Ξεκινώντας το άρθρο θέλουμε να τονίσουμε με πιο καυστικό τρόπο -για αυτό και ο συγκεκριμένος τίτλος και ο τρόπος που θα το χειριστούμε- την πικρή αλήθεια για την ελλιπή οργάνωση που υπάρχει πίσω από ένα μέσο μαζικής μεταφοράς που εξυπηρετεί καθημερινά τόσους ανθρώπους, χωρίς να ξέρουν ότι η ασφάλειά τους δεν είναι προτεραιότητα.
Και τώρα στο θέμα μας...
Έχει εξελιχθεί στο αγαπημένο χιουμοριστικό topic του Έλληνα πολίτη. Το Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν τόσα χρόνια κάτι σαν τον Τζακ Ντόουσον από την ταινία «Τιτανικός» -ο ρόλος του Ντι Κάπριο δηλαδή- καθώς κανείς δεν ήξερε αν πρόκειται για πραγματικό γεγονός, ή είναι απλώς αποκύημα της φαντασίας μας (θεωρία υποστηρίζει πως ο Τζακ είναι στη φαντασία της Ρόουζ και όχι πραγματικό πρόσωπο), όμως, όλα έδειχναν πως η φαντασία έγινε πραγματικότητα.
Τα πιο ευφάνταστα τιτιβίσματα που διαβάσαμε για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Από την ημέρα εκείνη όμως, ανήμερα του Αγίου Ανδρέα του 2024, όταν και πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνιά του, μέχρι και τις πρώτες μέρες του 2025, το μεγαλεπίβολο έργο της συμπρωτεύουσας μας δίνει ολοένα και παραπάνω λόγους να το σχολιάζουμε -αρνητικά- αποτελώντας το μόνιμο σημείο συζήτησης μεταξύ παρεών.
Κάθε βδομάδα ακούμε και κάτι καινούργιο, με εκείνο το σκηνικό από τους επιβάτες οι οποίοι έκαναν ποδαρόδρομο στις γραμμές του συρμού προκειμένου να δουν ξανά το φως της ημέρας να σε οδηγεί σε πρώτη ανάγνωση στον γέλωτα (τυχαίο;) και κατ’ επέκταση στην απογοήτευση για άλλη μια «πληγή» της ελληνικής καθημερινότητας.
Φαίνεται όμως πως οι γκάφες στο Μετρό Θεσσαλονίκης είναι κολλητικές και σαν ίωση… κόλλησε και το Αττικό Μετρό καθώς άνοιξαν οι πόρτες εν κινήσει στη Γραμμή 1.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ «χθες 01/01 κατά τις πρώτες πρωινές ώρες συρμός άνοιξε εν κινήσει δίχως χειρισμό όλες τις πόρτες στη μια πλευρά μεταξύ των σταθμών Άνω Πατησίων και Περισσού».
«Το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό ενήργησε άμεσα όταν αντιλήφθηκε το πρόβλημα προλαβαίνοντας τα χειρότερα και στα δύο συμβάντα. Οι συρμοί αποσύρονται άμεσα, ελέγχονται και γνωρίζουμε όλοι ότι λόγω παλαιότητας πιθανότατα θα παρουσιάσουν εκ νέου κάποιο πρόβλημα», συμπληρώνεται.
Εμείς θα κρατήσουμε κυρίως το τελευταίο κομμάτι της ανακοίνωσης, κατά το οποίο αναφέρεται πως «Οι εργαζόμενοι με αυτοθυσία προσπαθούν καθημερινά να παρέχουν ασφαλή συγκοινωνία παρά τα τεράστια προβλήματα υποστελέχωσης σε όλες τις ειδικότητες λειτουργίας και συντήρησης, τη λειψή διαθεσιμότητα συρμών και τις εγκαταστάσεις που χρήζουν άμεσης ανακαίνισης».
Έχεις υπολογίσει πόσες ώρες χάνεις καθημερινά στην κίνηση;
Σαφώς και δεν έχει να κάνει με ιώσεις των συρμών, ούτε και ευθύνεται το Μετρό Θεσσαλονίκης για τις γκάφες ολκής που συμβαίνουν καθημερινά στα Μετρό της χώρας, το θέμα είναι όμως ότι πάλι βλέπουμε όλοι το πόσο ελλιπή είναι τα πάντα σε επίπεδο οργάνωσης και πάλι να περιμένουμε να γίνει κάτι τρομακτικό για να θυμηθούμε πόσο ζούμε από τύχη σε αυτή τη χώρα.
Αν είναι έτσι, ας μην έχουμε Μετρό. Όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη αλλά και πουθενά αλλού.