Πιστεύεις πως ξέρεις πολλά γύρω από το ουίσκι, έχεις ανακαλύψει ένα αποστακτήριο στις Εβρίδες που βγάζει 100 μπουκάλια τον χρόνο, ξέρεις τις διαφορές που έχει ένα κουβανέζικο ρούμι από ένα με καταγωγή από τον Άγιο Δομήνικο και ξαφνικά μαθαίνεις ότι το πιο δημοφιλές ποτό στον κόσμο είναι το Jinro. Τι είναι το Jinro; Είναι ένα soju μας έρχεται από την Κορέα και είναι το αλκοολούχο ποτό με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο.
Από τη λίστα που δημοσίευσε και φέτος το Brand Champions φαίνεται με μια πρώτη ματιά ότι η κατανάλωση αλκοόλ μειώθηκε σε απόλυτα νούμερα εν μέσω πανδημίας κατά 8,7%. Όμως αυτή η μείωση προέκυψε από αυτούς που πίνουν ένα ή δύο ποτά και όχι από τους πότες που αύξησαν την προσωπική τους κατανάλωση. Ένα άλλο χρήσιμο συμπέρασμα είναι ότι παρά τη συνολική μείωση, οι μάρκες που πρώτευσαν είχαν αύξηση στις πωλήσεις. Κάτι που δείχνει ότι το lockdown δεν λειτούργησε το ίδιο σε όλες τις χώρες, αλλά και ότι αχνοφαίνεται μια συνολική αλλαγή στα ήθη και τα έθιμα του ποτού.
Το μοναδικό γνωστό ποτό στην πρώτη δεκάδα είναι η βότκα Smirnoff, ένα πραγματικά παγκόσμιο brand που κατελαβε την 6η θέση ενώ τα πιο γνωστά σε εμάς Bacardi, Johnnie Walker και Jack Daniels κατέλαβαν τις θέσεις 11 ως 14. Η Ινδία αποδεικνύεται ο νέος μεγάλος παγκόσμιος παίκτης του αλκοόλ. Δεν είναι μόνο ότι ινδικά αποστάγματα καταλαμβάνουν αρκετές θέσεις στην πρώτη δεκάδα, αλλά το καταφέρνουν και με μια γκάμα ποτών, από ρούμι μέχρι ουίσκι.
Ένα άλλο ενδιαφέρον συμπέρασμα από τις νέες τάσεις που διαμορφώνονται είναι η επιστροφή των RTDs. Οι περισσότεροι από εμάς θα θέλαμε να τα έχουμε ξεχάσει μαζί με όλα τα λάθη της νεότητάς μας, όμως επανέρχονται ως hard seltzers, δηλαδή αναψυκτικά με αλκοόλ. Η δεύτερη θέση του White Claw που έχει κατακτήσει την αμερικάνικη αγορά, είναι ίσως το πρελούδιο για μια αντίστοιχη ευρωπαϊκή μόδα. Στις φωτογραφίες πιο πάνω θα δείτε όλα τα ποτά που κατέκτησαν τις 10 πρώτες θέσεις στις πωλήσεις.