Η είδηση: «Σε τροχαίο ατύχημα που έλαβε χώρα σήμερα τα ξημερώματα στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης, ανασύρθηκε νεκρός ο 17χρονος οδηγός του αυτοκινήτου, ένας ακόμη 19χρονος, όπως επίσης δύο νεαρής ηλικίας άτομα, ενώ ο τραυματίας είναι 17 ετών. Σε εξέλιξη είναι οι έρευνες των αρμόδιων Αρχών για τις συνθήκες του τροχαίου δυστυχήματος.»
Το τελευταίο πράγμα με το οποίο θα έπρεπε να ασχοληθούν οι Αρχές είναι οι συνθήκες του τροχαίου. Κι αυτό διότι, στην περίπτωση αυτή δεν έχουμε μια ξεκάθαρη σχέση αιτίου-αιτιατού (πχ. φθαρμένα λάστιχα που προκάλεσαν δυστύχημα), αλλά μια εξίσωση που περιλαμβάνει μια μεταβλητή που υπερβαίνει και ακυρώνει ακόμη και αυτό το ίδιο το αίτιο. Η μεταβλητή αυτή ακούει στο όνομα «ανομία».
Όλο και κάτι θα έχει πάρει το αυτί σας. Οι πιο παρατηρητικοί ενδεχομένως και να τη χαρακτηρίζατε ως επίσημη κρατική ιδεολογία. Και αλήθεια είναι πως δύσκολα θα βρίσκατε κάποιον να διαφωνήσει.
Μάθε παιδί μου σούζες
Σε μια χώρα που οι 17χρονοι διαθέτουν 2-3 χρόνια οδηγικής εμπειρίας και κάμποσα χιλιόμετρα στην πλάτη τους, ατυχήματα σαν κι αυτά του Ευόσμου που μας επισκέπτονται κάθε λίγο και λιγάκι στα δελτία ειδήσεων, θα πρέπει να μας προκαλούν πόνο, όχι όμως κι έκπληξη. Στις μεγαλουπόλεις λιγότερο και στην επαρχία σχεδόν κανόνας, οι έφηβοι οφείλουν να πιάνουν στα χέρια τους ένα μηχανάκι ή το τιμόνι ενός ΙΧ, σε μια ιεροτελεστία βεβιασμένης ενηλικίωσης που συναντάται κυρίως σε χώρες όπου το «μαγκιά κλανιά κι εξάτμιση» δεν είναι ειρωνικός υπαινιγμός, αλλά ουσιαστικός τρόπος ζωής. Όσο πιο νωρίς, τόσο πιο μάγκας. Όσο πιο πολλά τα γκάζια και οι σούζες, τόσο πιο αλάναρος θα βγει στη ζωή ο πιτσιρικάς. Και στα νεκροταφεία τα καντήλια δίπλα από φωτογραφίες πιτσιρικάδων, ατελείωτα. Λογική συνέχεια: η Ελλάδα ξεπερνά κατά πολύ τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα με θύματα νέους, την ίδια στιγμή που στην ηλικιακή ομάδα 15-29 τα αυτοκινητιστικά αποτελούν την νούμερο ένα αιτία θανάτου.
Ακολούθησε τον Ντίνο Ρητινιώτη στο Facebook