Όλα ήταν θέμα δευτερολέπτων. Μια σκέψη, ένα συμπέρασμα, ένας ολόκληρος τίτλος. Μια απόφαση-κόλαφος (για τους περισσότερους απόφαση- ντροπή) του (πρώην) διευθυντή αγώνων, Michael Masi έφτανε και με το παραπάνω για να ταράξει όσο ποτέ καμία το πρωτάθλημα της Formula 1 και έδωσε στον Max Verstappen το συγκριτικό πλεονέκτημα κόντρα στον Lewis Hamilton. Ένα call κόντρα στους κανονισμούς, το οποίο δημιούργησε άπειρες θεωρίες συνομωσίας, έκανε τον Toto Wolf να βγει από τα ρούχα του αλλά έδωσε ένα τέλος που μόνο σε ταινίες με plot twist μπορείς να δεις.
Έστω και με αυτόν τον άκομψο τρόπο, ο Max Verstappen έβαλε το όνομά του στη λίστα με τους κορυφαίους παίρνοντας τα ηνία από τον απόλυτο Lewis Hamilton ο οποίος ετοιμαζόταν να ανεβεί στο υψηλότερο σκαλί του οδηγικού Έβερεστ, ξεπερνώντας σε Παγκόσμιους Τίτλους τον κορυφαίο, Michael Schumacher. Η ήττα λίγο πριν το φινάλε όμως άλλαξε εντελώς τον ρου της ιστορίας, προκάλεσε τριγμούς στη Formula 1 και έκανε το Βρετανό να σκέφτεται έντονα το ενδεχόμενο να αποσυρθεί από την ενεργό δράση.
Τελικώς ο ζωντανός-θρύλος της ασφάλτου θα επιστρέψει για άλλη μια σεζόν με την αγαπημένη του Mercedes W13 E Performance, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα το αν θα είναι εκείνος που θα βάλει δύσκολα στον Verstappen. Η πρώτη pole position της σεζόν δεν είπε ψέματα.
Τα πάντα αλλάζουν στο Μπαχρέιν
Με την πρώτη pole position να ολοκληρώνεται έχουμε ένα πρώτο δείγμα για ό,τι πρόκειται να ακολουθήσει τη φετινή περίοδο: αχαρτογράφητα νερά και μια κούρσα χωρίς καμία ένδειξη είναι η πρώτη εντύπωση που δημιουργείται.
Εδώ και χρόνια πολλοί έλεγαν ότι η Ferrari θα επιστρέψει δυναμικά με την αλλαγή των κανονισμών και με το καλημέρα φρόντισε να το δείξει. Ο Charles Leclerc πήρε την πρώτη pole position της σεζόν και έδειξε ότι η Scuderia είναι έτοιμη να μπει σφήνα στην κυριαρχία των Red Bull Racing και Mercedes τα τελευταία χρόνια. Βέβαια ο Verstappen έμοιαζε διατεθειμένος να φέρει τα πάνω κάτω λίγο πριν το τέλος του Q3, σβήνοντας εντελώς από τον χάρτη του ενδιαφέροντος την πορεία του εμφανώς πιο αργού Hamilton με την νέα Mercedes, ο οποίος θα ξεκινήσει στην 5η θέση, πίσω από τον 3ο Carlos Sainz (Ferrari) και τον 4ο Sergio Perez (Red Bull Racing).
Αυτός ήταν ο τελευταίος πρωταθλητής της Ferrari και δεν λεγόταν Schumacher.
Συμπέρασμα;
Θα ακουστεί κλισέ, αλλά είναι η μεγάλη αλήθεια γύρω από το φετινό πρωτάθλημα. Δεν θα βάλει κανείς το χέρι του στη φωτιά ότι θα παρακολουθήσει μια μάχη τίτλου με σασπένς όπως το περσινό, το μόνο βέβαιο είναι ότι θα δει κάτι εντελώς διαφορετικό. Ειδικά από τη στιγμή που έχουμε όλα τα σπουδαία περσινά ονόματα ξανά στην πρώτη γραμμή:
Η παρουσία των Hamilton και Verstappen αναμφίβολα είναι μια «λυκοφιλία» με ανοιχτούς λογαριασμούς που κάθε υγιής φίλαθλος θα ήθελε να δει ρεβάνς ωστόσο δεν είναι καθόλου σοφό να εστιάζουμε σε αυτούς την ώρα που αλλάζουν οι κανονισμοί των μονοθεσίων.
«Φέτος δεν έχουμε την ταχύτητα των Ferrari και Red Bull» είπαν αμφότεροι οι πιλότοι των Mercedes, George Russell και Lewis Hamilton μετά τα πρώτα δοκιμαστικά στην πίστα του Μπαχρέιν και ενδεχομένως να λένε την αλήθεια κόντρα στα παιχνίδια μετριοπάθειας που έσπευσαν όλοι να τους κατηγορήσουν. Εδώ και καιρό άλλωστε γνωρίζαμε ότι Red Bull και Ferrari έρχονται με φόρα για να αλλάξουν το τοπίο, με την Scuderia να ελπίζει πως έφτασε η μεγάλη στιγμή που θα ξανά κάποιον παγκόσμιο πρωταθλητή.
Η φετινή σεζόν πάντως δίχως Michael Masi στη θέση του διευθυντή αγώνων αλλά με τρεις διαφορετικούς ανθρώπους να αναλαμβάνουν την ευθύνη κάθε κούρσας (Niels Wittich, Eduardo Freitas, Herbie Blash) θα έχει αρκετό ενδιαφέρον κόντρα στους υπέρμετρους ζήλους των Toto Wolf (Mercedes) και Christian Horner (Red Bull) απέναντι στο Race Control.
Κυριακή λοιπόν, στις 17:00 τα φώτα σβήνουν για πρώτη φορά και η μέγιστη ροπή ετοιμάζεται να πάρει θέση στις καρδιές των φίλων της ταχύτητας. Η νέα εποχή της Formula 1 ξεκινάει. Ώρα να αφήσουμε τον συμπλέκτη και να γκαζώσουμε.