Και ποια είναι δηλαδή αυτή η Haley Pham που θα κράξει την Σαντορίνη;

Το να βγάλεις τα κόμπλεξ σου στο YouTube, είναι κυριολεκτικά ένα κλικ δρόμος. Ο λόγος για την Haley Pham.

Εγώ την Haley Pham δεν την ήξερα. Την ήξεραν οι δύο μου ανιψιές που είναι όλη την ημέρα συνδεδεμένες στο YouTube και που μάλιστα με ενημέρωσαν ότι απαριθμεί πάνω από 2 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες στο κανάλι της. Ινφλουένσερ στο επάγγελμα η Haley, αυτό που θέλουν να γίνουν δηλαδή οι μισές γυναίκες που γνωρίζω στα ραντεβού. Έκανε διακοπές σε Ελλάδα και Ιταλία και τις προάλλες, οι ανιψιές μου έδειξαν ένα βίντεο που κατακεραύνωσε την Σαντορίνη επειδή «δεν έχει τίποτα να κάνεις εκεί, δεν έχει παραλίες και είναι απλά ένας γκρεμός». Αυτό το βίντεο.

 

 

Το παράδειγμα με την Haley μου θύμισε ένα περιστατικό την τελευταία φορά που ήρθα στη Σαντορίνη το 2017 – αυτή τη στιγμή, γράφω το κείμενο από εδώ. Στην Κόκκινη Παραλία της Σαντορίνης, είχα πιάσει κουβέντα με ένα ζευγάρι από την Ιαπωνία οι οποίοι σαν μικρά παιδάκια με το στόμα ορθάνοιχτο, άκουγαν που τους εξηγούσα την μυθολογία γύρω από το ηφαίστειο. Για το πώς ο Φαέθων έκλεψε μία ημέρα το άρμα του μπαμπά Ήλιου και το πλησίασε τόσο κοντά στην γη που στέγνωσαν οι θάλασσες και κάηκαν τα δάση. Ο Δίας έριξε ένα κεραυνό στο άρμα για να γλιτώσει την ανθρωπότητα από την καταστροφή και εκεί που έσκασε ο δύσμοιρος ο Φαέθοντας πήρε θέση το ηφαίστειο της Σαντορίνης. Ο Χιτόσι και η Άκι, το ζευγάρι από το Τόκιο, έλεγαν πως δεν είχαν δει ωραιότερο μέρος από την Κόκκινη Παραλία στη ζωή τους και όταν τους ρώτησα αν απογοητεύτηκαν με την παραλία η απάντηση ήταν: «Αν θέλαμε μπάνια, θα πηγαίναμε στη Μύκονο, την Αμοργό ή την Κρήτη».

Στον καιρό του Internet, η βασική λογική λέει πως μόνο και μόνο από περιέργεια, θα μπεις να τσεκάρεις το μέρος που θες να επισκεφθείς. Γιατί μπορεί η Σαντορίνη να είναι ένας προορισμός με δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες ανά χρόνο, αλλά μπορεί πολύ απλά να μην σου κάνει. Αν η Haley και η κάθε Haley έψαχνε παραλίες για να ξημεροβραδιαστεί, ίσως κάποιος να έπρεπε να την μυήσει στην Ικαρία – όπου δεν θα της άρεσε για άλλους λόγους. Η 18χρονη βέβαια βρισκόταν και σε ένα μικρό νευρικό κλονισμό, αφού όπως διάβασα τα έκανε τόσο μαντάρα με τα εισιτήρια που κατάφερε να χρεώσει τον εαυτό της περίπου 10.000 δολάρια. Αλήθεια τώρα, θέλει προσπάθεια να μπορέσεις να τα κάνεις τόσο χάλια που να χάσεις 10 χιλιάρικα. Ή πολύ προσπάθεια, ή πολύ βλακεία. Ένα από τα δύο. Το θέμα όμως πηγαίνει πολύ παραπέρα από την δήλωση μίας άμπαλης 18χρονης που απλά δεν ευχαριστήθηκε την παραλία.

Η Ελλάδα είναι ο τουρισμός της. Μάλλον η Ελλάδα θα έπρεπε να είναι κυρίως ο τουρισμός της. Θα μπορούσαμε να είμαστε μία χώρα που τουλάχιστον το 70% του ΑΕΠ να προκύπτει από τον τουρισμό, αλλά αυτό είναι μία άλλη ιστορία.  Δεν μπορείς να βάζεις τρικλοποδιά σε 2 εκατομμύρια χρήστες που σε παρακολουθούν, ρίχνοντας λάσπη σε μία χώρα επειδή έχει κρίση ή επειδή δεν σου άρεσε το μέρος. Ενημερωτικά, η μισή Ευρώπη έχει κρίση με χρέος που αδυνατεί να αποπληρώσει. Τώρα για το αν έχεις να κάνεις πράγματα στη Σαντορίνη, όσοι έχουν πάει -και κυρίως ξένοι- το γνωρίζουν καλά. Η Σαντορίνη είναι πράγματι ένα ακριβό νησί αν αποφασίσεις να μην κουνηθείς από την Οία και να κινείσαι πρωί-μεσημέρι-βράδυ εκεί. Επειδή όμως καλώς ή κακώς ένα κομμάτι της δουλειάς μου περιλαμβάνει να γράφω για φαγητό και ποτό, θα πω με 110% βεβαιότητα, πως η Σαντορίνη είναι για όλα τα πορτοφόλια. Υπάρχει μέρος που μπορείς να φας και να πιεις με 25 ευρώ το άτομο και υπάρχουν και μέρη και 240 ευρώ το άτομο. Θες επειδή είναι οι πρώτες ύλες; Θες επειδή είναι η θέα που προσφέρουν; Θες επειδή υπάρχει η υπεραξία και ο καπιταλισμός; Σημασία έχει πως δεν υπάρχει μονοπώλιο στη διασκέδαση. Τα πραγματικά τουριστικά νησιά, αυτά που κερδίζουν τον επισκέπτη για να ξαναέρθει, είναι εκείνα που έχουν πολλές και διάφορες επιλογές. Γιατί το μπάτζετ μας δεν είναι ποτέ το ίδιο κάθε χρόνο.

Η Σαντορίνη εκμεταλλεύεται με άριστο τρόπο όλο αυτό το μοναδικό που διαθέτει, με πρώτης τάξεως εστιατόρια, με διακεκριμένους chefs και baristas, με bartenders και bar που ξεχωρίζουν όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Το να απαξιώνεις ένα μέρος που αποτελεί φάρο-τουρισμού για μία χώρα, δεν είναι απλά απαράδεκτο αλλά μαύρη προπαγάνδα. Και για όσους σκέφτηκαν την ατάκα «έλα μωρέ, γιατί ασχολούμαστε με ένα ηλίθιο 18χρονο στο ΥοuTube;», η απάντηση είναι πως πλέον το παιχνίδι των εντυπώσεων γίνεται αποκλειστικά από τα social media. Η Haley απευθύνεται σε 2 εκατομμύρια χρήστες και άλλους τόσους που σήμερα θα δουν το βίντεο επειδή έγινε viral και, ποιος ξέρει, ίσως να βγάλουν την Σαντορίνη και την κάθε Σαντορίνη από τον χάρτη των επιλογών τους. Να φάμε κράξιμο, αλλά για τους σωστούς λόγους. Όπως με τις αδερφές Hadid που κάλεσαν την αστυνομία επειδή τους έκλεψαν τα πράγματα στη Μύκονο και οι αστυνομικοί δεν εμφανίστηκαν ποτέ. Αυτά είναι τα δικά μας τα αυτογκόλ που αξίζουν, όχι ένα, αλλά δέκα βίντεο που να παίξει κράξιμο.

Όσο για την Σαντορίνη; Έχει την δική της μαγεία. Υπερεκτιμημένη; Δεν το νομίζω. Είναι αυτό το παράθυρο στο Αιγαίο με το αιώνιο φως που κάνει ακόμη και την μεγαλύτερη μαυρίλα της Κρίσης να περνάει για λίγο στη λήθη. Και όσοι την ξέχασαν ας την θυμηθούν. Και η Haley μαζί. Ακόμη και με 10.000 δολάρια λιγότερα.



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved