Η Ιαπωνία μας ξαναμαθαίνει τα RTDs και αυτό ίσως αλλάξει τον τρόπο που πίνουμε ουίσκι

Οι αυτόματοι πωλητές στην Ιαπωνία διαθέτουν έτοιμα highballs σε κουτάκι και κάπως έτσι το ουίσκι αρχίζει να αποκτά νεανικό κοινό στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.

Με το σύνθημα “Sake Viva” η ιαπωνική κυβέρνηση, και πιο συγκεκριμένα το υπουργείο οικονομικών, ξεκίνησε μια μάλλον ασυνήθιστη καμπάνια ευαισθητοποίησης. Στο έβγα της πανδημίας οι Ιάπωνες είδαν να κορυφώνεται μία τάση που έβλεπαν να μεγαλώνει τα προηγούμενα χρόνια. Η κατανάλωση αλκοόλ, και ειδικά ανάμεσα στους νέους, μειώθηκε δραματικά και αυτό μπορεί να μην μοιάζει με σοβαρό λόγο ανησυχίας, αλλά γύρω από το αλκοόλ χτίζεται ένα ολόκληρο οικοσύστημα.

Η καμπάνια του "Sake Viva" που προσπαθεί να πείσει τους νέους να πιουν

Στη μείωση του αλκοόλ και στις μειωμένες εξόδους, οι αρχές βλέπουν και μειωμένη διάθεση για σεξ, σύναψη σχέσεων και τελικά τη ρίζα του δημογραφικού προβλήματος της Ιαπωνίας με έναν πληθυσμό που γερνάει ολοένα και περισσότερο. Κάποιοι βέβαια πιστεύουν ότι το κίνητρο της καμπάνιας είναι καθαρά οικονομικό και αποσκοπεί στην τόνωση των δημοσίων εσόδων μέσω της πώλησης ποτών, αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση. 

 

 

Μια άλλη συζήτηση επίσης είναι και η γήρανση του πληθυσμού που καταναλώνει ουίσκι και αυτό δεν αφορά μόνο την Ιαπωνία, αλλά και τις ΗΠΑ και τη Σκωτία. Όλα τα μεγάλα αποστακτήρια προσπαθούν να κάνουν το ουίσκι ελκυστικό στους νέους, και η συνάντηση των δύο αυτών καμπανιών ίσως και να έφερε τη λύση.

Η κουλτούρα του whisky highball είναι αρκετά διαδεδομένη στην Ιαπωνία, συγκρίνεται άνετα με την δημοφιλία του G&T στην Ευρώπη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έπεσε κι αυτή θύμα της μείωσης κατανάλωσης. Οι εταιρείες ουίσκι κατάφεραν να του δώσουν κάτι από το χαμένο του hype παίρνοντας το highball από τις ξύλινες παλιομοδίτικες μπάρες και βάζοντάς το σε κουτάκι και μάλιστα σε αυτόματους πωλητές για πάνε το urbanism στα άκρα. 

Το πείραμα έχει πετύχει και άρχισε να εξάγεται στην Αμερική που έχει πάρει το βάπτισμα του πυρός με τα hard seltzers. Τα ιαπωνικά RTDs με ουίσκι βέβαια δεν είναι σαν τα γλυκερά RTDs της νιότης μας, τουλάχιστον όχι όλα. Υπάρχουν αυτά με που έχουν ποσοστό αλκοόλ σαν μπίρα, αυτά που έχουν καλά 12άρια ουίσκι, αλλά και αυτά που έχουν 50% ουίσκι στο τενεκεδάκι τους προσφέροντας το αλκοολούχο kick που ψάχνει κάποιος. 

Όσοι έχουν δοκιμάσει τα πιο premium από αυτά θεωρούν ότι δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από ένα οποιοδήποτε «χειροποίητο» highball. Μάλιστα κάποιοι λένε ότι είναι το καλύτερο που έχουν πιει. Η ανθράκωση που έχει ένα συσκευασμένο highball δεν θα την καταφέρει ποτέ κανένα highball σε μπαρ, όπως επίσης δεν πρόκειται να νερώσει ποτέ από κακής ποιότητας πάγο, μιας και είναι ήδη παγωμένο. 

 

 

Η επιτυχία τους στην Ιαπωνία τα έφερε και στην Αμερική ως μία ακόμα παράξενη ιαπωνική συνήθεια που ίσως έχει δυτικό κοινό, κάτι σαν Pokemon, αλλά στο πιο διασκεδαστικό.Από την πορεία τους στην αμερικάνικη αγορά θα εξαρτηθεί και το αν η τάση αυτή θα γενικευτεί. Θα δούμε και αν τα πιο συντηρητικά αποστακτήρια θα δεχτούν να μπουν στη διαδικασία του RTD και αν θα προσπαθήσουν να πάνε στο νεανικό κοινό αντί να περιμένουν να έρθει αυτό με κάποιο μαγικό τρόπο. Ο χρόνος θα δείξει. 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved