intime Έρχεται και στην Ελλάδα η μετατροπή σε κακούργημα των τροχαίων λόγω υπερβολικής ταχύτητας

Η κάθειρξη για την αντικοινωνική συμπεριφορά που οδηγεί σε νεκρούς και αναπηρίες είναι μια δικαίωση για τα θύματα και τους συγγενείς τους, αλλά μήπως χρειάζεται και κάτι παραπάνω;

Όχι, με το κάτι παραπάνω δεν εννοούμε τον ανασκολοπισμό ή κάτι παρόμοιο, αλλά η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης είναι ευκαιρία να γίνουν πολλά περισσότερα και πιο ουσιαστικά για την οδική ασφάλεια. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε τι κάνουμε πριν συμβεί ένα τροχαίο ατύχημα. 

Η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να πηγαίνει κάποιος φυλακή αν έχει προκαλέσει τον θάνατο ή τον τραυματισμό ενός ανθρώπου λόγω υπαιτιότητάς του σε περίπτωση που έτρεχε υπερβολικά. Η μετατροπή σε κακούργημα αυτών των ατυχημάτων, σημαίνει ότι ο θάνατος θα τιμωρείται με τουλάχιστον 10 χρόνια κάθειρξη, ενώ ο τραυματισμός με έως 10 χρόνια. Με μία πρώτη ματιά είναι ένα πάρα πολύ σωστό μέτρο. Είναι ένα πάγιο αίτημα όσων συγγενών και φίλων έβλεπαν αγαπημένα τους πρόσωπα, στη συντριπτική τους πλειοψηφία νέα άτομα, να χάνονται επειδή κάποιος ασυνείδητος νόμιζε ότι παίζει σε video game. 

 

 

Σε αυτό το πλαίσιο αυστηροποίησης, το οποίο ήδη εφαρμόζεται σε κάποιες χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, θα μπορούσαν να ενταχθούν και άλλες αντικοινωνικές συμπεριφορές στον δρόμο, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση του κόκκινου φαναριού κλπ. Άλλωστε ξέρουμε πολύ καλά ότι δεν χρειάζονται πολλά χιλιόμετρα για να χαθεί μια ζωή, αρκεί η κακή στιγμή, για την οποία υπεύθυνος είναι μόνο ο θύτης.   

Και ενώ το μέτρο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, κανείς δεν είναι ασφαλής στους ελληνικούς δρόμους με ταχύτητες που θυμίζουν αγώνες, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν είναι η ταχύτητα, ούτε το αλκοόλ, αλλά ούτε και ο συνδυασμός τους αυτός που σκοτώνει, αλλά ο άνθρωπος και μόνο. Η περίπτωση των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα. Στις Αουτομπάν, όπως τις ακούγαμε από μικροί από φίλους και συγγενείς μετανάστες στη Γερμανία, πολλά σημεία, μακριά από κατοικημένες περιοχές, δεν υπάρχουν όρια ταχύτητας, γιατί γνωρίζουν όλοι πολύ καλά ότι η ταχύτητα από μόνη της δεν σκοτώνει. Βέβαια η γερμανική περίπτωση έχει κι άλλους συντελεστές.

Στη Γερμανία έχουν γερμανικά ΚΤΕΟ που ελεγχουν εξονυχιστικά τα οχήματα. Οι δρόμοι έχουν περισσότερες λωρίδες, με γερμανική άσφαλτο που δεν γλιστράει, δεν μαζεύει νερά και δεν έχει λακκούβες που μοιάζουν με κρατήρες. Επίσης δεν θα δούμε κάποιον να έξυπνο να κινείται στη ΛΕΑ.

 

 

Με αυτό το απλό παράδειγμα θέλουμε να πούμε ότι όπως θα ήταν απλά εγκληματικό να καταργούσαμε τα όρια ταχύτητας στην Ελλάδα, έτσι δεν αρκεί και η αυστηροποίηση των ποινών που οφείλονται στην ταχύτητα. Ναι, να γίνουν πιο αυστηρές οι ποινές για τους επικίνδυνους εχθρούς του κοινωνικού συνόλου, αλλά να μην γίνει αυτή η αυστηροποίηση δικαιολογία για την πολιτεία και να επαναπαφθεί λέγοντας απλά «εμείς κάναμε το χρέος μας θα βάλουμε φυλακή τους ασυνείδητους». Κυρίως γιατί αυτό είναι ένα μέτρο που δεν έχει κανένα απολύτως δημοσιονομικό κόστος, κανένα πολιτικό κόστος και σίγουρα έχει τη στήριξη της κοινωνίας, και όχι μόνο των θυμάτων και των συγγενών τους. 

Να μιλήσουμε και για την οδική παιδεία, για ασφαλέστερους δρόμους και αυτοκίνητα, γιατί όπως είπαμε και πιο πάνω η εγκληματική νοοτροπία σκοτώνει ακόμα και με ευλαβική τήρηση του ορίου ταχύτητας. 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved