Ο Orson Welles, ένας από τους πιο σημαντικούς και τολμηρούς σκηνοθέτες που έβγαλε η Αμερική του εικοστού αιώνα κατάφερε να περάσει τον θρασύ του χαρακτήρα και στα λόγια του χωρίς να νοιαστεί αν θα τον κατηγορήσουν για υπερβολή.
Στις διάφορες συνεντεύξεις που έδινε κατά καιρούς δεν δίσταζε να λέει τη γνώμη του χωρίς λογοκρισία.
Ο άνθρωπος που έφτιαξε το Citizen Kane είχε πολλά να «σούρει» σε Ευρωπαίους διάσημους σκηνοθέτες (και όχι μόνο).
«Υπάρχει τόσο πολύ Αντονιόνι και Μπέργκμαν εκεί έξω που καλύτερα να πεθάνω παρά κάτσω και να δω όλο αυτό το πράγμα».
«Σύμφωνα με τους κριτικούς το να είσαι βαρετός φαίνεται να είναι πολύ καλλιτεχνικό» λέει ο Orson Welles σε μία άλλη συνέντευξη του. «Ο Αντονιόνι είναι ένας σκηνοθέτης που είναι κατάλληλος μόνο για να φτιάχνει ταινίες σαν background για μοντέλα μόδας». Όσο αφορά τον Μπέργκμαν λέει: «Δεν καταλαβαίνω τις εμμονές του και μου φαίνεται τόσο ξένος όσο και οι Γιαπωνέζοι».
Για τον Φελίνι είναι λίγο πιο επιεικής. «Είναι αρκετά ταλαντούχος αλλά πολύ επαρχιώτης. Δεν νομίζω πως έχει και πολλά να μας πει πέρα από το παιδικό του αγορίστικο όνειρο από το χωριό».
Για τον Γκοντάρ έλεγε πως έχει μεγάλες δυνατότητες σαν σκηνοθέτης αλλά χώλαινε πάντα στο κομμάτι του σεναρίου.
Και τα πιο καυτά σχόλια έρχονται για τον Woody Allen τον οποίο και απεχθανόταν: «Τον σιχαίνομαι αυτόν τον άνθρωπο. Αυτός ο συνδυασμός ντροπής και ξιπασιάς με αηδιάζει». Όταν ο δημοσιογράφος του λέει πως ο Woody Allen είναι απλά ντροπαλός ο Welles ξεσπαθώνει: «Όπως όλοι οι άνθρωποι με ντροπαλές προσωπικότητες είναι απεριόριστα υπερόπτης».
Ο Welles τολμάει να κριτικάρει αρνητικά και τον ίδιο τον Τσάπλιν υποστηρίζοντας πως ποτέ δεν έγραφε ο ίδιος τα αστεία του. Για το Modern Times, το αριστούργημα του Τσάπλιν λέει: «Δεν υπάρχει ούτε μία καλή στιγμή σ’ αυτή την ταινία». Για τον Τζον Φορντ αναφέρει πως «έκανε μόνο κακές ταινίες» και «το The Searchers ήταν απαίσιο», για τον Καζάν έλεγε πως θα παραμείνει ασυγχώρητος γιατί κάρφωνε ονόματα στην Αμερικανική Κυβέρνηση και για τον ίδιο τον πατέρα του μοντάζ τον Άιζενστάιν είπε: «Τρομερά υπερεκτιμημένος».
Για τον Χίτσκοκ, τον πατέρα του τρόμου, είπε: «Έκανε ταινίες με φωτισμό για σειρά τηλεόρασης» και «νομίζω πως έπασχε από γεροντική άνια όλη του τη ζωή. Τον έπαιρνε ο ύπνος πολύ πριν τελειώσεις την πρόταση σου». Για το Vertigo του Χίτσκοκ, που αναδείχθηκε από το περιοδικό Sight & Sound ως η καλύτερη ταινία όλων των εποχών (δεύτερη είναι το Citizen Kane του Welles), ο Welles είπε «Τα πάντα σε αυτή την ταινία είναι ηλίθια».
Μπορείς να διαβάσεις κι άλλα απολαυστικά τέτοια σχόλια του Welles εδώ.