Assosiated Press Κάνει παρανομία τελικά η McLaren με το «mini-DRS»;

Όλοι φωνάζουν στην F1, αλλά μάλλον η βρετανική ομάδα τους έχει πιάσει στον ύπνο.

Παρανομία ή εξαιρετική εκμετάλλευση των κανονισμών; Στη Formula 1, έτσι γίνεται ανέκαθεν, όταν το μονοθέσιο μίας ομάδας δείχνει να ξεχωρίζει σε σχέση με τα υπόλοιπα. Ειδικά στα φετινά Grand Prix με το ξεπέταγμα της McLaren των Lando Norris και Oscar Piastri, έχουν αρχίσει ήδη τα «όργανα» περί παρατυπίας της βρετανικής ομάδας με αφορμή την εύκαμπτη πίσω πτέρυγα του μονοθεσίου, η οποία έχει μεταφραστεί ως «mini-DRS» από τους αντιπάλους.

Τι είναι το περιβόητο «Papaya Rules» που λένε στη McLaren;

Ποια είναι η διαφορά;

Σε αντίθεση με το κανονικό DRS -όταν η διαφορά μεταξύ των δύο μονοθεσίων είναι λιγότερη από ένα δευτερόλεπτο, έρχεται έξτρα μηχανική βοήθεια που  ωφελεί τις προσπεράσεις- η αεροδυναμική καινοτομία της Papaya ομάδας δεν λειτουργεί μηχανικά καθώς μικρό και λεπτό μπροστινό οριζόντιο πτερύγιο της πίσω πτέρυγας ανοίγει και κάμπτεται από την πίεση που ασκεί ο αέρας σε υψηλή ταχύτητα, και μόνο - ακόμα και όταν το κανονικό DRS είναι κλειστό.

 

 

Η ελαστικότητα των μονοθεσίων δεν απαγορεύεται, και η κάμψη τους υπό την ισχύ του αέρα -όσο αυτή δυναμώνει με την αύξηση της ταχύτητας του αυτοκινήτου- επιτρέπει τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης της πτέρυγας, και έτσι την αύξηση της ταχύτητας στις ευθείες.

Γιατί όλοι σιχαίνονται τον George Russell στην F1;

Ήταν αυτή η έξτρα ταχύτητα που βοήθησε τον Piastri να κρατήσει τη θέση του απέναντι στον LeClerc στο πρόσφατο Grand Prix, για αυτό και η Ferrari επιμένει να κάνει θέμα το συγκεκριμένο ζήτημα.

 

AP24264472213344

 

Είναι παρανομία ή απλώς μια εξαιρετική εκμετάλλευση των κανονισμών; Η συγκεκριμένη ιστορία θυμίζει σε πολλά σημεία το story της Brawn GP με τον διπλό διαχύτη ο οποίος προσέφερε μεγαλύτερη ταχύτητα στις στροφές και ακόμα μεγαλύτερη τελική.

Διαβάστε το κείμενο για την Brawn GP.

Σίγουρα, οι ανταγωνιστές της McLaren έχουν παρατηρήσει ότι η ευκαμψία του εξαρτήματος προσφέρει μεγαλύτερη ταχύτητα στις ευθείες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχει κάνει κάποια παρανομία. Παρόλο που η FIA ζήτησε αλλαγές, το design της McLaren δεν χαρακτηρίστηκε ως παράνομο. Σε έναν κόσμο που το όριο ανάμεσα στη δημιουργικότητα και την παραβίαση είναι πραγματικά πολύ θολό, οι ανατροπές είναι αναπόφευκτες.

Ο CEO της ομάδας, Zack Brown υπερασπίστηκε τις επιλογές των σχεδιαστών της MCL38 καθώς «η πτέρυγα έχει περάσει όλους τους ελέγχους της FIA. Είναι απλώς αποτέλεσμα έξυπνου σχεδιασμού» δήλωσε ο Αμερικανός. Στο Grand Prix της Σιγκαπούρης δεν θα χρησιμοποιηθεί λοιπόν η πίσω πτέρυγα, αλλά αυτό δεν θα συνέβαινε έτσι και αλλιώς.

Αν και για την ώρα όλοι ασχολούνται με τη σαύρα-δράκο που κυκλοφορούσε στην πίστα της Σιγκαπούρης:

Όπως και να έχει, η McLaren βρήκε άλλο έναν τρόπο να μπει στο μάτι όλων, ειδικά τώρα που έχει την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. 

 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved