Αντιγράφω αυτολεξεί από το Νεοελληνικό Λεξικό Οπαδικής Γλωσσολογίας:
*Ο/η καναπεδάτος/η: Επίθετο που χρησιμοποιείται υποτιμητικά για να υποβαθμίσει τον οπαδό (τρομάρα του) ο οποίος έχει να πατήσει στο γήπεδο από τις εποχές που ο αμυντικός γυρνούσε πίσω την μπάλα, ο τερματοφύλακας την έπιανε με τα χέρια και δεν έτρεχε μία. Συναντάται συνήθως σε αγέλες και μπορείς να τον βρεις σε καφενεία, εργασιακούς χώρους, μα ποτέ σε ακτίνα μικρότερη του χιλιομέτρου από γήπεδο. Αιώνιος και συνεπέστατος πελάτης ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ συνδρομητικών καναλιών της χώρας, έχει φθαρμένο καναπέ, άποψη για όλα και «δεν είναι κορόιδο σαν τα άλλα τα πρόβατα που τραβιούνται στα γήπεδα και πλουτίζουν τα αφεντικά των ανώνυμων ποδοσφαιρικών εταιρειών». Εργάζεται σε ανώνυμη πολυεθνική εταιρεία.
Αυτά λέει το λεξικό και ποιοι είμαστε εμείς να αμφισβητήσουμε τους γλωσσολόγους που έχουν φάει τα χρόνια τους στα θρανία;
Αυτοί είναι, το λοιπόν, οι λεγόμενοι καναπεδάτοι, μια υπο-φυλή των ελληνικών γηπέδων που δεν λένε να τιμήσουν με την παρουσία τους το δύσμοιρο ελληνικό ποδόσφαιρο. Και αν οι οπαδοί των μεγάλων ομάδων έχουν μπετώσει τις δικαιολογίες τους στην έξαρση της βίας και στο υποβαθμισμένο εν γένει προϊόν (με τα χίλια τους τα δίκια), είναι λίγο οξύμωρο να συναντάς καναπεδάτους ακόμη και στις μικρότερες ομάδες, που έχουν πιο έντονη την τοπικότητα. Εκείνες, δηλαδή, τις ομάδες που η προσέλευση των θεατών τους στο γήπεδο καθορίζει σε μεγάλο βαθμό και τη βιωσιμότητα του ίδιου του συλλόγου.
Πίσω και σας φάγαμε!
Οι Καναπεδάτοι, ανεξαρτήτως ομάδας και δικαιολογίας, έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια. Και σε αυτό εδώ το σημείο, έρχεται η ΠΑΕ Ηρακλής και τους δίνει ένα αποφασιστικό χτύπημα.
Τι κάνει;
Βγάζει προωθητική καμπάνια για τα διαρκείας με κεντρικό σύνθημα «δώσε μας τον καναπέ σου, να σου δώσουμε ένα διαρκείας».
Μα δεν τελειώσαμε, σου λέω, δεν τελειώσαμε, που λέει και μια ψυχή η οποία προφανώς δεν χρειάζεται να δώσει τον καναπέ της για να πάρει διαρκείας στο Καυτανζόγλειο. H ευρηματική αυτή ενέργεια, δεν στέκεται μόνο στο ίδιον όφελος του συλλόγου, την αύξηση δηλαδή της οπαδικής συμμετοχής στους αγώνες της ομάδας, αλλά το πάει ένα βήμα παραπέρα καθώς διαθέτει φιλανθρωπικό πρόσημο: οι καναπέδες που θα μαζευτούν, θα δοθούν στο Σωματείο ΡΕΤΟ ΕΛΛΑΣ – ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ, μια Μ.Κ.Ο. με κοινωφελή, κοινωνικό και μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα, ένα δίκτυο Αλληλέγγυας και Συνεργατικής Οικονομίας με σκοπό την ψυχική, πολιτιστική και πνευματική βοήθεια στους ανθρώπους που ζουν στο περιθώριο και ιδιαίτερα τους τοξικομανείς.
Μέσα στις πάμπολλες ασχήμιες που μας κερνά εδώ και δεκαετίες, είναι αυτονόητο ότι το ελληνικό ποδοσφαιράκι με κινήσεις όπως αυτή κερδίζει συμπάθειες. Ας ελπίσουμε και νέους οπαδούς. Οπαδούς που ξέρουν ότι σε αυτό που παθολογικά αγαπάνε δεν χωράει ικμάδα ενεργητικού μίσους για τους απέναντι, παρά μόνο πάθος και καψούρα για το κόκκινο, το κίτρινο, το πράσινο, το μπλε που ομόρφαινε τη γωνιά εκείνη στο παιδικό τους δωμάτιο. Ή και -γιατί όχι- ολόκληρο το δωμάτιο.