Αν διαβάζεις αυτό το άρθρο, το πιθανότερο είναι να μην ξενύχτησες για να δεις τον τελικό του Super Bowl. Εκεί που είχαμε χρώμα ελληνικό με τον νεαρό Τζορτζ Καρλαύτη να πανηγυρίζει την κατάκτηση του τροπαίου με την ομάδα των Kansas City Chiefs. Η ομάδα από το Kansas νίκησε με 38-35 τους Philadelphia Eagles, σ’ έναν συγκλονιστικό τελικό, το οποίο κρίθηκε μ’ ένα field goal, 11 δευτερόλεπτα πριν το τέλος. Η Kansas City Chiefs έφτασε στο 3ο τρόπαιο της ιστορίας της, μετά από εκείνα των 1969 και 2019.
Και κάπου εδώ θα σταματήσει η ανάλυση του αγώνα.
Διότι αν εξαιρέσεις μία μειοψηφία, οι περισσότεροι στην Ελλάδα το βράδυ της Κυριακής ασχοληθήκαμε με το διπλό του Παναθηναϊκού στο Κλεάνθης Βικελίδης και το Survivor All Star. Το ξημέρωμα της Δευτέρας, μας βρήκε στο κρεβάτι και τώρα -καθόλου- έτοιμους ώστε να ριχτούμε στη μάχη της εβδομάδας. Ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να είμαστε παντελώς αδιάφοροι με το Super Bowl. Εκεί όπου το marketing παίζει «μπαλίτσα» στο υψηλότερο επίπεδο.
Super Bowl 2023: Για τον Καρλάφτη θα μάθουμε και NFL
Είναι ο οργασμός του καπιταλιστή. Κάθε εταιρεία θέλει να διαφημίσει το προϊόν της αλλά χρειάζεται χοντρό πορτοφόλι για να τα καταφέρει. Μία διαφήμιση 30 δευτερολέπτων κατά τη διάρκεια του αγώνα κοστίζει 7.000.000 δολάρια, από τα 6.500.000 που ήταν πριν έναν χρόνο. Συνολικά το κόστος προβολής μίας διαφήμισης κατά τη διάρκεια του αγώνα έχει διπλασιαστεί την τελευταία 10ετία, με το 2012 να κοστίζει 3.500.000 δολάρια. Οι εταιρείες που επενδύουν στις μεγαλύτερες και πιο σημαντικές διαφημίσεις τους κατά τη διάρκεια του Super Bowl είναι τόσο παλιές όσο και το ίδιο το παιχνίδι. Την αρχή έκανε το 1970 η Prestone, με τις Coca-Cola και Apple ν’ ακολουθούν.
Οι διαφημίσεις του Super Bowl είναι το Παγκόσμιο Κύπελλο του marketing. Κάθε διαφήμιση πρέπει να είναι πανέξυπνη, αστεία και να κάνει το τηλεοπτικό κοινό ν’ ασχοληθεί μαζί της, να γελάσει, να τη σχολιάσει και να την προωθήσει σε φίλους και γνωστούς. Τα καλύτερα μυαλά του marketing κάνουν εκατοντάδες ώρες meeting ώστε να καταλήξουν στο καλύτερο αποτέλεσμα. Το 2023 το παιχνίδι των διαφημίσεων έχει πάει στο υψηλότερο επίπεδο. Τα ξημερώματα της Δευτέρας πέρασαν από τις οθόνες μεταξύ άλλων ο Adam Driver για την SquareSpace, οι Aaron Paul και Bryan Cranston αναβίωσαν τους χαρακτήρες του Breaking Bad για την PopCorners, η Serena Williams για την Michelob Ultra και οι Kevin Garnett, Maya Rudolph, John Cena, Bradley Cooper και Steve Martin.
Παρακάτω οι καλύτερες διαφημίσεις του Super Bowl.