Κάθε κρίση δημιουργεί στενοχώριες και μιζέριες, «γεννάει» όμως ευκαιρίες και νέους ήρωες. Καμιά φορά, μάλιστα, εξαιτίας του σκιώδους τοπίου που έχει διαμορφωθεί, ορισμένα επιτεύγματα ξεχωρίζουν παραπάνω από το συνηθισμένο, για τον απλούστατο λόγο επειδή κανείς δεν περιμένει ότι μπορούν να πραγματοποιηθούν. Είναι τα λεγόμενα «θαύματα».
Κάπως έτσι ήταν το τοπίο την ομάδα της Honda στην Formula 1 στις αρχές της οικονομικής κρίσης, η οποία από την μία στιγμή στην άλλη, αποφασίστηκε να κατεβάσει διακόπτη, αφήνοντας 700 περίπου εργαζόμενους στον «αέρα», μαζί με τους πιλότους Τζένσον Μπάτον και Ρούμπενς Μπαρικέλο.
Έτσι έδειχναν όλα πριν ξεκινήσει η σεζόν της Formula 1 το 2009. Λίγους μήνες αργότερα, ωστόσο, γράφτηκε ένα μικρό θαύμα των τεσσάρων τροχών. Μπορεί Honda να μην υπήρχε σε πρώτο πλάνο, αλλά από τις στάχτες της «γεννήθηκε» η Brawn GP, η οποία με τα χίλια ζόρια και ελάχιστη χρηματοδότηση κατάφερε να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα των οδηγών και στο τέλος της διαδρομής να στεφθεί πρωταθλήτρια. Μαζί της, στην κορυφή, και ο Τζένσον Μπάτον, στο μοναδικό πρωτάθλημα της καριέρας του.
Jenson Button: Ο «μέτριος» της Formula 1 που κατάφερε να γίνει κορυφαίος
Ένα θαύμα, σαν της Λέστερ ένα πράγμα, θα έλεγε κανείς. Μόνο που μέσω του ντοκιμαντέρ του τρελαμένου με την Formula 1, Keanu Reeves στο HULU, που προβάλλεται στο Disney Plus, Brawn: The impossible Formula 1 Story, συνειδητοποιήσαμε πόσο πολύ διαφέρει η έννοια του θαύματος, από το να έχεις πρακτικά μυαλά στις πλέον καίριες θέσεις.
Και το «μυαλό» στην προκειμένη περίπτωση λεγόταν Ross Brawn.
Τι έχετε να πείτε για τον Max Verstappen;
Πώς να εκμεταλλεύεστε τις ευκαιρίες σας
Ενδεχομένως, αν οι δικηγόροι κατείχαν γνώσεις αεροδυναμικής και μηχανολογίας γενικότερα, ενδεχομένως κάθε φορά που άλλαζαν οι κανονισμοί στην Formula 1, όλες οι ομάδες να είχαν τις ίδιες επιδόσεις στις πίστες. Όπως λέει ο Keanu Reeves στο ρόλο του narrator μαζί με τον Ross Brawn, κάθε αλλαγή των κανονισμών αποτελεί συνεχή αναζήτηση μικρών «παραθύρων» που θα επιτρέψει στα μονοθέσια να αποκτήσουν εύνοια κατά τη διάρκεια των Grand Prix. Όχι όμως τόσο από μηχανολογικής άποψης όσο από αυτήν της φυσικής.
Στην περίπτωση της Brawn GP, το μυστικό που επέτρεψε στην ομάδα να παρουσιάσει ένα μονοθέσιο που εξωτερικά μπορεί να μην ξεχώριζε, αλλά στην πράξη έμπαινε σαν τον Ρόκι Μπαλμπόα στο ρινγκ και αποχωρούσε θριαμβεύοντας, ήταν η χρήση του διπλού διαχύτη.
Ένας διαχύτης, κάτι σαν αεροτομή που είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος του αμαξώματος, βοηθάει στην πίεση προς το κάτω μέρος του αυτοκινήτου δημιουργώντας μια ελκτική δύναμη που κρατάει το αμάξι κάτω με τον ίδιο τρόπο που το πετυχαίνει μια αεροτομή. Κάπως έτσι, το μονοθέσιο της Brawn GP, έχοντας διπλή βοήθεια στην άντωση, μπορούσε να έχει καλύτερη ταχύτητα στις στροφές και ακόμα μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.
Η πορεία της Brawn GP και της στρατηγικής του άλλοτε διευθυντή της Ferrari, Ross Brawn, είναι μία απόδειξη ότι δεν χρειάζονται θαύματα για να ξεχωρίσεις, φτάνει να είσαι ανοιχτόμυαλος. Διότι ο «μικρόκοσμος» της F1 που αποτυπώνεται στο ντοκιμαντέρ, δεν είναι μια ειδική περίσταση αλλά εξισώνεται σαν τα «παραθυράκια» της καθημερινότητά μας.
Αυτής που μας ρίχνει στη δίνη των ευκαιριών και μας προκαλεί να τις αρπάξουμε, φτάνει να πιστεύουμε στον εαυτό μας. Όπως έκανε και η Brawn GP, έστω για την μία σεζόν που την είδαμε στα κυριακάτικα Grand Prix, πριν φτάσει ο Νοέμβριος του 2009 και μετονομαστεί σε Mercedes GP. Την Mercedes Grand Prix Petronas, δηλαδή, που όλοι γνωρίζουμε σήμερα στη Formula 1.
Το ντοκιμαντέρ του Keanu Reeves, Brawn: The impossible Formula 1 Story. για την μεγαλύτερη έκπληξη στην ιστορία της Formula 1 παίζει στην πλατφόρμα Disney+ .