Με γοητεύουν οι άνθρωποι που κρατούν τον λόγο τους. Επίσης με γοητεύουν οι άνθρωποι που θέτουν στόχους και βλέπουν τα όριά τους όχι ως απαγόρευση αλλά ως πρόκληση. Τα έχουν ανάγκη, τα αποζητούν, τα κατανοούν και στο τέλος τα ξεπερνούν. Έπειτα, βρίσκουν νέα όρια, πηγαίνουν στα επόμενα και μεγαλώνουν - ωριμάζουν μαζί τους. Ο φαύλος κύκλος του πρωταθλητή. Η Αναστασία Μαρινάκου το κάνει πράξη τα τελευταία 4 χρόνια στον αγώνα των 10 χιλιομέτρων του Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας. Στον αγώνα της Κυριακής, όχι απλώς κέρδισε για 4η φορά αλλά και σημείωσε νέο ρεκόρ διαδρομής (33:23).
Όπως ακριβώς, μου εκμυστηρεύτηκε ότι σκόπευε να πετύχει, στη συζήτησή μας στο pop up store της adidas στην πλατεία Συντάγματος, δύο μέρες πριν τον αγώνα. “Είναι η 4η φορά που αγωνίζομαι στα 10 χιλιόμετρα. Αυτό που θα επιδιώξω είναι σίγουρα η νίκη αλλά θα ήθελα να κάνω και ένα ρεκόρ διαδρομής. Το είχα κάνει πριν 2 χρόνια με 33:38. Είμαι σε πολύ καλή κατάσταση, μακάρι να πάνε όλα καλά, να είναι καλές οι καιρικές συνθήκες και να βγει αυτό που θέλω”. Συγγνώμη αν σοκάρει επειδή είναι συνεπής με τα θέλω της.
Η πρωταθλήτρια της adidas δε θεωρεί το τρέξιμο απλώς ένα επάγγελμα αλλά μία εσωτερική ανάγκη. “Σίγουρα είναι μία εσωτερική ανάγκη. Αγαπώ πολύ αυτό που κάνω, τρέχω σχεδόν όλη μου τη ζωή. Είναι τρόπος ζωής για μένα το τρέξιμο. Εννοείται το βλέπω και επαγγελματικά, αλλά ακόμη και όταν σταματήσω να είμαι επαγγελματίας αθλήτρια, θα συνεχίσω να τρέχω για όσο ζω”, τόνισε για να προσθέσει εν συνεχεία το πώς αισθάνεται όταν τρέχει με το τριφύλλι στην καρδιά: “Νιώθω υπερηφάνεια και τιμή. Είμαι πάρα πολύ χαρούμενη που βρίσκομαι στον Παναθηναϊκό τα τελευταία χρόνια και δε θ’ αλλάξει αυτό. Θα είμαι πάντα στον Παναθηναϊκό και θα τρέχω με το τριφύλλι στην καρδιά”.
Η adidas, από την ημέρα της ίδρυσής της από τον Άντολφ Ντάσλερ μέχρι και σήμερα, είναι κάτι περισσότερο από ένα brand. Είναι μία οικογένεια που πρωτοπορεί, σπάει τα στερεότυπα και αποτελεί έμπνευση για κάθε μέλος της. “Η adidas για μένα είναι οικογένεια. Είναι το ξεκίνημά μου, δεν έχω συνεργαστεί με καμία άλλη εταιρεία. Έχω φορέσει από την αρχή adidas και θα πορευτούμε μέχρι το τέλος. Οπότε δεν το βλέπω απλώς ως μία συνεργασία, αλλά ως οικογένεια και οι άνθρωποι που την περιλαμβάνουν είναι αξιολάτρευτοι”, τόνισε χαρακτηριστικά η Ελληνίδα πρωταθλήτρια για να δώσει τις συμβουλές της σε κάθε παιδί που θέλει να φορέσει ένα ζευγάρι adidas και να βγει να τρέξει: “Το παπούτσι είναι το σημαντικότερο όσον αφορά το τρέξιμο. Έχει να κάνει με τους τραυματισμούς και με την επίδοση στο τρέξιμο οπότε είναι πάρα πολύ σημαντική απόφαση και θεωρώ πως δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή από ένα ζευγάρι adidas”. Για την ιστορία επέλεξε ένα ζευγάρι Adizero, που αποτελεί μέρος της κορυφαίας racing σειράς της adidas.
Τέλος αναφορικά με τον αθλητή της χρονιάς, η Αναστασία έπαιξε… ελληνικά: “Ως αθλητή της χρονιάς θα επιλέξω τον Μίλτο Τεντόγλου αλλά και τον Εμμανουήλ Καραλή. Έκανε μία εξωπραγματική εμφάνιση φέτος και του αξίζουν όλα τα συγχαρητήρια για όσα έχει ξεπεράσει και όσα έχει καταφέρει”.
Ωστόσο ο αθλητισμός δεν είναι μόνο χαρές και επιτυχίες. Έχει δυσκολίες και εκεί οφείλουμε να δώσουμε το απαραίτητο boost στους αθλητές μας. Να τους δείξουμε ότι είμαστε δίπλα τους, να τους γεμίσουμε το ντεπόζιτο με αυτοπεποίθηση, ενέργεια, πίστη και υπομονή. Η adidas το κάνει πράξη εδώ και πάνω από 25 χρόνια, στηρίζοντας τις προσπάθειες όλων των δρομέων ως Μεγάλος Χορηγός του Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας. Όπως συνέβη με την Μαρία Κάσσου, κάτοχο του Πανελληνίου ρεκόρ κλειστού στίβου στα 3000 μέτρα, η οποία λίγα 24ώρα πριν την εκκίνηση των 5 χιλιάδων μέτρων, αισθάνθηκε μία αδιαθεσία που εξελίχθηκε σε υψηλό πυρετό και παρότι πάλεψε, οι δυνάμεις της την εγκατέλειψαν και δεν κατάφερε ν’ αγωνιστεί. Κρατήστε αυτό το όνομα από τώρα γιατί στα επόμενα χρόνια προορίζεται να κάνει μεγάλα πράγματα με το εθνόσημο.
“Η ζωή μου όλη είναι το τρέξιμο. Χωρίς αυτό η ζωή μου δεν έχει νόημα, αισθάνομαι άδεια. Είναι τρόπος ζωής, όχι μόνο στο επαγγελματικό κομμάτι, αλλά στο ν’ αποφορτίζομαι, να παίρνω ενέργεια, κίνητρο και δύναμη”, ανέφερε κατά τη διάρκεια της σύντομης συζήτησής μας στο πρωτοποριακό pop-up store της adidas, το οποίο έβαλε την Αθήνα σε «mood Μαραθωνίου».
Η συνεργασία της με την adidas είναι πρόσφατη, ωστόσο η ίδια αισθάνεται οικεία με τη νέα της οικογένεια. “Παρότι η συνεργασία είναι πρόσφατη, αισθάνομαι ότι βρίσκομαι καιρό εδώ. Μ’ έχουν κάνει να αισθανθώ πολύ όμορφα σε μια δύσκολη περίοδο της ζωής μου, γιατί προέρχομαι από έναν τραυματισμό και ευελπιστώ αυτή η συνεργασία ν’ ανθίσει και να συνεχιστεί για χρόνια”, τόνισε χαρακτηριστικά για να δώσει εν συνεχεία τις συμβουλές της στα νέα παιδιά: “Να μην το σκεφτούν καθόλου, να μπουν και να τρέξουν. Ακόμα και αν έχουν μηδενικό αθλητικό υπόβαθρο, είναι σημαντικό να κάνουν αυτήν την αρχή και σταδιακά θα μπορούν να εξελιχθούν στο κομμάτι αυτό”.
Η αυλαία του 41ου Αυθεντικού έπεσε το μεσημέρι της Κυριακής και γνώρισε τεράστια επιτυχία. Αρωγός της προσπάθειας ήταν η adidas. Για μια ακόμη χρονιά το brand βρέθηκε στον 41ο Μαραθώνιο, τον θεσμό που πρεσβεύει τις αξίες του αθλητισμού, στέλνοντας το εμψυχωτικό μήνυμα «YOU GOT THIS» προς όλους τους συμμετέχοντες. Με σκοπό να διαδώσει ακόμα περισσότερο το μήνυμά της, η adidas δημιούργησε στη χώρα μας ένα video που αφηγείται την πορεία κάθε δρομέα. Εκείνου που τρέχει επαγγελματικά, ή που απλώς προπονείται, ή που μόλις ξεκίνησε να τρέχει και ενώ κάπου στην πορεία έχασε το κίνητρό του, στο τέλος πήρε μια βαθιά ανάσα και κατάφερε να ξεπεράσει τις αρνητικές σκέψεις.
Η adidas θύμισε σε όλους τους δρομείς που αγωνίστηκαν, πως ο 41ος Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας είναι μόνο ένας αγώνας. Όλοι μπορούν να τερματίσουν αρκεί να έχεις αυτοπεποίθηση, επιμονή και φυσικά να πιστέψεις στον εαυτό σου, γιατί «YOU GOT THIS».