intime / Γιάννης Λιάκος Πώς το πρόστιμο των 100€ για μούτζα μπορεί να αποτελέσει έμπνευση

Τα πρόστιμα θα πηγαίνουν στο Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας και έχουμε τον τρόπο να φτιάξουμε δρόμους που θα ζήλευαν και οι Autobahn της Γερμανίας.

Κάθε τρεις και λίγο έχουμε έναν νέο ΚΟΚ με το κλισιεδιάρικο «δρακόντειος» και φυσικά οι περισσότερες από τις φιλόδοξες αυτές εξαγγελίες μένουν στα χαρτιά μέχρι την επόμενη δραματική επίκληση του εκάστοτε υπουργού για σαρωτικές αλλαγές και νέο «δρακόντειο» ΚΟΚ. Όλα αυτά θα ήταν πραγματικά αστεία αν δεν είχαμε τη θλιβερή πρωτιά ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες σε τροχαία ατυχήματα. Ατυχήματα που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί σε μεγάλο βαθμό αν είχαμε στοιχειώδη τήρηση του ΚΟΚ, καλύτερους δρόμους και μια ελάχιστη οδηγική παιδεία.

 

 

Ο νέος ΚΟΚ που ανακοινώθηκε έχει αυστηρότερες ποινές  για τις παραβάσεις που συνδέονται άμεσα με θανατηφόρα ατυχήματα, όπως η παραβίαση του κόκκινου, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ κλπ. Διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας στην αποτελεσματικότητα αυτού του μέτρου αν δεν συνδυαστεί και με άλλες δέσμες μέτρων, αλλά αυτό που ξεχωρίσαμε από τον νέο ΚΟΚ είναι η ποινή για την μούτζα.

Από’δω και πέρα κάθε μούτζα θα τιμωρείται με 100€ διοικητικό πρόστιμο, αλλά και αφαίρεση διπλώματος και άδειας κυκλοφορίας. Αυτό κι αν είναι ένα μέτρο δύσκολο ως προς την εφαρμογή του, ειδικά αν σκεφτούμε ότι ενέχει τον κίνδυνο να αφήσει την Αθήνα με 4 ταξί, αλλά η αλήθεια είναι ότι πολύ θα θέλαμε να δούμε αυτή και άλλες αγενείς και ενοχλητικές ελληνικές οδηγικές συνήθειες να εκλείπουν από τους δρόμους. Σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ τα έσοδα από τα πρόστιμα θα πηγαίνουν σε δράσεις οδικής ασφάλειας.  Άρα αν εφαρμοστεί κατά γράμμα το μέτρο είναι θέμα μηνών να γίνουμε Σκανδιναβοί στους δρόμους. Αλλά γιατί να μείνουμε μόνο στις μούτζες, πάμε να δούμε τι άλλο θα μπορούσε να μαζέψει λεφτά.

 

Οι «ανασκαφές» στη μύτη

Δεν είναι μια κίνηση που θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, εντάξει εκτός κι αν πέσει σε καμία λακκούβα ο αυτουργός και φτάσει το δάχτυλο μετωπιαίο λοβό. Για όλους τους υπόλοιπους το πρόβλημα είναι μόνο αισθητικό, αλλά μπορεί να γίνει τόσο μεγάλο που λόγω απόσπασης της προσοχής μπορεί να οδηγήσει σε χαμένο φανάρι, δηλαδή πολύτιμα λεπτά όταν έχεις ήδη αργήσει στη δουλειά σου. Με 100€ για κάθε έναν που σκαλίζει τη μύτη του θα φτιάχναμε τόσο καλούς δρόμους που θα μπορούσαν να μετά να σκαλίζουν τη μύτη τους και εν κινήσει με ασφάλεια σε δρόμους χωρίς λακκούβες, έτσι δεν θα αναγκάζονται να τις σκαλίζουν στο φανάρι και τους βλέπουμε.

