«H Ελλάδα επιζεί ακόμα μέσα από διαδοχικά θαύματα». Η ρήση ανήκει σ’ έναν από τους σημαντικότερους σύγχρονους λογοτέχνες της χώρας, τον Νίκο Καζαντζάκη. Και είναι η πρώτη ρήση που έρχεται αβίαστα στο νου μας, μετά την τραγωδία που συνέβη στη Λάρισα με τη σύγκρουση τρένων. Η 1η Μαρτίου 2023 είναι μία μαύρη ημερομηνία για την χώρα. Μία εθνική τραγωδία που βρίσκεται σε εξέλιξη καθώς ακόμη δεν γνωρίζουμε το πόσοι έχασαν τη ζωή τους στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός».
Σύμφωνα με μία μαρτυρία από τη μοιραία αμαξοστοιχία αναφέρει ότι ακούστηκαν μηχανοδηγοί να λένε μέσω ασυρμάτων «Πάμε κι όπου βγει»! Δεν γνωρίζουμε αν το «πάμε κι όπου βγει», αναφέρεται στο γεγονός λίγο πριν την τραγωδία. Ωστόσο το «Πάμε κι όπου βγει» είναι το state of mind της Ελλάδας τα τελευταία -τουλάχιστον- 30 χρόνια. Είναι μία ατάκα κλισέ για έρωτες που βλέπουν μπροστά τους το αδιέξοδο και όχι για την διακυβέρνηση μίας χώρας. Είναι ένα quote που θα μπορούσε να γραφτεί στο Instagram και να πάρει χιλιάδες likes από ερωτευμένους που γνώρισαν την απογοήτευση και όχι όταν έχεις στα χέρια σου την ευθύνη ενός ολόκληρου κράτους.
Αυτή η αδιαφορία, το «δεν βαριέσαι, έχει ο Θεός», είναι η πολιτική που ακολουθεί η χώρα όλα αυτά τα χρόνια. Αυτή η κωμική πολιτική έδωσε τη θέση της σε μία τραγωδία. Το «Πάμε κι όπου βγει» τράβηξε χειρόφρενο ξαφνικά και βύθισε στο πένθος ολόκληρη την χώρα. Τράβηξε το χαλί και μας έφερε αντιμέτωπους με την σκληρή πραγματικότητα. Μία συγκλονιστική τραγωδία που έρχεται ως κορύφωση αυτού του δράματος. Τα δάκρυα και τα συγγνώμη πλέον δεν έχουν χώρο. Για το «πάμε κι όπου βγει» δεν φταίμε όλοι. Υπάρχουν υπεύθυνοι με ονοματεπώνυμο για αυτή τη μαύρη μέρα που ξημέρωσε στον τόπο.
Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας, αναφέρθηκε στην τραγωδία λέγοντας χαρακτηριστικά: «Έχει συμβεί το αδιανόητο. Τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το ένα ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το επιβατικό και το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και απ’ ότι φαίνεται υπήρχε μετωπική σύγκρουση, με τα τραγικά αποτελέσματα που βλέπουμε». Για να προσθέσει εν συνεχεία: «Δεν λειτουργεί τίποτα, όλα γίνονται χειροκίνητα, με ανθρώπινο παράγοντα. Είμαστε στο manual σε όλο το δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όπως και στο σημείο αυτό», είπε ακόμα τονίζοντας ότι ούτε οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος κυκλοφορίας λειτουργούν. Αν αυτά λειτουργούσαν, οι οδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους. Δεν λειτουργούν εδώ και καιρό, έχουμε κάνει αιτήματα, δεν λειτουργεί» συμπλήρωσε, υπογραμμίζοντας ότι ο μηχανοδηγός λαμβάνει εντολές από τον ένα σταθμάρχη στον άλλον για να προχωρήσει.
«Δεν λειτουργεί τίποτα». «Είμαστε στο manual». «Πάμε κι όπου βγει». Όπου τρένα, βάλε τη χώρα. Δεν θα συναντήσεις διαφορά.