Συγχωρέστε μας αν με τις πρωινές ανακοινώσεις των υπουργούν και τις χθεσινές του πρωθυπουργού δεν παρτάραμε από τη χαρά μας. Μεγάλη υπόθεση η βενζίνη που έχει φτάσει την τιμή του καφέ και ακόμα μεγαλύτερη η μετακίνηση στο λεκανοπέδιο. Τα ακούσαμε τα επιδόματα, τα βάλαμε κάτω και δεν μπορούμε να πούμε πως όλη αυτή η ιστορία θα μας βγει και πολύ σε καλό. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή.
Όταν μιλάμε για το λεκανοπέδιο Αττικής στην εποχή του κορωνοϊού, μιλάμε ουσιαστικά για αύξηση κίνησης και οχημάτων. Θυμόμαστε την περίφημη εκείνη έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του Πρώτου Προγράμματος, όπου τον Σεπτέμβριο του 2021 αναφέρθηκε πως αν είσαι στην Αθήνα και οδηγείς αυτοκίνητο, το πιο πιθανό είναι πως πεθαίνεις κάθε μέρα στην κίνηση. Για να θυμίσουμε σε όσους την ξέχασαν ή δεν την πήρε το μάτι τους, δεν έχει αυξηθεί μόνο η κίνηση αλλά και τα οχήματα στους δρόμους. Συγκεκριμένα η έρευνα ανέφερε πως σημεία όπως το Ποτάμι στον Κηφισό, ξοδεύουμε 30 λεπτά παραπάνω χάνοντας εργατοώρες. Γιατί; Γιατί με τον κορωνοϊό ο κόσμος προτιμάει το αμάξι του από τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Και κάπου εδώ δεν βγαίνουν και τα μαθηματικά για το πακέτο στήριξης όσον αφορά την βενζίνη.
Διάβασε εδώ το κείμενο που είχαμε γράψει για την αύξηση της κίνησης στους δρόμους.
Ουσιαστικά έχουμε επιδότηση 22 λεπτών στην τιμή βενζίνης για 60 λίτρα μηνιαίως. Έχουμε για τα αυτοκίνητα των κατόχων με εισόδημα κάτω από 30.000 ευρώ το χρόνο, 40 ευρώ για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο (30 ευρώ για όσους έχουν μοτοσικλέτα). Μιλάμε δηλαδή για περίπου 13 ευρώ το μήνα σε μία Αθήνα που βρίσκεται πλέον στα κόκκινα όσον αφορά την κίνηση, τόσο το πρωί όσο και τις απογευματινές ώρες που ο κόσμος φεύγει από τις δουλειές. Έχουμε εργαζόμενους που κινούνται 30 και πλέον χιλιόμετρα την ημέρα ώστε να πάνε στη δουλειά τους. Το πώς ακριβώς αυτό το ποσό αναμένεται να ξεκουράσει ένα σωρό ιδιοκτήτες ΙΧ που αυτή την στιγμή πληρώνουν πάνω από 2 ευρώ το λίτρο, είναι κάτι που μάλλον μόνο το υπουργείο γνωρίζει. Η μέση κατανάλωση πανελλαδικά ανά φορολογούμενο -που διαθέτει ένα αυτοκίνητο- υπολογίζεται σε περίπου 54 λίτρα το μήνα, ανέφερε ο κ. Σκυλακάκης, αλλά για να ισχύει αυτό πρέπει να βάζουμε καύσιμα 20 ευρώ την εβδομάδα με τιμή…1,48 το λίτρο. Και μόνο εκεί δεν είναι οι τιμές, σωστά;
Σε εμάς τουλάχιστον, αν όλο αυτό μας δείχνει κάτι, είναι πως υπάρχουν άνθρωποι στην κυβέρνηση που δεν γνωρίζουν όχι μόνο το πορτοφόλι του μέσου Έλληνα, αλλά και την κατάσταση που επικρατεί καθημερινά. Η μετακίνηση είναι κομμάτι της, ξεκάθαρα πλέον, πολύ δύσκολης ζωής μας, που χαρακτηρίζεται από την ακρίβεια. Με το πλάνο να θέλει και το ρεύμα να αυξάνεται από τον Απρίλιο, μάλλον θα αρχίσουμε να πηγαίνουμε στη δουλειά με τα πόδια.
Πάντως όπως και να ΄χει, τα μαθηματικά δεν βγαίνουν. Με 13 ευρώ βενζίνη το μήνα δεν σώθηκε ούτε μηχανάκι μπόμπος…