«Χάρη σε εκείνον έχω το πάθος για το Rally και την ταχύτητα» είπε με θλίψη ο «Dottore» του Moto GP, Valentino Rossi. Λίγο αργότερα ο άλλοτε παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula One, David Coulthard και στενός του φίλος έλεγε: «Ήταν ατρόμητος, λαμπερός και απίστευτα γρήγορος οδηγός».
Ήταν Σεπτέμβρης του 2007 και ο κόσμος έχει σοκαριστεί από ένα ατυχές συμβάν το οποίο εξελίχθηκε σε δυστύχημα. Ένα ελικόπτερο, μια χαμηλή πτήση εν μέσω κακοκαιρίας μετατράπηκε σε χρόνο dt σε καπνό πάνω από το χωριό Lanark της Σκωτίας. Το ελικόπτερο γίνεται συντρίμμια πάνω στα δέντρα οδηγώντας στο θάνατο τον πιλότο και τους 3 επιβάτες του. Μεταξύ τους είναι 2 μικρά αγοράκια, ο 5χρονος Johnny McRae και ο 6χρονος φίλος του, Ben Porcelli. Μαζί τους ο 37χρονος Graham Duncan και ο ερασιτέχνης πιλότος, Colin McRae. O άλλοτε παγκόσμιος πρωταθλητής στο WRC, o νεότερος οδηγός που πανηγύρισε ποτέ πρωτάθλημα όντας 27 ετών και 109 ημερών, ένας από τους κύριους λόγους που το Παγκόσμιο Rally διαδόθηκε τόσο πολύ στον κόσμο.
«Φημιζόταν για τα ρίσκα που έπαιρνε στην πίστα» είπε ο Nicky Grist (δεύτερος οδηγός στο WRC και teammate του McRae την περίοδο 2002-06) για να ολοκληρώσει «αλλά όταν πετούσε με ελικόπτερο ήταν εντελώς διαφορετικός. Ήταν ένας πολύ συνετός πιλότος που σκεφτόταν την ασφάλεια».
Δυστυχώς, οι έρευνες έδειξαν το αντίθετο και ένα τεράστιο πέπλο μυστηρίου απλώθηκε γύρω από το ατυχές συμβάν. Ο Colin McRae τη μαύρη ημέρα της 15ης Σεπτεμβρίου είχε πετάξει με το προσωπικό του Eurocopter AS350 για να επισκεφτεί έναν φίλο του σε κοντινό σκωτσέζικο χωριό. Με την επιστροφή του πληρώματος προς το σπίτι όμως ο διάσημος οδηγός έχασε τον έλεγχο του ελικοπτέρου λόγω των ισχυρών ανέμων και της βροχής.
Η γραπτή αναφορά των Αρχών ωστόσο έδειξε πως:
«Οι θάνατοι θα είχαν αποφευχθεί εάν ο McRae δεν πετούσε στην κοιλάδα του Mouse εκείνη τη μέρα. Ειδικά για έναν ερασιτέχνη πιλότο που δεν είχε την απαιτούμενη κατάρτιση, εμπειρία ή ανάγκη, οι χαμηλές πτήσεις σε τόσο δύσκολο έδαφος είναι παράλογες και αντίθετες προς τις αρχές της καλής airmanship (σε ελεύθερη μετάφραση, ικανότητα πτήσης)».
Η ουσία όμως ήταν μία
Ο Colin McRae, ο «θεός» της τόλμης στις δύσκολες και επικίνδυνες πίστες του Rally, ένας τύπος που έχει γιγαντωθεί μέσα από το διάσημο βιντεοπαιχνίδι που φέρει το όνομά του και σύστησε το WRC σε έναν κόσμο που δεν γνωρίζει ή ξέρει κυρίως τη Formula One, ο πιο ξακουστός οδηγός Rally ακόμα και αν δεν ήταν ο πιο πετυχημένος είχε χάσει τη ζωή του με τον πιο απρόσμενο τρόπο.
Για κάθε επαγγελματία οδηγό, είτε αγωνίζεται με μονοθέσιο πιάνοντας τρομακτικές τελικές ταχύτητες, είτε προσπαθεί να επιβιώσει από το απόλυτο χάος σε πίστα του Nascar ή πρέπει να συνδυάσει ταχύτητα και ικανότητα στους χωμάτινους δρόμους μιας ειδικής διαδρομής του WRC, λένε ότι παίζει τη ζωή του κορόνα-γράμματα.
Για τον Σκωτσέζο οδηγό Colin McRae, τον άνθρωπο που έγινε συνώνυμο του εμβληματικού Subaru Impreza, κάθε συμμετοχή του σε αγώνα δεν ήταν μια απλή βόλτα, ούτε μια διαδρομή για τον καλύτερο χρόνο, αλλά ένα μέρος όπου προκαλούσε τα όριά του.
Άλλοι φτάνουν σε ένα σημείο όπου η αδρεναλίνη χτυπάει «κόκκινο» αλλά μπροστά στον κίνδυνο βάζουν φρένο, εκείνος πάλι προσπαθούσε πάντα να πετύχει το ακατόρθωτο. Σε ένα ούτως ή άλλως εντυπωσιακό άθλημα όπως το Rally που οι «κωλιές» στο χωμάτινο ασφαλτόστρωμα δίνουν και παίρνουν, ο McRae είχε τον τρόπο να ξεχωρίζει με την άκρως ριψοκίνδυνη οδήγησή του, γεγονός που δικαιολογεί τις 60 εγκαταλείψεις του.
Πολλοί έχουν την εντύπωση ότι είναι ο πολυνίκης του θεσμού, κάτι σαν τον Schumacher του WRC, ωστόσο ο McRae μετράει μόλις έναν Παγκόσμιο τίτλο το 1995 με τη Subaru ενώ άλλες τρεις φορές κατάφερε να βγει 2ος (η μία με τη Ford).
Ακόμα και ανάμεσα στους Tommi Mäkinen, Sebastian Loeb και Sebastian Ogier οι οποίοι κατέχουν τα μεγάλα ρεκόρ κατακτήσεων, παραμένει ακόμα και σήμερα το πιο τρανό όνομα του WRC. Σίγουρα το όνομά του στον τίτλο του πιο διάσημου παιχνιδιού Rally έπαιξε κάποιο ρόλο σε αυτό, αλλά θα ήταν ιεροσυλία και άδικο για τον ίδιο να θεωρούμε ότι αυτός είναι ο βασικός λόγος.
Έχουμε γράψει για τα πιο διάσημου videogames για αυτοκίνητα
Ακόμα και όταν ο καιρός είχε περάσει και οι νέοι οδηγοί ξεπήδησαν στο προσκήνιο, οι ομάδες ήξεραν ότι η μπογιά του δεν είχε ξεβάψει. Το ήξεραν οι κατασκευαστές, το γνώριζαν οι αντίπαλοί του, το ένιωθε και ο ίδιος. Η επιθυμία του και η ενασχόληση με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό έφτανε σε τόσο μεγάλα επίπεδα που εξέταζε σοβαρά το ενδεχόμενο να σχεδιάσει και να αναπτύξει δικό του αγωνιστικό αυτοκίνητο.
«Αν δεν επιστρέψω ούτε του χρόνου στο WRC, τότε αυτό δεν θα συμβεί ποτέ, διότι σε τέτοιο επίπεδο δεν μπορείς να απέχεις για μεγάλο χρονικό διάστημα» είπε δύο ημέρες πριν τα 39α γενέθλιά του (Αύγουστος του 2007), όντας ήδη ένα χρόνο μακριά από τις πίστες. Ποιος ξέρει τι μπορούσε να γίνει;
Κανείς δεν έμαθε ποτέ τι σχεδίαζε, ή αν όντως είχε ξεκινήσει να σκέφτεται κάτι διαφορετικό στη ζωή του.
Η 15η Σεπτεμβρίου ήταν μια μαύρη κηλίδα στην ιστορία του παγκόσμιου αθλητισμού, μια ημέρα που έγραψε τον απότομο και άδοξο επίλογο ενός θρύλου πολύ πριν από εκείνον του Kobe Bryant –με τον ίδιο ακριβώς τρόπο-, του Ayrton Senna ή αυτόν του Michael Schumacher για τον οποίο δεν έχουμε ακριβή εικόνα εδώ και τόσα χρόνια.
Ο Colin McRae θα μπορούσε να «φύγει» κάθε φορά που έπαιρνε μια στροφή απότομα, ή που έκανε αλλαγές πορείας με απίστευτη ταχύτητα αναζητώντας την αδρεναλίνη και τη νίκη αλλά πάντα απέφευγε το λάθος. Δυστυχώς το έκανε τη μοναδική φορά που δεν είχε περιθώριο να το πραγματοποιήσει.
Στην κηδεία εκείνου και του γιου του στο Lanark της Σκωτίας, μαζεύτηκαν περίπου 16 χιλιάδες άνθρωποι για να τον τιμήσουν. Προς ενημέρωσή σου, ο πληθυσμός της πόλης ανέρχεται σχεδόν στους μισούς κατοίκους (8.600).