Παρά την παραγωγική του καριέρα στη σύνθεση soundtrack για επιτυχημένες ταινίες και τηλεοπτικές σειρές, ένα από τα πιο προσοδοφόρα μουσικά κομμάτια του Mark Mothersbaugh είναι ένα τραγούδι που έγραψε σχεδόν πριν από 50 χρόνια.
Ο συνθέτης, που έχει εργαστεί σε ταινίες όπως το Thor: Ragnarok και το The Life Aquatic with Steve Zissou, καθώς και σε σειρές όπως το Rugrats και το What We Do in the Shadows, είναι επίσης ιδρυτικό μέλος του συγκροτήματος Devo. Το ντεμπούτο άλμπουμ του συγκροτήματος κυκλοφόρησε το 1978, με το τραγούδι Uncontrollable Urge, που έγραψε ο Mothersbaugh, να αποτελεί το πρώτο κομμάτι του δίσκου. Αν και το τραγούδι δεν σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία στα charts όταν κυκλοφόρησε, απέκτησε μια απροσδόκητη δεύτερη ζωή δεκαετίες αργότερα, όταν έγινε το βασικό μουσικό θέμα της επιτυχημένης εκπομπής του MTV Ridiculousness.
Η κωμική εκπομπή έχει γίνει ένα από τα πιο πολυπροβαλλόμενα προγράμματα του MTV, μετατρέποντας το Uncontrollable Urge στην κύρια πηγή εσόδων του Mothersbaugh μέσα από περισσότερα από 1.500 επεισόδια που προβάλλονται συνεχώς σε επανάληψη.
«Έχω γράψει τόσα άλλα τραγούδια για ταινίες και τηλεοπτικές σειρές», δήλωσε ο 74χρονος Mothersbaugh στο Rolling Stone σε πρόσφατο αφιέρωμα για τους συνθέτες τηλεοπτικών θεμάτων. «Θα είχα σοκαριστεί [παλιότερα] αν μου έλεγαν ότι αυτό θα ήταν η κύρια πηγή εισοδήματός μου».
Παρόλο που το Rolling Stone αναφέρει ότι τα συνολικά δικαιώματα streaming του Uncontrollable Urge στο Spotify ανέρχονται σε μόλις 150.000 δολάρια, η σύζυγος και μάνατζερ του Mothersbaugh, Anita Greenspan, αποκάλυψε στο περιοδικό ότι ο συνθέτης κερδίζει περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια ετησίως από δικαιώματα χρήσης.
Η επιτυχία του Ridiculousness είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική για τον Mothersbaugh και την Greenspan λόγω της σχέσης που είχε το συγκρότημα Devo με το MTV. Η Greenspan σχολίασε ότι η συχνή παρουσία του Uncontrollable Urge στο κανάλι είναι «ειρωνική και κάπως αστεία».
«Στην αρχή του MTV, έβλεπες πολύ τους Devo γιατί ήταν από τους πρώτους που έφτιαχναν βίντεο, αλλά το MTV άρχισε να αμφισβητεί τα βίντεο που δημιουργούσαν οι Devo. [Τα βίντεο] ήταν υπονομευτικά, δεν τους άρεσαν και σταμάτησαν να τα προβάλλουν», είπε. «Τώρα το Uncontrollable Urge είναι εύκολα το πιο πολυπαιγμένο τραγούδι στο MTV, οπότε [οι Devo] νικούν».