Ίσως κάνουμε και εμείς λάθος που με τον σχολιασμό του συμβάντος αναπαράγουμε την είδηση, ωστόσο διακρίνοντας την ευκολία που ορισμένοι έχουν κρυμμένη την (αισχρή) προσβολή στο τσεπάκι τους θελήσαμε να πάρουμε θέση. Ο λόγος για το story-post που έχει γίνει viral και αφορά το υβριστικό τηλεφώνημα πελάτη σε βάρους του υπάλληλο του Tarantino Burgers Athens αποκαλώντας τον «καθυστερημένο» για τον λόγο του ότι παράλειψε να αφαιρέσει τις πίκλες από το μπέργκερ. Τηλεφώνημα στο μαγαζί για να βρίσεις υπάλληλο που δεν σου έβγαλε τις πίκλες, πόσο λάθος. Τι προβλήματα έχει ο κόσμος, τίποτα δεν του πηγαίνει καλά. Από την ακρίβεια στα πάντα, τους απλήρωτους λογαριασμούς μέχρι και αστοχία στα delivery.
Ήταν που ήταν υπερβολικό το τηλεφώνημα, περιείχε τον χαρακτηρισμό «καθυστερημένος» -ακόμα και αν ο εργαζόμενος δεν είχε παιδιά με αυτισμό, είναι προσβλητικό προς όλους όσους έχουν καποιου είδους νοητική στέρηση- η σύγχυση προκάλεσε στους ανώτερους και από το μαγαζί βγήκε κάτι κοντινό σε «ανακοίνωση-απάντηση» μέσω του story για το οποίο μιλάει σήμερα όλος ο κόσμος και έχει προκαλέσει ανάμεικτα συναισθήματα.
Αφενός τον αναβρασμό κατά του κράχτη πελάτη που πήρε και έβρισε χρησιμοποιώντας άκομψα τον συγκεκριμένο όρο, αφετέρου έναν δεύτερο εκνευρισμό προς την πλευρά του καταστήματος που στην προσπάθειά του να υπερασπιστεί τον εργαζόμενό του, εξέθεσε την προσωπική ζωή του.
Μερικοί δεν υπερασπίζονται ούτε τον διπλανό τους.
Τελικά ισχύει το «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο»;
Στην προκειμένη περίπτωση σίγουρα το έχασε. Άλλο παρατήρηση, άλλο ύβρις. To κακό στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι δεν πρόκειται για ένα μεμονωμένο περιστατικό αλλά για γενικότερη στάση ζωής. Αν είναι τα πράγματα όπως μας παρουσιάζονται δεν είναι ότι ο πελάτης παράγγειλε μπέργκερ και του έφεραν μπάμιες, ούτε είχε κάποια κατσαρίδα στο μπιφτέκι αντί για σος.
Καταλαβαίνουμε τον εκνευρισμό αλλά λάθη γίνονται στην εστίαση, πρώτη φορά βλέπετε να φέρνουν λάθος παραγγελία σε τραπέζι ενός εστιατορίου; Εκεί τι κάνετε αν σας έρθει λάθος, «στολίζετε» το σερβιτόρο με διάφορα κοσμητικά ή απλώς ζητάτε άλλο πιάτο; Μάλλον το δεύτερο γίνεται. Να είστε σίγουρος και ο ίδιος ο πελάτης που πήρε τηλέφωνο και αποκάλεσε έτσι τον υπάλληλο το ίδιο θα έκανε. Όχι επειδή φοβάται μην φτύσουν την επόμενη μερίδα (είναι και αυτό βέβαια) αλλά κυρίως γιατί θα ήταν εκεί, face to face.
Θυμάστε τον θρασύδειλο στη Νέα Φιλαδέλφεια;
Σαν τον τύπο που «θάβει» κόσμο πισώπλατα, αλλά μπροστά του τα απαρνείται όλα. Όπως και ο δολοφόνος ή ο συνεργός σε έγκλημα που έχει φροντίσει για το κακό αλλά μέσα στη δικαστική αίθουσα τα απαρνείται όλα.
Θρασύδειλος, αυτή η μάστιγα
Όχι απλά μάστιγα αλλά στάση ζωής. Δυστυχώς τέτοια «ανθρωπάκια» υπάρχουν παντού και βγάζουν τα απωθημένα τους εκεί που νομίζουν ότι τους παίρνει. Είναι τα αφεντικά που θα κάνουν το βίο αβίωτο στον υπάλληλό τους επειδή δεν τους αρέσει η φάτσα του, είναι ο ίδιος τύπος που θα τσαντιστεί στο δρόμο, αλλά θα εξαγριωθεί μονάχα αν την γκάφα την κάνει γυναίκα. Είναι ο ίδιος θρασύδειλος που θα γράψει στα comments «κακό ψόφο» ή «καρκίνο στα παιδιά σου» αλλά είναι ο πρώτος που θα τα καταδικάσει άμα τα δει γραμμένα από κάποιον άλλον.
Δεν πάει καιρός που κάποιοι εύχονταν καλούς χιαστούς στον Αϊτόρ του Παναθηναϊκού.
Στην περίπτωση του Tarantino Burgers Athens λοιπόν η ανάρτηση να έχει πολλές «αποχρώσεις» και προεκτάσεις που δεν είναι με το μέρος του μαγαζιού, ωστόσο δεν παύει η «λεκτική βία» και η αθέμιτη χρήση του όρου «καθυστερημένος» να είναι άλλη μια απόδειξη ότι έχουμε γεμίσει με θρασύδειλα ανθρωπάκια που θα πετάξουν την προσβολή τους και αμέσως θα κρυφτούν. Είτε πίσω από την τηλεφωνική γραμμή είτε από το πλεονέκτημα που μπορεί να τους δίνει το επαγγελματικό ή κοινωνικό status, η δύναμη ή απλά η ψευδαίσθηση ότι είναι κάποιοι.