Από την πρώτη ημέρα που έκατσες και έβαλες στο repeat το αγαπημένο σου τραγούδι, ουσιαστικά αυτό που έκανες ήταν να ανοίξεις μία πύλη για τα συναισθήματά σου. Βασισμένοι σε αυτά τα συναισθήματα και ειδικά στην εφηβεία όπου τείνουμε να παίρνουμε τις μεγάλες αποφάσεις της οικοδόμησης του χαρακτήρα μας, διαλέξαμε την μουσική που μας εκφράζει.
To Spotify λοιπόν το γνωρίζει αυτό από την πρώτη στιγμή που δημιούργησε την εφαρμογή του και αποφάσισε -πλέον- να πάει τα πράγματα ένα βήμα παραπέρα και να εμπλέξει περισσότερο το ανθρώπινο συναίσθημα. Σε μία πατέντα που κατέθεσε στην Αμερικανική Ένωση Ευρεσιτεχνίας, το Spotify θέλει να διαλέξει για σένα την κατάλληλη μουσική με βάση την διάθεση, αλλά συμβουλευόμενο...την ίδια σου την φωνή; Μπερδεύτηκες;
Για την ακρίβεια η εφαρμογή θα λαμβάνει υπόψιν της το στρες που ενδεχομένως να έχει η φωνή σου, θα αναλύει τον θόρυβο που υπάρχει στο χώρο και σε γενικές γραμμές θα προσπαθεί να κατανοήσει όσο καλύτερα μπορεί τον περίγυρό σου για να σου δώσει τις καλύτερες δυνατές επιλογές. Αυτό, είναι ξεκάθαρα μία επαναστατική μέθοδος στον τομέα του private listening, αλλά άμα δώσεις βάση στο παρακάτω σχεδιάγραμμα για το πως φαντάζεται το Spotify την όλη διαδικασία, δεν θα το θεωρήσεις και τόσο τρελό.
Σκέψου μόνο αυτό άλλωστε. Δεν ακούς την ίδια μουσική όταν βρίσκεσαι με φίλους, όταν βρίσκεσαι με το κορίτσι, όταν είσαι μόνος στο δωμάτιο. Και αυτό δεν έχει να κάνει τόσο με την τύχη, όσο με την επιλογή, άρα και κατά συνέπεια με την ψυχική διάθεση. Είναι το επόμενο κομμάτι στο οποίο θέλει να δώσει προσοχή το Spotify για να κάνει την εμπειρία ακόμη καλύτερη.
Φυσικά όλο αυτό μας βάζει και σε μία διαδικασία να φανταστούμε τι ακριβώς μπορεί να γίνει στο μέλλον. Αν δηλαδή φτάσουμε σε ένα σημείο όπου το Spotify θα μπορεί να συγκεντρώνει και άλλα δεδομένα, όπως για παράδειγμα τους χτύπους της καρδιάς σου από τα διάφορα fitness apps, τα επίπεδα γλυκόζης κ.ο.κ., θα μπορεί να βρίσκεται σε μία διαρκή παρακολούθηση της κατάστασής σου με στόχο να σε κάνει να χαλαρώσεις ανά πάσα στιγμή όπου και να βρίσκεσαι.
«Αν το σκεφτείτε, είναι πολύ σύνηθες για τις streaming υπηρεσίες να συγκεντρώνουν αναλύσεις, με στόχο να κάνουν την εμπειρία πιο προσωπική», αναφέρει χαρακτηριστικά η παρουσίαση στην πατέντα του Spotify. «Αυτό που ουσιαστικά χρειαζόμαστε είναι μία τελείως διαφορετική προσέγγιση στις προτιμήσεις του χρήστη, έτσι ώστε να το δώσουμε ακριβώς αυτό που ζητά χωρίς να χρειάζεται ο ίδιος να επεμβαίνει κάθε φορά» (σ.σ.: εννοεί να αλλάζουμε τα τραγούδια που μας ‘‘πετάει’’ το Spotify.
Με 320 εκατομμύρια περίπου χρήστες συνδεδεμένους 14 ώρες και παραπάνω ώρες ανά 24ωρο μέσω smartphones και laptops, το μόνο σίγουρο είναι πως θέλουμε την εμπειρία μας με την μουσική να μας συνοδεύει. Ας την κάνουμε λοιπόν πιο ακριβής. Σίγουρα θα τεθεί θέμα με τα προσωπικά δεδομένα, αλλά αν πρόκειται να βοηθήσει τον κόσμο να αποβάλλει το στρες, ίσως πρέπει να αρχίσουμε να το βλέπουμε με καλό μάτι.
Άλλωστε η μουσική δημιουργήθηκε από εμάς για εμάς με απώτερο σκοπό εμάς, έτσι δεν είναι;