Η αγοραφοβία είναι μία κατάσταση κατά την οποία κάποιος δεν αισθάνεται άνετα με την παρουσία του ανάμεσα σε μεγάλο πλήθος. Η πανδημία ήρθε να «δικαιολογήσει» αυτή την κατάσταση λόγω του τρόπου της διασποράς του κορονοϊού. Τα μεγάλα πλήθη και ο συγχρωτισμός δημιουργούν περισσότερο φόβο, ακόμα και σε ανθρώπους που δεν είχαν ιστορικό αγοραφοβίας.
Οι ειδικοί όμως δεν είναι σίγουροι για το αν αυτού του είδους ο φόβος μπορεί να ενταχθεί στα πλαίσια της αγοραφοβίας. Οι έρευνες που έχει κάνει μέχρι στιγμή η American Psychology Association έχουν δείξει μια σαφέστατη επιδείνωση της ψυχικής υγείας των Αμερικανών. Τα πιο σημαντικά αποτελέσματα των ερευνών παρατίθενται παρακάτω και είναι το αντικείμενο της μελέτης των ψυχολόγων για την εξέλιξη των μακροχρόνιων επιπτώσεων της πανδημίας και του lockdown.
O ύπνος δέχθηκε το πρώτο πλήγμα από την αλλαγή του τρόπου ζωής και των αυξημένων επιπέδων άγχους, περίπου τα δύο τρίτα όσων απάντησαν στη σχετική έρευνα, δήλωσε πως λόγω της πανδημίας υποφέρει από κάποια διαταραχή ύπνου με αποτέλεσμα να κοιμάται περισσότερες ή λιγότερες ώρες από όσες συνήθιζε. Η παρατεταμένη παραμονή στο σπίτι οδήγησε το 24% αυτών σε αύξηση της κατανάλωσης αλκοόλ. Ταυτόχρονα, το 20% παρατήρησε μείωση του βάρους του ενώ το 42% παρατήρησε μια ανεπιθύμητη αύξηση βάρους, 13 κιλών κατά μέσο όρο.
Συνολικά 8 στους 10 Αμερικανούς παρουσίασαν αυξημένα επίπεδα άγχους τους τελευταίους 12 μήνες με τον κίνδυνο της πανδημίας να είναι γενεσιουργός αιτία. Παρόλα αυτά οι ειδικοί σημειώνουν πως αυτού του είδους το stress δύσκολα μπορεί να συσχετιστεί με την αγοραφοβία. H συγκεκριμένη διαταραχή είναι εξαιρετικά συνδεδεμένη με τη γονιδιακή προδιάθεση του πάσχοντα και εκδηλώνεται σε ένα πολύ συγκεκριμένο ηλικιακό φάσμα. Οι ψυχολόγοι αναγνωρίζουν ότι πολλές από τις ψυχολογικές επιπτώσεις της πανδημίας θα μας συντροφεύουν για πολύ καιρό ακόμα μετά το τέλος της πανδημίας και κάποιες από αυτές μπορεί να είναι και χρόνιες. Ο φόβος να βρεθούμε ξανά ανάμεσα σε πυκνό πλήθος πιθανότατα δεν θα είναι ανάμεσα σε αυτές.