελευθερία.
Η δημοσιογραφία στη χώρα μας είναι πλήρως ελεγχόμενη και σε αρκετές περιπτώσεις χειραγωγούμενη. Φυσικά και υπάρχουν εξαιρέσεις, οι οποίοι χάνονται μέσα στο βούρκο της νοσηρής πλειοψηφίας. Αυτό δεν συμβαίνει μόνο στη δημοσιογραφία αλλά και σε κάθε εξουσία, σε κάθε μορφή της κοινωνίας.
Γιατί οι δημοσιογράφοι έχουν τη χειρότερη δουλειά;
Οι καλλιτέχνες το εκμεταλλεύονται
Γιατί όμως οι καλλιτέχνες αρέσκονται στο να κράζουν τα ΜΜΕ και τους δημοσιογράφους; Η αρχή έγινε με τον Γιώργο Νταλάρα και το ξέσπασμά του απέναντι στους ρεπόρτερ. Είχε δίκιο σε αυτά που είπε; Εν μέρει, ναι. Τα είπε σε λάθος πρόσωπα; Ξεκάθαρα, ναι. Ο καταξιωμένος καλλιτέχνης δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα να εμφανιστεί σε εκπομπές καλόπιστης κριτικής και να σχολιάσει τους τραγουδιστές που γίνονται influencers διαφημίζοντας λουκάνικα, αλλά την ίδια ώρα θεωρεί πως δεν είναι δημοσιογραφία να τον ρωτήσουν για την απάντηση που του έδωσε ο εκάστοτε καλλιτέχνης. Ώπα Γιώργο, “εφτά σε παίρνει αριστερά μην το ζορίζεις”.
Την σκυτάλη πήρε ο Πάνος Βλάχος
Στην πρεμιέρα της νέας σειράς «17 Κλωστές» του Σωτήρη Τσαφούλια βρέθηκαν οι κάμερες των ίδιων εκπομπών. Ο Πάνος Βλάχος μίλησε στους ρεπόρτερ που κάλυψαν την πρεμιέρα, ωστόσο ο ίδιος χωρίς κάποια αφορμή θέλησε να δηλώσει πως επιθυμεί οι δημοσιογράφοι να μη του «λερώσουν» αυτή την ιδιαίτερη ημέρα. «Είναι πολύ όμορφη στιγμή για μένα, ελπίζω να μη τη λερώσετε… Ελπίζω να μη τη λερώσετε και να την κρατήσετε όμορφη. Από τις σπάνιες συνθήκες που κάποιοι καλλιτέχνες που μπορούν να βρεθούν σε ένα τέτοιο πλαίσιο» ανέφερε αρχικά ο ηθοποιός και όταν ρωτήθηκε από δημοσιογράφο αν τα ΜΜΕ έχουν “λερώσει” προηγούμενη δουλειά του, εκείνος απάντησε: «Όχι. Τα ΜΜΕ όμως έχουν την τάση να λερώνουν κάθε τι όμορφο. Αυτό εννοούσα. Κάθε τι που έγινε με κόπο, κάθε τι που προσπαθεί να φτάσει κάπου, προσπαθείτε να το υποβαθμίσετε και σας παρακαλώ αν θέλετε να μην το κάνετε».
Όχι αλλά μη λερώσετε. Είναι σαν προειδοποίηση σε κάποιον που έρχεται στο σπίτι σου και του λες “βγάλε τα παπούτσια, μη λερώσεις”. Και όταν σε ρωτάει “αν έχει λερώσει ποτέ σε προηγούμενες επισκέψεις”, εκείνος απαντάει “όχι”.
Οι viral ήρωες του 24ώρου
Ο κόσμος έχει κάθε δίκιο να είναι εξοργισμένος από τα ΜΜΕ και τους δημοσιογράφους. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που αποκρύπτουν πράγματα και καταστάσεις. Σκάνδαλα κάτω από το χαλί και συνεχιζόμενη προπαγάνδα. Αλλά όταν αναφερόμαστε στις “αμαρτίες” της δημοσιογραφίας, αυτές που έχουν πραγματικά σημασία είναι εκείνες που έχουν αντίκτυπο στην καθημερινότητά μας. Οι καλλιτέχνες είναι έξυπνοι άνθρωποι. Κατανοούν τις τάσεις, γνωρίζουν τη δικαιολογημένη οργή των πολιτών και επενδύουν πάνω σε αυτό. Γίνονται οι viral ήρωες του 24ώρου, ανεβάζουν τις μετοχές τους και τονώνουν τη ματαιοδοξία τους. Ωστόσο η κριτική τους δεν έχει κανένα αντίκτυπο στην κοινωνία. Κανείς δεν ενδιαφέρεται για τα “κοτόπουλα Νταλάρας” και τις “Κλωστές του Βλάχου”.
Πάντως αξίζουν οι «17 Κλωστές» στις οποίες παίζει ο Πάνος Βλάχος
Το ξέσπασμα των καλλιτεχνών κατά των ρεπόρτερ είναι επιτηδευμένο και πλέον κουραστικό. Δεν χρειαζόμαστε καλλιτέχνες που το ταβάνι της κριτικής τους είναι χαμηλό. Χρειαζόμαστε καλλιτέχνες που θα κάνουν κριτική στην εξουσία και όχι μέχρι εκεί που τους παίρνει. Αλλιώς θυμίζουν εκείνο το λυκειόπαιδο που έκανε bullying σε παιδιά δημοτικού αλλά όταν εμφανιζόταν ο αυστηρός μπαμπάς κλαψούριζε σε μία γωνία.