Πάντα θα υπάρχει εκείνο το ένα επάγγελμα του μέλλοντος που θα γοητεύει όσους νέους ετοιμάζονται να μπουν στην αγορά εργασίας. Η εποχή του αστροναύτη και του ηθοποιού έχει μάλλον περάσει και τώρα τα παιδιά θέλουν κάτι άλλο. Κοινός παρονομαστής όλων των νέων τάσεων στα επαγγελματικά είναι να κουράζονται λίγο, να παίρνουν πολλά λεφτά και να ταΐζεται η ματαιοδοξία τους. Το επάγγελμα του influencer κάνει τικ σε όλα τα προαπαιτούμενα και έτσι δεν είναι εντελώς παράλογο ότι πολλοί είναι αυτοί που θα ήθελαν να δοκιμάσουν την τύχη τους στην καριέρα στα social media, το θέμα είναι ότι μάλλον είναι περισσότεροι οι υποψήφιοι από όσους πιστεύαμε.
Η έρευνα διεξήχθη στην Αμερική από την Higher Visibility ανάμεσα σε 1.000 νέους 16 έως 25 ετών. Στις δυτικές πολιτείες των ΗΠΑ το ποσοστό των νέων που καλοβλέπουν την καριέρα του influencer φτάνει το 41,1% ενώ στις ανατολικές το 38,89% δείχνοντας κάτι περισσότερο από μία τάση. Μάλιστα οι εκκολαπτόμενοι influencers πιστεύουν τόσο πολύ στον θεσμό που είναι ήδη influenced και οι ίδιοι, με το πιο ενδιαφέρον σημείο της έρευνας να αναφέρει ότι 1 στους 4 νέους εμπιστεύεται περισσότερο τις παρουσιάσεις προϊόντων από τους influencers παρά τις κανονικές κριτικές και αξιολογήσεις.
Πέρα από τη μόδα της εποχής, έτσι κι αλλιώς κανένας από τους παλαιότερους δεν έγινε αστροναύτης, η τόσο μεγάλη αυτή τάση δείχνει ότι οι νέοι δεν έχουν καμία σκορδοκαΐλα να πάνε σε ένα γραφείο από τις 9 μέχρι τις 5 από τη στιγμή που δεν νιώθουν ότι αυτή η δουλειά θα τους αποφέρει όλα όσα θέλουν, τόσο σε χρηματικό επίπεδο, όσο και σε ψυχολογικό.
Από την άλλη το επάγγελμα του influencer δεν μπορεί να κορεστεί ακριβώς από τη στιγμή που είναι αυτοαπασχολούμενοι ελεύθεροι επαγγελματίες. Η αγορά από όσο δείχνει χωράει ακόμα πολλούς περισσότερους από όσους έχουμε με την τράπουλα να μοιράζεται συνεχώς με νέο αίμα, αλλά και την πίτα να κόβεται σε ολοένα και μικρότερα κομματάκια όσο αυξάνεται το πλήθος των «επιδραστικών» ανθρώπων.
Εννοείται ότι δεν πρόκειται να καταφέρουν να γίνουν και οι 4 από τους 10 νέους, ωστόσο θα είναι πολλοί περισσότεροι από όσους έχουμε τώρα και η ερώτηση του ενός εκατομμυρίου (followers) είναι η εξής: Αν γίνουν όλοι αυτοί influencers, σε ποιος θα απευθύνονται για να γίνουν influenced;