Ο άνθρωπος που έχει σαν χόμπι το να ανεβοκατεβάζει με ένα tweet ακόμα και τον γενικό δείκτη της Wall Street ξαναχτύπησε και αυτή τη φορά στο στόχαστρο βρέθηκαν οι δύο κύριοι ανταγωνιστές του στο παιχνίδι των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ούτε λίγο ούτε πολύ, ο Elon Musk προέβλεψε ότι η Rivian και η Lucid θα χρεοκοπήσουν και μάλιστα πολύ σύντομα αν δεν μειώσουν δραστικά τις τιμές τους και δεν βελτιώσουν τους χρόνους παραγωγής.
Προχωρόντας λίγο περισσότερο τον συλλογισμό και ολοκληρώνοντας την πρόβλεψή του, υποστήριξε ότι σε λίγα χρόνια θα μείνουν μόνο δύο κατασκευαστές στην Αμερική, η Tesla και η Ford, δείχνοντας την πόρτα της εξόδου ακόμα και για την General Motors και τη Stellantis. H πρόβλεψη αυτή έρχεται λίγες μέρες μετά από την ανάλυση-προβλεψη του Sandy Munro, ενός από τους μεγαλύτερους insiders της αυτοκινητοβιομηχανίας, ότι στην Αμερική θα μείνουν μόνο τρεις κατασκευαστές, η Tesla, η Ford και η Rivian. Άρα με εξαίρεση την τελευταία οι δύο απόψεις συγκλίνουν, αλλά τι ακριβώς συμβαίνει με τη Rivian;
Από την αρχή που παρουσίασε σαν concept car το ηλεκτροκίνητο ημιφορτηγό της, η Rivian κέρδισε διθυραμβικά σχόλια για τον έξυπνο σχεδιασμό και τις μηχανολογικές λύσεις που ταυτόχρονα μιλούν στην καρδιά της αμερικάνικης ψυχής, μιας και τα pickup trucks είναι θεμέλιο της αμερικανικής ταυτότητας. Έτσι μέσα από την ήπια επανάστασή της, H Rivian μάλλον έδειξε τον δρόμο για τη Ford και το ηλεκτροκίνητο F-150, αλλά και για το Tesla Truck.
H Rivian αντιμετώπισε τις ίδιες δυσκολίες που αντιμετώπισαν, και σε μεγάλο βαθμό αντιμετωπίζει ακόμα, όλοι οι νέοι κατασκευαστές που μπήκαν στα βαθιά νερά της μαζικής παραγωγής αυτοκινήτων χωρίς προηγούμενη εμπειρία. Το ότι μπήκε στο παιχνίδι όταν η Tesla έμοιαζε να έχει ξεπεράσει τις παιδικές της ασθένειες, την έκανε λίγο πιο αφερέγγυα στα μάτια των αγοραστών. Μετά όπως όλοι ξέρουμε ήρθε η έλλειψη στα μικροτσίπ που έπληξε την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Το timing αυτό είναι ιδανικό για την Tesla για να δείξει τα νύχια της με τον Elon Musk να καλεί τη Rivian να ρίξει τις τιμές της αν θέλει να επιβιώσει. Είναι κοινό μυστικό σε όλες τις start up, από την Amazon μέχρι την Tesla, ότι στην αρχή πωλούν με χασούρα για να μαζέψουν πελάτες. Το στοίχημα για όλες τις νεοφυείς επιχειρήσεις που πάνε με αυτή τη στρατηγική είναι να προλάβουν να κάνουν τον ανταγωνισμό να «ματώσει» περισσότερο από την απώλεια πελατών, πριν εξαντληθεί η δική τους ρευστότητα.
Ήδη η Rivian πουλάει με χασούρα, αλλά ο Elon Musk τους σπρώχνει να πουλήσουν με μεγαλύτερη «για το καλό τους». Ξέρει πολύ καλά ότι για το δικό του καλό πρέπει η στρατηγική της Rivian, και οποιοδήποτε άλλου παίκτη όπως η Lucid, να μείνει από ρευστό πριν αρχίσει να δημιουργεί το δικό της φανατικό κοινό που θα ανοίξει ακόμα περισσότερο την αγορά τους και τελικά θα κόψει μερίδιο από τις πωλήσεις της Tesla σε μακροχρόνιο πλάνο.
Όμως ο χρόνος κυλάει αντίστροφα μόνο για τη Rivian; Στο πίσω μέρος του μυαλού του Musk βρίσκεται ο πλήρης εξηλεκτρισμός των παραδοσιακών κατασκευαστών όπως η Ford, η Mercedes κλπ οποίος όπως φαίνεται μπορεί να έχει επιτευχθεί ακόμα και το 2025 ή το πολύ μέχρι το 2030. Τότε η Tesla δεν θα είναι απλά ο niche κατασκευαστής που προσφέρει εναλλακτικά οικολογικά αυτοκίνητα σε πλούσιους, αλλά θα πρέπει να κοντραριστεί με ίσους όρους με τα μεγαθήρια που ξέρουν καλά τη δουλειά. Ο μόνο τρόπος για να το πετύχει είναι να μείνει ο μοναδικός μεγάλος παίκτης στην ηλεκτροκίνηση μέχρι τότε και να αποφύγει ανεπιθύμητες συμμαχίες με άσπονδους φίλους και εχθρούς.
Η Rivian έχει παίξει ένα μικρό στοίχημα χαμηλής απόδοσης. Αν δεν καταξιωθεί σαν μεγάλος κατασκευαστής μπορεί πάντα να πουλήσει ακριβά το τομάρι της στην General Motors ή κάποιον άλλον μεγάλο κατασκευαστή. Το μεγάλο στοίχημα εξακολουθεί να το παίζει ο Elon Musk και μένει να δούμε αν θα του κάτσει η μπίλια.