Γιατί θέλουμε να βγαίνουμε όλο και περισσότερο στη γειτονιά μας;

Για μπίρα στη γειτονιά σου ή στο κέντρο; Τι έχει αλλάξει;

 

Τα συνοικιακά μαγαζιά είναι σε άνθιση, το οποίο σε απλά ελληνικά σημαίνει ότι τα μαγαζιά της γειτονιάς ανεβαίνουν, αφήνοντας τις άλλοτε πιάτσες στην άκρη. Και όχι ότι θα σταματήσουν να υπάρχουν οι πιάτσες, ούτε ότι αυτό μειώνει την γοητεία τους, αλλά η έξοδος αλλάζει και αυτή, μεταβάλλεται και αποκτά άλλη μορφή, καθώς σταδιακά αλλάζει και ο τρόπος σκέψης. Μερικά χρόνια πριν, όχι και πάρα πολλά, η έξοδος ήταν αποκλειστικά συνυφασμένη με το να πηγαίνει κάποιος στις πιο δημοφιλείς περιοχές των Αθηνών, σήμερα τα πράγματα είναι πιο απλά και θα συνεχίσουν να γίνονται για πολλούς λόγους. Το ζήτημα δεν είναι να βγεις με όποιο κόστος, αλλά να χαλαρώσεις, και από εκεί ξεκινούν πολλά.

5 ψαγμένες μπιραρίες για να βγεις στα βόρεια

 

pexels huỳnh đạt 3262277

 

Αλλαγή νοοτροπίας

Αυτή η νέα κατάσταση είναι απόρροια πολλών παραγόντων, καθώς την τελευταία δεκαετία όλα αλλάζουν, από το πιο απλό μέχρι το πιο σύνθετο. Η οικονομική κρίση, οι χαμηλότεροι μισθοί, η αύξηση του κόστους ζωής, η βενζίνη, ακόμη και ο χρόνος του παρκαρίσματος μπήκαν στο κάδρο. Και ας μην ξεχάσω το στρες. Και όλα αυτά έχουν μετάφραση. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι αν μένεις κάπου στα βόρεια γιατί να χρειαστείς μισή ώρα για να πας να πιεις μια μπίρα σε μία ψαγμένη μπιραρία στο κέντρο. Και γιατί να μην έρθει η ψαγμένη μπιραρία εκεί που μένεις; Ας κάνω μερικές διευκρινήσεις. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι η έξοδος στο κέντρο των Αθηνών έχει μία ξεχωριστή γοητεία και προσωπικά αγαπάω πολύ το κέντρο, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει κάθε Παρασκευή βράδυ να πηγαίνω στο Σύνταγμα για να πιω ένα ποτό με την παρέα μου, καθώς δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι αν δεν βγεις στο κέντρο, η έξοδος δεν είναι έξοδος.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια συντελείται «αποκέντρωση» και αυτό, όπως έγραψα και παραπάνω γίνεται για πολλούς λόγους. Κατ’ αρχάς, κάθε περιοχή στην πρωτεύουσα έχει τουλάχιστον δύο με τρεις καλές προτάσεις. Από τις λίστες των κρασιών μέχρι το φαγητό, οι προτάσεις είναι σοβαρές καλύπτοντας ακόμη και εκείνους που έχουν λίγο πιο εκλεπτυσμένα γούστα. Το γυροπωλείο της γειτονιάς έχει σταματήσει να είναι ο μοναδικός προορισμός και έχει ξεκινήσει να μεγαλώνει η ζήτηση για άλλου είδους καταστήματα στην εστίαση. Και όπως κάθε φορά λέμε στο μάρκετινγκ η προσφορά προκύπτει από την υψηλή ζήτηση. Και πώς φτάσαμε στην υψηλή ζήτηση;

 

pexels dalila dalprat 1843656

6 διευθύνσεις για να φας καλή πίτσα στην Αθήνα

Περισσότερη άνεση, λιγότερη «ξενιτιά»

Ας δούμε σφαιρικά το θέμα. Ναι, σίγουρα παραμένει στη μόδα να βγαίνει κανείς στη Γλυφάδα, ωστόσο αν σε ενδιαφέρει απλώς να πας σε έναν καλό προορισμό για φαγητό και ποτό τότε σίγουρα θα σκεφτείς το μαγαζί που θα πας και όχι την περιοχή. Αν δεν μένεις κάπου νότια τότε δεν υπάρχει λόγος να τραβηχτείς στην άλλη πλευρά της Αθήνας, να οδηγήσεις ή πολύ χειρότερα να πάρεις τα ΜΜΜ. Ακόμη και αν δεν μείνεις στην περιοχή σου, θα πας σε μια γειτονική,  γιατί να επιφορτίζεις τον εαυτό σου με περισσότερες σκέψεις, όταν όλα μπορούν να γίνουν πιο εύκολα;

Χωρίς άγχος και στρες, κατεβαίνεις από το σπίτι σου και πας απευθείας να βρεις την παρέα σου. Επίσης, το άλλο καταπληκτικό στοιχείο που υπάρχει είναι ότι καλλιεργείται η οικειότητα. Γιατί ναι, o barman στο αγαπημένο σου στέκι της γειτονιάς, ξέρει να φτιάχνει καλύτερα το ποτό σου μετά από μία δύσκολη ημέρα. Γιατί αρκετή δεν είναι η ταλαιπωρία όλη της εβδομάδας στη δουλειά για να ταλαιπωρείσαι και με την έξοδο για ποτό; Γιατί να σπαταλάς τον χρόνο σου, πάνω-κάτω στους δρόμους από το να περάσεις απευθείας με την παρέα σου; Όσο, λοιπόν, υπάρχει η ανάγκη, που θα υπάρχει, γιατί και μελλοντικά θα συνεχίζουμε να αναζητούμε τρόπους διασκέδασης στα πλαίσια μια μινιμαλιστικής φιλοσοφίας ζωής, με όσο το δυνατόν λιγότερη ταλαιπωρία, θα συνεχίσουμε να μας αρέσει να πηγαίνουμε για ποτό στη γειτονιά μας. Εξάλλου, πλέον το έχουμε πιάσει το νόημα, δεν χρειάζεται να δυσκολεύουμε τη ζωή μας, ακόμη και για ένα ποτό. Η ομορφιά των πραγμάτων βρίσκεται στην απλότητα.

 

 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved