Δεν χρειάζεται να ψάξεις πολύ για να μάθεις ότι ο Woody Allen αγαπάει την Τζαζ. Μερικές ταινίες του να έχεις δει και το καταλαβαίνεις. Λάτρης της πρώτης εποχής της Τζαζ, των δύο δεκαετιών, από το '20 μέχρι και '40, που σημάδεψαν την εξέλιξη της, είναι ίσως ο καύτερος κινηματογραφικός δάσκαλος για να τιμήσουμε τη σημερινη Παγκόσμια Ήμέρα Τζαζ.
Φυσικά η Τζαζ άλλαξε πολύ από τότε, πήρε μονοπάτια που άλλοτε αγγίζουν την καρδιά σου και άλλοτε το μυαλό σου, αλλά αν το νοήμα μιας παγκόσμιας ημέρας είναι να τη γιορτάζουν και να την τιμούν πολλοί, εκείνη η εποχή της Τζαζ, που ζει μέσα από τα ost των ταινιών του Αμερικανού σκηνοθέτη, ήταν η πιο μαζική περίοδος της Τζαζ.
Αν ενδιαφέρεσαι να ακούσεις περισσότερα, δεν έχει παρά να ανηφορίσεις στο Jazz in Jazz στη Δεινοκράτους, όπου παίζει αυστηρά ragtime, dixieland, μπόλικο swing και ολίγη από be-bop. Αν θες να μάθεις περισσότερα για την Τζαζ στις ταινίες του Woody Allen, η πληρέστερη ίσως συλλογή (δίχως υπερβολή) είναι τα δύο cd, σε επιμέλεια Γιώργου Χαρωνίτη, που είχαν κυκλοφορήσει πριν καμιά δεκαετία από σε δύο διαφορετικά τεύχη του περιοδικού Jazz & Τζαζ.
Αν είσαι τυχερός μπορεί να τα βρεις σε μερικές εβδομάδες στο Jazz Festival που γίνεται εδώ και ποοοολά χρόνια στο Γκάζι.
Take the ‘A’ train | Melinda & Melinda
Η σύνθεση ανήκει στον Billy Strayhorn, όμως πρόκειται για ένα από τα πιο κλασσικά κομμάτια της μπάντας του Duke Ellington. Απόλυτα συνδεδεμένο με την Νέα Υόρκη, αφού χρωστάει το όνομά του στην γραμμή A του μετρό που συνέδεε το Μπορύκλιν με το Μανχάταν. Στο Melinda & Melinda συνδέει το πέρασμα της Randa Mitchell από το κωμικό στα τραγικό και αντιστρόφως.
Πιθανόν να το θυμάσαι και από το Grand Theft Auto IV, αν συντονιζόσουν στον Jazz Nation Radio 108,5.