Άλλη μια σεζόν στη Formula 1 έφτασε στο τέλος της και μείναμε ξανά στο ίδιο έργο θεατές. Η Mercedes και ο Hamilton έκαναν τον συνηθισμένο τους περίπατο, ο Vettel ακόμα «κοιμάται» από το τελευταίο του πρωτάθλημα το 2013, ενώ η Red Bull απέδειξε και επίσημα δύο ταχύτητες πίσω από τα μονοθέσια των Mercedes-Ferrari. Σαν να βλέπεις τη Superleague πριν πάρει η ΑΕΚ το πρωτάθλημα ένα πράγμα.
Πάλι καλά να λέμε που υπάρχει και αυτός ο έρημος ο Raikkonen που κάνει καμιά «αλητεία» και σπάει λίγο ο πάγος.
Για τον Kimi έχουμε ετοιμάσει και ειδικό αφιέρωμα.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, είδαμε και μια οδηγάρα να μπαίνει στο μονοθέσιο για τελευταία φορά στο Gran Prix του Abu Dhabi. Κάναμε δυο μέρες να το συνειδητοποιήσουμε, αλλά ο Fernado Alonso, το μικροσκοπικό αλητάκι από την Ισπανία, ο τύπος που τη διετία 2005-06 έκανε αυτό που μέχρι τότε έμοιαζε ακατόρθωτο (να πάρει πρωτάθλημα από τον Michael Schumacher) δεν θα βρίσκεται στη λίστα των ονομάτων της Formula 1.
Μπορεί να μην κάνει αίσθηση στους περισσότερους, καθώς από τότε που αποχώρησε από τη Ferrari για λογαριασμό της McLaren το 2015 δεν έτρεξε ποτέ ξανά με αξιώσεις, ωστόσο αυτό δεν αναιρεί ότι ήταν από εκείνους τους μάγκες της ταχύτητας που μας έκαναν να παρακολουθούμε τους αγώνες. Μπορεί να μην ήταν πλέον στην κορυφή αλλά η παρουσία του και μόνο ήταν αρκετή να σε γεμίσει. Αν ο Schumacher ήταν ο κινητήρας της F1, ο Alonso ήταν οι τροχοί της. Και ως γνωστόν, αμάξι χωρίς ρόδες δεν πάει πουθενά.
Και κάπως έτσι ο 37χρονος έκανε έναν τελευταίο γύρο στο Abu Dhabi, τερμάτισε 11ος αλλά σαν πραγματικός πρωταθλητής έκανε τετ-α-κε νίκης και στη συνέχεια αποχαιρέτησε κοινό και οπαδούς.
Ακόμα και αν το μέλλον του δεν θα είναι μακριά από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό καθώς θα τρέξει στο Indy 500 (ο κολασμένος αγώνας των 850 χιλιομέτρων μέσα σε μονοθέσιο), εμείς μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι μαζί του παίρνει και ένα κομμάτι της Formula 1.
Ίσως ο τελευταίος –μαζί με τον Kimi- της παλιάς καλής σχολής που μας έδιναν έναν παραπάνω λόγο να στηθούμε μπροστά στην TV για να απολαύσουμε προσπεράσεις, τρακαρίσματα και το υπέροχο «σιιιουυυννν…» ήχο από τον κινητήρα κάθε μονοθεσίου. Μήπως δεν υπάρχει πλέον φως στον ορίζονται για τη Formula 1;
Κι όμως…
Του χρόνου θα αξίζει να τη δεις περισσότερο
Με τα σημερινά δεδομένα η Mercedes με τον Hamilton δείχνουν να είναι με τα δύο πόδια στο βάθρο για το Gran Prix του 2019, ωστόσο η νέα σεζόν έχει πολλούς λόγους για να μας κάνει να την παρακολουθήσουμε. Και ο λόγος δεν έχει να κάνει με την πρωταθλήτρια.
Στη Ferrari αποφάσισαν πως πρέπει να κάνουν ένα βήμα προς το μέλλον προκειμένου να έχουν ελπίδες να σπάσουν την κυριαρχία της Mercedes και έκαναν κίνηση ματ. Θα αφήσουν ξανά τον Vettel να κάνει το παιχνίδι του, ωστόσο δίπλα του αντί για τον Raikkonen θα έχει τον ταλαντούχο Charles Leclerc από τον οποίο υπάρχουν τεράστιες προσδοκίες. Ο Μονεγάσκος φέτος είχε μέτριο μονοθέσιο (Alfa Romeo-Sauber F1) ωστόσο οι κούρσες του ήταν αρκετές για να πείσουν ότι αξίζει μια θέση στην Scuderia.
Καλή η αναβάθμιση του Leclerc αλλά το κύριο highlight στο ξεκίνημα τουλάχιστον της επόμενης σεζόν έρχεται από Πολωνία πλευρά. Και το όνομά του: Robert Kubica. Και ναι, αυτόν τον τύπο αξίζει να τον δεις.
Είναι ίσως από τους πιο άτυχους οδηγούς των τελευταίων 10 χρόνων στη Formula 1, έναν πραγματικό survivor που ένα φριχτό ατύχημα πριν από 8 χρόνια σε επίπεδο Rally τον ανάγκασε να εγκαταλείψει τη δράση καθώς υπήρχαν φόβοι ότι μπορεί να ακρωτηριάσει το χέρι του.
Μετά από 20 περίπου επεμβάσεις ωστόσο o Πολωνός δεν το έβαλε κάτω και επέστρεψε γρήγορα σε ρυθμούς αγώνων. Και έξι χρόνια μετά από συνεχή παρουσία σε WRC και WRC-2 βρίσκεται πλέον εκεί που ανήκει. Σε ομάδα της Formula 1 (Williams). Και ας μην μπορεί να ελέγχει τέλεια το δεξί του χέρι.
Έχοντας μάθει πλέον να οδηγεί κατά 70% με το αριστερό, ο Kubica έρχεται από το πουθενά στα 33 του χρόνια να δώσει μια νέα πιο ευαίσθητη πνοή σε ένα σπορ που έχει χάσει το ενδιαφέρον του. Μπορεί να μην ήταν ποτέ ο πρώτος, ωστόσο αυτό δεν αναιρεί ότι και μόνο η θέληση όσο και η συμπαθητική του φιγούρα είναι συστατικά ικανά για να δώσουν ένα νέο ενδιαφέρον στη Formula 1.
Ακόμα και ο πρωταθλητής Lewis Hamilton μίλησε για αυτόν στην τελευταία συνέντευξη Τύπου της σεζόν.
Κάπως έτσι λοιπόν ο χάρτης της F1 διαμορφώνεται ως εξής: Ο Hamilton θα είναι ξανά το μεγάλο φαβορί, οι Vettel και Leclerc θα παλέψουν για το καλύτερο πλασάρισμα, ο Raikkonen θα κάνει το κομμάτι του στην Sauber και ο Kubica από τη θέση του αουτσάιντερ θα ομορφαίνει το άθλημα.
Και στον χώρο του (μηχανοκίνητου) αθλητισμού έχουν πέραση τα underdogs...