Τα θρυλικά αυτοκίνητα (και οι μηχανές), ανάλογα με την χώρα καταγωγής τους, έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά, διαφορετική κοψιά και διαφορετικό χαρακτήρα. Κουβαλάνε πάνω τους μια ολόκληρη φιλοσοφία του λαού που τα κατασκευάζει. Είναι η εικόνα μιας χώρας προς τον έξω κόσμο, ακριβώς όπως και οι σταρ του σινεμά. Φλογερές Ιταλίδες με άψογο design, ψυχρές Γερμανίδες με καμπύλες σίγουρες για τον εαυτό τους, hi-tech Γιαπωνέζες φτιαγμένες για τον υπερηχητικό μας κόσμο. Αμερικανίδες southern belles, με πλούσια τα ελέη, «φιλόξενες» και τρελές που τα δίνουν όλα για τον αναβάτη τους.
Όταν μιλάμε για αμερικάνικα αυτοκίνητα, ιδιαίτερα για κουπέ, δύσκολα μπορεί να φανταστεί κανείς κάτι διαφορετικό από την Ford Mustang. Εκείνο το «διθέσιο» θηρίο που ο Steve McQueen προσπαθεί να «κάνει καλά» στο Bullit (1968) σε μία από τις καλύτερες σκηνές καταδίωξης στην ιστορία του κινηματογράφου.
Και τα καταφέρνει. Γιατί η Mustang είναι εδώ και πενήντα χρόνια είναι ένα άγριο άλογο που ξέρει να «ακούει» τον οδηγό που την σέβεται.
Η Ford κατασκευάζει για πρώτη φορά Mustang το 1964, και από τότε μέχρι σήμερα, έχουν ακολουθήσει έξι διαφορετικές γενιές του εν λόγω μοντέλου. Σαν να μετενσαρκώνεται μέσα από τις δεκαετίες, παραμένοντας όμως αυτό που υπήρξε εξαρχής: το υγρό όνειρο του αμερικάνου εφήβου. Δύναμη, θόρυβος, σιγουριά, μαγκιά και σεξ στο drive-inn (όσο άβολο και αν είναι).
Η εταιρεία αποφάσισε να κάνει κάποιες «αλλαγούλες», αναζητώντας ίσως και λίγο ευρωπαϊκό αέρα για τον μοντέλο της. Έτσι μετά από δεκάδες χρόνια, το 2018, αντί για τον κλασικό V6 κινητήρα η Mustang θα έχει στην «καρδιά της» έναν τετρακύλινδρο EcoBoost 2.3 lt κινητήρα. Στην GT έκδοση της βέβαια τα πράγματα «αγριεύουν»: κινητήρας V8 5 lt σε βελτιωμένη έκδοση.
Προσθέστε ακόμη στις επιλογές και ένα αυτόματο κιβώτιο 10 ταχυτήτων, που σίγουρα θα μειώνει την «διασκέδαση» αλλά θα υπόσχεται πολύ μεγαλύτερη οικονομία καυσίμων. Φυσικά, προσωπικά δύσκολα θα το επιλέγαμε, αν είχαμε Mustang. Εάν θες οικονομία καυσίμων υπάρχουν δεκάδες «οικογενειακά» μοντέλα εκεί έξω. Ας αφήσουμε τα άγρια άλογα να τρέχουν ελεύθερα, τα γούστα καλό είναι να τα πληρώνεις, όχι να τα ζορίζεις.
Στην Ευρώπη, σε αντίθεση με την άλλη μεριά του Ατλαντικού, δεν είμαστε συνηθισμένοι στις Mustang. Κουβαλάνε μία νοοτροπία ξένη σε εμάς. Εμείς έχουμε συνηθίσει να θαυμάζουμε από κοντά τα ευρωπαϊκά και γιαπωνέζικα μοντέλα. Ίσως αυτό όμως δίνει και ένα επιπλέον στοιχείο εξωτισμού σε αυτές τις Ford. Και δεν είναι μονάχα η ρετρό ομορφιά που αποπνέουν, είναι και κάποιες γλυκές στιγμές που μας έχουν χαρίσει στην μεγάλη περιπέτεια του εμπορικού σινεμά. Όπως τον Νίκολας Κέιτζ να «τυραννιέται» στο “Gone in 60 seconds” (2000) ανάμεσα στις δύο μεγάλες του αγάπες: την πρώην του, την ζόρικη Sway (Angelina Jolie) και την αιώνια αγάπη του, την Eleanor –μια Ford Mustang.