Έρευνα MARC: Οι διαφορές των γενεών στη δουλειά και η διαμόρφωση ενός νέου επαγγελματικού τοπίου

Gen Z, Millennials, Gen X, Boomers. Τέσσερις γενιές που μοιράζονται μερικά κοινά, αλλά έχουν και τις διαφορές τους. 

Πώς μεταφράζεται, όμως, αυτό πρακτικά σε έναν επαγγελματικό χώρο εργασίας; Τι σημαίνει «καριέρα» για τους εκπροσώπους κάθε γενιάς και ποιο τελικά είναι το ideal workspace;

Η αλήθεια είναι πως, γενικά, οι προτεραιότητες των Ελλήνων εργαζομένων έχουν αλλάξει δυναμικά, όπως αποτυπώνεται και στη νέα έρευνα που πραγματοποίησε η MARC για λογαριασμό της Παπαστράτος. Αμοιβές, ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και ευκαιρίες εξέλιξης είναι αυτά που διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο στις επαγγελματικές επιδιώξεις των εργαζομένων, με την τεχνολογία και την ευελιξία να παίζουν καθοριστικό ρόλο.

Η έρευνα διεξήχθη σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.053 ατόμων 18 έως 65 ετών και, όπως είναι λογικό, ανέδειξε τις διαφοροποιήσεις μεταξύ των γενεών ως προς τις προσδοκίες και τις επιλογές τους και θα τις μοιραστούμε αμέσως μαζί σου.

Οι απαραίτητες συστάσεις για κάθε γενιά

Αν είσαι έως 27 χρονών ανήκεις στην Gen Z, και, σύμφωνα με την έρευνα της MARC, σε ενδιαφέρει ιδιαίτερα η ποιότητα εργασίας σου -σε ποσοστό 73%, ενώ αν είσαι από 28 έως 43, ανήκεις στους Millennials και προτάσσεις την αμοιβή και την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Για όσους ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα μεταξύ 44 και 59, δηλαδή στην Gen X, η εργασιακή ασφάλεια έχει προτεραιότητα ενώ οι Boomers, δηλαδή όσοι έχουν πατήσει τα 60 (άντε 65), προκρίνουν την αξιοκρατία και την επιβράβευση των προσπαθειών τους ως τα πιο σημαντικά στοιχεία στο εργασιακό τους περιβάλλον.

Κατά γενική ομολογία, πάντως, οι Έλληνες απασχολούμενοι εμφανίζουν σήμερα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση σε σχέση με το παρελθόν. Για να μιλήσουμε με αριθμούς, ο οικονομικά ενεργός πληθυσμός, σε ποσοστό 60,5%, διεκδικεί καλύτερη ποιότητα ζωής μέσω της εργασίας και μάλιστα, το 69,6% δεν θα δίσταζε να αλλάξει δουλειά, εφόσον βρει συνθήκες καλύτερα αμοιβής και ισορροπίας σε σχέση με την προσωπική ζωή.

Παράλληλα, η έννοια της «καλής επιχείρησης» αποκτά πολυπαραγοντική διάσταση, με το 53,5% των εργαζομένων να επιβεβαιώνει ότι η ευελιξία αποτελεί πλέον απαραίτητο στοιχείο της σύγχρονης εργασίας, επιθυμώντας ένα μεικτό μοντέλο που συνδυάζει τηλεργασία και φυσική παρουσία. Όσον αφορά στις προτιμήσεις των εργαζομένων, οι πολυεθνικές επιχειρήσεις εξακολουθούν να έχουν τη μεγαλύτερη απήχηση, προσελκύοντας το 54,2% των ερωτηθέντων, με την Gen Z να εκδηλώνει προτίμηση προς αυτές σε ποσοστό 61,3%.

Ως παιδιά της ψηφιακής εποχής, επίσης, η Gen Z έχει συνηθίσει να μαθαίνει να χρησιμοποιεί την τεχνολογία, αφού αναδεικνύεται ως η πιο αισιόδοξη γενιά απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη και τις επιπτώσεις της στην αγορά εργασίας. Σε κάθε περίπτωση, όμως, το 84,3 % των ερωτηθέντων δηλώνει διατεθειμένο να εκπαιδευτεί σε νέες τεχνολογίες, με το 71,3% να αναγνωρίζει τη σημασία της διαρκούς μάθησης.

 

marc

 

Συμβάλλοντας ενεργά στον διάλογο για το μέλλον της εργασίας

Όπως καταλαβαίνεις, η έρευνα της MARC έδειξε ξεκάθαρα ότι η ευελιξία έχει αναδειχθεί ως βασικό στοιχείο του σύγχρονου εργασιακού τοπίου, ενώ η τεχνολογία, παρά τις προκλήσεις της, φαίνεται να ενισχύει την αυτοπεποίθηση των νέων εργαζόμενων.

Και με δεδομένο ότι η δουλειά είναι ο χώρος όπου περνάμε 8 με 10 ώρες τη μέρα, κάτι σαν δεύτερο «σπίτι» μας, είναι στο χέρι του εργοδότη να το φτιάξει με τέτοιον τρόπο, ώστε να προωθεί την εξέλιξη, την καινοτομία, την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και έτσι, όλο και περισσότεροι να περνάνε καλύτερα.

«Οι επιχειρήσεις που θα προσαρμοστούν σε αυτές τις νέες απαιτήσεις θα είναι και εκείνες που θα προσελκύσουν το πιο αξιόλογο τμήμα του ανθρώπινου δυναμικού», όπως τονίζει και ο Θέμης Χασιώτης, Γενικός Διευθυντής Επικοινωνίας και Βιωσιμότητας της Παπαστράτος, συνεχίζοντας με την εξής δήλωση: «Στην Παπαστράτος, κατανοούμε αυτήν την αλλαγή και συνεχίζουμε να επενδύουμε σε ένα εργασιακό περιβάλλον, το οποίο προωθεί με πράξεις την εξέλιξη, την καινοτομία και την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής».

Το εργασιακό τοπίο μετασχηματίζεται συνεχώς, όπως αποτυπώνεται και στην έρευνα της MARC, πρωτοβουλία της Παπαστράτος. Η τελευταία φαίνεται να κατανοεί τις νέες ανάγκες των εργαζομένων, συμβάλλοντας αυτήν τη φορά στον διάλογο για το μέλλον της εργασίας στην Ελλάδα.

 



©2016-2025 Ratpack.gr - All rights reserved