Μα ποιοι είναι αυτοί που κάνουν τα spoiler του Survivor;

Μερικές παρατηρήσεις για τα «απόνερα» που φέρνει ο παροξυσμός για το παιχνίδι.

«Θα κερδίσουν 8-2 οι Μαχητές και θα αποχωρήσει ο Χούτος». Η πληροφορία ήρθε Πέμπτη πρωί από συνάδελφο. «Και που το ξέρεις;», τη ρώτησα. «Η κομμώτριά μου έχει ένα γνωστό στην παραγωγή και τα μαθαίνει όλα».

12 ώρες μετά, η κομμώτρια αποδείχθηκε πιο αξιόπιστη και από τον δικό μας τον Νεόφυτο Κουπώνη που σε στέλνει ταμείο.

Τέτοιες πληροφορίες εμφανίζονται καθημερινά στο timeline σου. Στον πρώτο καφέ μαθαίνεις το έπαθλο, το μεσημεράκι έρχεται ενημέρωση για το τελικό σκορ του αγωνίσματος και εκεί γύρω στις 4 θα μάθεις το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας στο συμβούλιο του νησιού.

xt56 2

Στο ενδιάμεσο καμιά εκατοστή ποστ σε προετοιμάζουν πως το επεισόδιο που θα δεις θα είναι γεμάτο ανατροπές, ότι θα αλλάξουν τα πάντα στο παιχνίδι, ότι θα αποκαλυφθεί τι έβαλε στο σάντουϊτς ο Ντάνος και πόσα κοτσιδάκια έφτιαξε η Λάουρα στην παραλία.

Και όλα αυτά από πληροφορίες που έρχονται από την παραγωγή, από τον γνωστό που δουλεύει στον ΣΚΑΙ, από τον ξάδελφο που κάνει ντιλίβερι στο πατρικό της Χριστίνας Μπόμπα, από τον θείο, πρώην ναυτικό που είχε μπαρκάρει για Άγιο Δομίνικο, Σαντά Λουτσία, Παναμά και έχει κάτι άκρες με ένα καντινιέρη έξω από το ξενοδοχείο όπου μένει ο Τανιμανίδης, από έναν πρώην αθλητή του Αργιαννίδη.

 

Η άκρη για πληροφορίες σχετικά με το παιχνίδι είναι το αντίστοιχο του να είχες πριν δέκα χρόνια κονέ με τον μετρ για ένα καλό τραπέζι στα μπουζούκια και πριν σχεδόν 20 χρόνια το αντίστοιχου του να ξέρεις ένα «παπαγαλάκι» για να σου πει πότε πρέπει να ξεφορτώσεις τις μετοχές Τσιμεντα Ηρακλής πριν κάνουν απανωτά limit down.

Η επιτυχία γεννά την ανάγκη για περισσότερες πληροφορίες. Δεν θα είναι υπερβολή αν πούμε ότι τα ελληνικά media σώθηκαν με το Survivor. Από το πουθενά βρέθηκε ένα θέμα που μπορεί από τη μία να καλύπτει καθημερινά τις ανάγκες παραγωγής ενός σημαντικού όγκου ειδήσεων και από την άλλη να κρατά το κοινό πάντα διψασμένο για νέα, ειδήσεις, πληροφορίες.

stelios v 120417

 

Όπως έχει συμβεί και άλλες φορές με αντίστοιχους μαζικούς παροξυσμούς (βλ. Χρηματιστήριο, Big Brother 1, Eurovision κτλ), το μέτρο χάθηκε από την πρώτη εβδομάδα. Εδώ όμως υπάρχει μια κρίσιμη παράμετρος που διαφοροποιεί τον τρέχοντα παροξυσμό από τους προηγούμενους.

Δεν πρόκειται να πω καμιά σοφία, η παράμετρος αυτή είναι το internet και τα social media. Επομένως, στη δεδομένη ζήτηση του κοινού για όλο και περισσότερα νέα από το παιχνίδι, τόσο το μεν όσο και τα δε ήρθαν να λειτουργήσουν πληθωριστικά στην προσφορά πληροφοριών. Φαντάσου, μόνο πώς θα ήταν η καθημερινότητά μας εκεί το 2000, όταν ο δείκτης του Χρηματιστήριου χτυπούσε 6.000 μονάδες, αν υπήρχε twitter –παράνοια κανονική. Μεταξύ μας βέβαια το ρόλο αυτόν τον επιτέλεσαν και τον επιτελούν μια χαρά οι ταξιτζήδες, αυτή η πρώτη μη ψηφιακή εκδοχή των κοινωνικών δικτύων καθώς σε κάθε ταξί συναντάς αυτό το υπέροχο και ακαταμάχητο μείγμα αποψάρας, ημιμάθειας, χαβαλέ και οργής. Ας κλείσω όμως εδώ την παρένθεση.

Πίσω στο Survivor λοιπόν και πίσω στην ανάγκη για όλο και περισσότερες ειδήσεις. Πόσο πια να σχολιάσεις τη μία ατάκα, τη μία φάση από το αγώνισμα, τον τσακωμό, το βλέμμα, την αφαιρετική μέθοδο του Ορέστη Τσανγκ κτλ; Επομένως, ο δρόμος προς το αχανές βασίλειο των spoilers και των πληροφοριών από την παραγωγή είναι αναπόφευκτος.

maxresdefault

Δεν έχει σημασία αν μιλάμε για φήμες ή πληροφορίες, δεν έχει σημασία αν μιλάμε για φήμες που βαφτίζονται πληροφορίες ή για πληροφορίες που έχουν επιβεβαιωθεί και διασταυρωθεί. Δεν έχει την παραμικρή σημασία αν αυτό που σκάει στην οθόνη ως αποκλειστικό και συγκλονιστική εξέλιξη είναι κάτι που έχει προκύψει από μία στοιχειώδη έστω διαδικασία ρεπορτάζ ή το αποκύημα φαντασίας ενός συντάκτη που κάθεται στο γραφείο του και πρέπει να γράψει κάτι.

Αυτό που έχει σημασία είναι πέφτει κάρβουνο στη μηχανή, κουβέντα να γίνεται, likes και share να πέφτουν, μέχρι όλοι μαζί ζαλισμένοι και ανέμελοι να προχωρήσουμε χέρι-χέρι στον επόμενο παροξυσμό.

Τόσο μα τόσο προβλέψιμοι.



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved