Η ιδέα περιστρέφεται στο μυαλό του εδώ και αρκετό καιρό. Για να είμαστε ειλικρινείς πριν ακόμη πάρει στα χέρια του τις μετοχές του Twitter, το οποίο στην εποχή του μετονομάστηκε σε X. Ο Elon Musk δε θέλει απλώς να ελέγχει ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης και ταυτόχρονα να επηρεάζει το κοινωνικό σύνολο έχοντας απεριόριστη δύναμη. Επιθυμεί να βγάλει κέρδος από αυτήν την ιστορία. Θέλει κάθε του εταιρεία να είναι κερδοφόρα και δεν υπάρχει τίποτα το κακό σε όλο αυτό, αν και εφόσον γίνεται με όρους που σέβονται το επιχειρείν και τον εργαζόμενο. Αμφιβάλλεις; Και εγώ μαζί σου αλλά δεν είναι της παρούσης.
Ο Elon Musk, λοιπόν, αποφάσισε να βάλει συνδρομή για όλους τους χρήστες του X/Twitter. Δεν αναφερόμαστε στην ήδη υπάρχουν premium συνδρομή, η οποία κοστίζει €9.92/ μήνα ή €104.16 ετησίως αλλά σε όλους τους χρήστες. Μάλιστα επιβεβαίωσε την είδηση στο περιθώριο ενός panel όπου συναντήθηκε με τον ισραηλινό Πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου. Πριν σκεφτείς πως οι χρήστες θα ρίξουν «Χ» στο «Χ», χάρισε 1 λεπτό από τον χρόνο σου ώστε να διαβάσεις το σκεπτικό του.
«O λόγος που θα πάμε σε αυτή τη χαμηλή μηνιαία χρέωση για τη χρήση του Χ συστήματος είναι επειδή είναι ο μόνος τρόπος που μπορώ να σκεφτώ για να καταπολεμήσουμε τα bots. Τα bots κοστίζουν γύρω στα $0.25 δολάρια αλλά εάν κάποιος ήταν να πληρώσει μερικά δολάρια ή ένα ελάχιστο ποσό, τότε το αντίκτυπο στο κόστος των bots θα ήταν υψηλό και θα έπρεπε να βρίσκει κανείς νέο σύστημα πληρωμής με κάθε νέο bot», ανέφερε αρχικά για να προσθέσει εν συνεχεία: «Επίσης θα χρεώσουμε χαμηλότερη τιμή...Και είναι κατά τη γνώμη μου ο μόνος τρόπος ενάντια στις τεράστιες στρατιές των bots. Επειδή όσο θα εξελίσσεται η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορεί να ξεπερνάει τα Captcha πολύ γρηγορότερα από τους ανθρώπους».
Θα το εφαρμόσουν και άλλα social media;
Θα φέρει αντιδράσεις. Το μόνο σίγουρο είναι πως κάποιοι δε θα ξαναπατήσουν στο διαδικτύο χωράφι του Elon Musk. Ωστόσο μήπως είναι στο σωστό δρόμο αυτή η απόφαση; Η προστασία από τα bots είναι σημαντική για την υγεία και την ευημερία του διαδικτύου. Και αυτή η μικρή συνδρομή είναι το πρώτο προστατευτικό τοίχος. Ωστόσο ο Elon Musk θα πρέπει να έχει και κάτι άλλο στο μυαλό του. Πως από τη στιγμή που θα βάλει συνδρομή, έστω και ένα μικρό χρηματικό ποσό, είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια των χρηστών. Από τη στιγμή που οι χρήστες πληρώνουν παύουν να είναι οι ίδιο το προϊόν. Τα προσωπικά δεδομένα θα πρέπει να διασφαλιστούν και πλέον ο Elon Musk γίνεται εκείνος που προσφέρει το προϊόν. Οι χρήστες θα πρέπει να έχουν απαιτήσεις και δικαιώματα. Όπως ακριβώς οφείλει να συμβεί με κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Μπορεί η σκόνη από το σκάνδαλο του Facebook με το Cambridge Analytica να έχει κάτσει αλλά οι χρήστες δεν πρέπει να ξεχάσουμε την εκμετάλλευση που βιώνουμε. Πληρώνουμε λοιπόν και παίρνουμε τα δικαιώματα της και τις ηλεκτρονικές ζωές μας πίσω.