Η νέα μόδα των ηλεκτρικών οχημάτων καλά κρατεί. Το θέμα είναι πως τώρα το χειμώνα η μπαταρία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (και όχι μόνο) δεν τα πάει καλά με το κρύο. Η απόδοση της πέφτει αρκετά ή τουλάχιστον έτσι μαθαίνουμε από τα νέα της αγοράς αυτοκινήτου. Μία νέα έρευνα που έγινε στην Αμερική πριν λίγο καιρό και στην οποία συμμετείχαν 13 ηλεκτρικά μοντέλα έδειξε ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν σημαντικά την απόδοση των μπαταριών. Αν έχεις κι εσύ ηλεκτρικό όχημα τότε καλά θα κάνεις να διαβάσεις για τα αποτελέσματα της έρευνας έτσι ώστε να είσαι προετοιμασμένος. Για τι απώλεια ενέργειας όμως μιλάμε εδώ; Είναι όντως τόσο σημαντική;
Όλα όσα μειώνουν τη ζωή του αυτοκινήτου σου
Η απώλεια σε ορισμένα μοντέλα ήταν πάνω από το 30%, ενώ υπήρχαν και ηλεκτρικά μοντέλα που έχασαν ποσοστό ενέργεια κάτω από το 10%. Η έρευνα μέτρησε την αυτονομία τους σε θερμοκρασίες 21 βαθμών Κελσίου, που είναι και η εργοστασιακή μέτρηση, ενώ παράλληλα μετρήθηκαν και σε θερμοκρασίες από -1 έως -7 βαθμούς Κελσίου. Εντάξει το 30% είναι ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό που θα πρέπει να προβληματίσει τους κατασκευαστές μιας και ο χειμώνας είναι μία μεγάλη εποχή. Ποια ήταν όμως τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν στην έρευνα αυτή; Άραγε είναι και το δικό σου ένα από αυτά;
Τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν ήταν τα Audi e-tron, BMW i3, Chevrolet Bolt, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Kona, Jaguar i-Pace, Nissan Leaf, Tesla Model S, 3, X, και Y, Volkswagen e-Golf, και Volkswagen ID.4. Μία άλλη απορία που έχουμε σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τις μπαταρίες τους είναι τελικά ποιο είναι εκείνο με τις καλύτερες επιδόσεις στο κρύο. Την καλύτερη επίδοση σημείωσε η Jaguar i-Pace όπου η μείωση της μπαταρίας ήταν μόλις 3% και ακολούθησε το Audi e-tron με μείωση 8%. Από την άλλη τη χειρότερη επίδοση είχε το Chevrolet Bolt με μείωση έως 32% και από 30% μειώθηκε η αυτονομία των Volkswagen ID.4 και Ford Mustang Mach-E. Όλα αυτά όταν η μέση τιμή της μείωσης και των 13 μοντέλων ήταν 20,48%. Εντάξει δεν έχουμε όλοι μας τη δυνατότητα να πάρουμε μία Jaguar ή ακόμα κι ένα Audi. Οπότε ίσως οι κατασκευαστές θα πρέπει να βρουν μία λύση και μάλιστα άμεσα μιας και ο κόσμος επενδύει συνεχώς σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Είναι όμως και το δίκτυο φόρτισης μιας και στην Ελλάδα ακόμη είναι σε νηπιακό στάδιο με πολύ λίγους σταθμούς φόρτισης μέσα στις πόλεις. Καλύτερη συμπεριφορά και τιμές αυτονομίας πέτυχαν τα μοντέλα που είχαν αντλίες θερμότητας, καθώς η κατανάλωση για την θέρμανση ήταν λιγότερη σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα. Παρόλα αυτά, οι σκανδιναβικές χώρες και ειδικά η Νορβηγία που κατά τη διάρκεια του χειμώνα έχει ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες πρωταγωνιστούν στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στέλνοντας το μήνυμα ότι οι μικρότερες αυτονομίες δεν αποτελούν μεγάλο πρόβλημα όταν υπάρχει μεγάλο και δυναμικό δίκτυο φόρτισης σε όλες τις περιοχές.
Να τονίσουμε πως το κρύο δεν χαλάει την ηλεκτρική μπαταρία απλώς μειώνει αισθητά την αυτονομία της.