Η Apple έχει τη φήμη της εταιρείας που φέρνει την επανάσταση χωρίς να έχει την αρχική ιδέα. Ας πάρουμε για παράδειγμα το iPod, το iPhone και γενικά όλες τις συσκευές που έκαναν μια μικρή τεχνολογική επανάσταση. Η ιδέα δεν ήταν της Apple, κάποιος άλλος το σκέφτηκε νωρίτερα, όμως η Apple ήταν αυτή που έδωσε ένα αψεγάδιαστο τεχνολογικό προϊόν στον καταναλωτή.
Το ίδιο θέλησε να κάνει και με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αν και σε αυτή την περίπτωση μάλλον μπήκε σε αχαρτογράφητα νερά. Έχοντας στο στόχαστρό της τόσο την Tesla, όσο και τους παραδοσιακούς κατασκευαστές, θεώρησε ότι είναι ώριμες οι συνθήκες για ένα πραγματικά νέο αυτοκίνητο. Με τον όρο πραγματικά νέο, εννοεί ότι ο σχεδιασμός θα πάψει να είναι οδηγοκεντρικός, το όχημα θα κινείται με πλήρη αυτονομία χωρίς την ανάγκη παρέμβασης του οδηγού κλπ.
Ουσιαστικά ήθελε να μας δώσει μια αυτοκινούμενη κάψουλα, χωρίς ξεχωριστή θέση για τον οδηγό, χωρίς πεντάλ και τιμόνι στο εσωτερικό. Μετά ήρθε η η πραγματικότητα. Γνωρίζοντας και η ίδια ότι θα ήταν αδύνατο να φτιάξει ένα τέτοιο αυτοκίνητο από το μηδέν, αναζήτησε βοήθεια από τους παραδοσιακούς παίκτες. Στην αρχή από τη Mercedes και στη συνέχεια από τη Hyundai. Με τους Γερμανούς η συμφωνία δεν προχώρησε, ενώ με τους Κορεάτες κατέρρευσε πριν από μερικούς μήνες.
Σε ρεπορτάζ του Bloomberg αναφέρεται πώς το νέο αυτοκίνητο της Apple δεν πρόκειται να το δούμε στους δρόμους πριν από 2026 και σίγουρα δεν θα είναι εντελώς αυτόνομο. Δηλαδή θα έχει ένα σύστημα παρόμοιο με των Tesla για αυτόνομη οδήγηση μόνο σε συγκεκριμένες συνθήκες όπως σε αυτοκινητοδρόμους κλπ. Που κι αυτό φιλόδοξο ακούγεται με την ισχνή εξέλιξη που έχουν σημειώσει μέχρι σήμερα τα διάφορα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης.
Από την άλλη το τεχνολογικό πισωγύρισμα φέρνει καλά νέα, τα μοναδικά, στην τιμολογιακή πολιτική. Αρχική πρόθεση της Apple ήταν το αυτοκίνητό της με το κλειδί (αν έχει) στο χέρι να είναι μέχρι τις 120.000 δολάρια στην Αμερική. Τώρα οι άνθρωποι του τεχνολογικού κολοσσού πιστεύουν ότι χωρίς όλα αυτά που ήθελαν να του φορτώσουν, η τιμή μπορεί να πέσει αρκετά κάτω από τις 100.000. Το τελευταίο αγκάθι παραμένει όμως η συνεργασία με κάποια αυτοκινητοβιομηχανία. Ακόμα δεν έχει κλείσει κάποια και όσο οι μεγάλες εταιρείες εξηλεκτρίζουν την γκάμα τους, τόσο στενεύουν τα περιθώρια. Λέτε η Apple να έχασε για πρώτη φορά το τρένο των εξελίξεων;