Για όσους απορούν για την αφορμή που γράφουμε αυτό το κείμενο, ο Μαξ Φερστάπεν γίνεται 26 ετών και απόψε έχει ρεπό από το πρωτάθλημα της Formula 1. Εδώ που τα λέμε και να μην κατέβει την επόμενη βδομάδα στο Γκραν Πρι του Κατάρ δεν θα αλλάξει και τίποτα. Λίγο-πολύ το σούπερ-μονοθέσιο της Red Bull Racing, λίγο το ότι οι κανονισμοί είναι υπέρ του (και της ομάδας του) τον φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά σε άλλο ένα τίτλο. Μπορεί, μαθηματικά ακόμα, να μην το έχει κατακτήσει ωστόσο είναι βέβαιο ότι στο τέλος θα είναι πρωταθλητής.
Αν ξέραμε τη σημερινή εξέλιξη του πρωταθλήματος της Formula 1, να είστε βέβαιοι, πως δεν θα γράφαμε υπέρ του συναρπαστικού φινάλε προ διετίας -το κάναμε για λόγους σασπένς, όχι συναισθήματος- κατά το οποίο οι τότε αγωνοδίκες επέτρεψαν στον Ολλανδό να πάρει το πρωτάθλημα στην τελευταία στροφή.
Ο Μαξ Φερστάπεν, για τον οποίο πρόσφατα μάλιστα εκδόθηκε και βιβλίο με τίτλο «Η Διαδρομή ενός Πρωταθλητή» είναι αυτή τη στιγμή ένα βήμα πιο πάνω από όλους στη Formula 1.
Τον συμπαθείτε τον Φερστάπεν;
Εμείς προσπαθούμε. Προσπαθούμε πολύ βασικά αλλά δεν γίνεται. Όσο καλός και αν είναι -γιατί είναι- υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα με το καμάρι της Ολλανδίας. Είναι από τους πιο αντιπαθητικούς τύπους εκεί έξω. Από το ύφος του, σε αυτά που λέει, έτσι όπως φέρεται. Τα πάντα.
Προσοχή όμως, δεν είναι ο Ραϊκόνεν που ήταν εξ ορισμού δύσκολος τύπος, εκείνος τουλάχιστον ήταν τόσο αντιπαθητικός που κατάφερνε να γίνεται συμπαθής.
Ο Ραϊκόνεν είναι λατρεία και με αποδείξεις.
Όχι, δεν είναι ο λόγος το ότι έχει τερματίσει τον ανταγωνισμό σε ένα άθλημα που μοίραζε αδρεναλίνη κάθε Σαββατοκύριακο, είναι ο τρόπος που φέρεται ο οποίος μας κάνει να ξενερώνουμε. Είτε απέναντι στη γυναίκα του, είτε στον teammate του, Σέρχιο Πέρεζ κλπ.
Φταίει ο πατέρας του
Ξέρετε τον Γιος Φερστάπεν; Είναι ο πατέρας του Ολλανδού πιλότου της Red Bull Racing. Είναι ο τύπος που φρόντισε για να γίνει ο υιός του αυτό το σπουδαίο ταλέντο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αυτό το πλάσμα που βαθιά μέσα μας, θέλουμε να συμπαθήσουμε αλλά δεν μπορούμε.
Έχει υπάρξει και ο ίδιος πιλότος της Formula 1 αλλά ποτέ δεν μπόρεσε να μονιμοποιηθεί σε αυτήν. Με βάση την ιστορία του, μάλιστα, το έφερε βαρέως που δεν μπόρεσε να πετύχει και οι λόγοι ήταν τόσο αγωνιστικοί, όσο και συμπεριφοράς. Και το χειρότερο από όλα; Μέχρι σήμερα, τα περισσότερα από τα κατάλοιπα του διαδόχου του, προέρχονται, σύμφωνα και με το βιβλίο, από καψώνια που πέρασε από τον πατέρα του.
Ακόμα θυμάμαι με δέος, τη στιγμή που παράτησε τον 4χρονο Μαξ για μια ολόκληρη μέρα στην πίστα του Kart για τιμωρία -δεν θυμάμαι καν το λόγο, τόσο το έχω διαγράψει από τη μνήμη μου- και από τότε του «πέρασε» το μικρόβιο να μπορέσει να τον εντυπωσιάσει. Και δυστυχώς τα αποτελέσματα φαίνονται από τον αντίκτυπο του Ολλανδού champion.
Είναι αυτό ένα μεγάλο ελαφρυντικό; Σαφώς και μπορεί να είναι. Άλλωστε το βλέπουμε πολλές φορές μπροστά μας, ακόμα και σε μας τους ίδιους, να αποκτούμε κακές πτυχές του χαρακτήρα μας εξαιτίας καψωνιών ή λανθασμένων χειρισμών των γονιών μας. Άλλοι μπορούν να τα ξεπεράσουν, άλλοι πάλι όχι. Και υπάρχουν και αυτοί που δεν θέλουν να το κάνουν.
Και στην περίπτωση του Ολλανδού πρωταθλητή, όσο του δίνει πλεονέκτημα σε αυτό που κάνει, αυτό θα ισχύει.
Αν ψάχνουμε για villains στη Formula 1, πάντα θα υπάρχει το αντιπαθέστατο βίσμα που ονομάζεται Λανς Στρολ, ωστόσο η περίπτωση Φερστάπεν θα σηκώνει συζήτηση πάντα, ειδικά όσο θα ανεβαίνει συνεχώς στο βάθρο.
Εμείς για μια ακόμα χρονιά θα στηρίζουμε Χάμιλτον και θα ελπίζουμε (από την επόμενη χρονιά βέβαια) να αλλάξουν τα πράγματα. Ή απλά να αναγεννηθεί η ΜακΛάρεν και ο Λάντο Νόρις να γίνει «σπουδαίος».