 

 

Διπλοπαρκάρισμα για «πέντε λεπτάκια»

Το διπλοπαρκάρισμα είναι ήδη στις παραβιάσεις του ΚΟΚ και όποιος δεν προλαβαίνει στο μεσοδιάστημα που αφήνει με αλάρμ για «πέντε λεπτάκια» το αμάξι του και τυχαίνει να περάσει δημοτική αστυνομία ή τροχαία, τρώει την ανάλογη κλήση. Δυστυχώς όμως αυτό δεν συμβαίνει πάντα και τις περισσότερες φορές τη γλιτώνουν με ένα «συγνώμη, για πέντε λεπτά το άφησα, έχω να πάω τον παγκολίνο μου στον κτηνίατρο» Λοιπόν κάθε φορά που θα λέει κάποιος μια τέτοια γελοία δικαιολογία θα πρέπει να πέφτει επιτόπου πρόστιμο ακόμα κι αν δεν προλαβαίνει να πέσει το πρόστιμο για το διπλοπαρκάρισμα.

 

Το «κόλλημα» στα διόδια

Κάτι πρέπει να γίνει με όλους αυτούς που κολλάνε από πίσω σου για να περάσουν τζάμπα τα διόδια. Οκ, θες για να μην πληρώσεις τα διόδια γιατί τα θεωρείς άδικα ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο και δεν θα σε κρίνουμε γι’αυτό, αλλά μην κολλάς από πίσω μας. Βγες από το αμάξι και άνοιξε την μπάρα, πέρνα χωρίς να σταματήσεις σαν τον Nicolas Cage, κάψε την μπάρα με φλογοβόλο σαν τον Danny McBride στο Tropic Thunder, αλλά μην κολλάς από πίσω σαν βδέλλα για να περάσεις τζάμπα. Κανονικά όποιος το κάνει αυτό δεν πρέπει να πληρώνει το πρόστιμο που αναλογεί σε όποιον επιλέγει να περάσει χωρίς πληρώσει μόνος του, αλλά να χρεώνεται τα διόδια του μπροστινού στον οποίο έχει κολλήσει συν όλης της ουράς από πίσω του, συν τα 100€ για το Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας.

 

 

Κίνηση στη ΛΕΑ

Κάτι έχει αρχίσει να γίνεται με την κίνηση στην ΛΕΑ από όσους νομίζουν ότι είναι έξυπνο να φτάνεις μισή ώρα νωρίτερα στον προορισμό εις βάρος ασθενοφόρων και πυροσβεστικών οχημάτων και όποιο άλλου έχει πραγματική ανάγκη. Επειδή το εν λόγω αντικοινωνικό φαινόμενο συμβαίνει κυρίως στην επιστροφή μεγάλων εξόδων τριημέρων, Πασχα κλπ, εκτός από το πρόστιμο των 100€ θα πρέπει να επιβάλλεται και απαγόρευση εξόδου από την πόλη για τα επόμενα 2 τριήμερα συν να περάσει τον Δεκαπενταύγουστο του τρέχοντος ημερολογιακού έτους στην άδεια Αθήνα για να δει τη γλύκα.

 

Δυστυχώς υπάρχουν και οι αυτοσχέδιες ΛΕΑ

Ευτυχώς στο άκουσμα της σειρήνας ασθενοφόρου σταματάμε για λίγο να οδηγούμε σαν κανίβαλοι στις λεωφόρους και ανοίγουμε δρόμο για να περάσει, όμως στο πέρασμα του ασθενοφόρου ουκ ολίγες φορές σπεύδουν μηχανάκια και αυτοκίνητα να εκμεταλλευτούν το κενό της αυτοσχέδιας ΛΕΑ μέσα στην κίνηση και τρέχουν από πίσω. Δεν είναι απαραίτητο ότι εμποδίζουν την κίνηση του ασθενοφόρου, αλλά αυτή η εργαλειοποίηση της ανάγκης κάποιου συνανθρώπου είναι τουλάχιστον χυδαία και θα έπρεπε να συνοδεύεται από ένα ειδικό πρόστιμο. Ο χρόνος που υποτίθεται ότι κερδίζουν θα έπρεπε να ξοδεύεται σε άλλες χρονοβόρες και άχρηστες διαδικασίες όπως πχ να κάνουν τους παρκαδόρους στο Παγκράτι, να τους δίνεις το αμάξι σου και να αναλαμβάνουν να σου βρουν πάρκινγκ.  



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved