Δεν χρειαζόμασταν την έρευνα της Focus Barri «FocusonTechLife tips», για να μάθουμε πως οι Έλληνες είμαστε εθισμένοι στα social media. Το βλέπουμε από τον ίδιο μας τον εαυτό, το βλέπουμε στους φίλους και στην οικογένειά μας. Αλλά πάντα είναι ωραίο όταν έρχεται η επιβεβαίωση από τους ειδήμονες. Σύμφωνα λοιπόν με τα όσα αναφέρεται στην έρευνα, η οποία εξέτασε τις διαδικτυακές συνήθειες των κατοίκων της χώρας, την περίοδο μεταξύ Ιανουαρίου - Ιουλίου 2023, οι Έλληνες είμαστε εθισμένοι στα social media με ισχυρή προτίμηση στο TikTok.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το 97% του ελληνικού πληθυσμού χρησιμοποεί το διαδίκτυο, ποσοστό αυξημένο κατά 5% σε σχέση με το 2020. Μάλιστα ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως η μεγαλύτερη αύξηση χρήσης του διαδικτύου παρατηρείται στην ηλικιακή ομάδα 65+ της τάξεως του 28%.
Φυσικά πρωταθλητής της αύξησης αποδεικνύεται το TikTok. Την τελευταία τριετία έχει σημειωθεί αύξηση 253% από όλες τις ηλικιακές ομάδες. Στην αμέσως επόμενη θέση, με πολύ μικρότερο ποσοστό αύξησης όμως, βρίσκεται το Instagram η χρήση του οποίου αυξήθηκε κατά 23% στις ηλικίες των 45+. Μεταξύ των εφαρμογών που απαιτούν συνδρομή βέβαια, μεγάλη αύξηση γνωρίζει και το Spotify - 67% - στο ηλικιακό γκρουπ 45-54 ετών, ενώ ανοδικά κατά 43% κινείται και η χρήση της εφαρμογής του WhatsApp στις ηλικίας από 16 έως 24 ετών. Ενδεικτικό της διείσδυσης των κοινωνικών δικτύων είναι και το γεγονός ότι το 88% των χρηστών σκρολάρει στα social media καθημερινά, δαπανώντας 91 λεπτά ημερησίως.
Μήπως το να μην ανεβάζεις τίποτα στα social από την έξοδό σου είναι το νορμάλ;
Εκτός από τα social media, εξίσου υψηλά ποσοστά σημειώνουν το e-shopping και το email με 79% και 78% αντίστοιχα.
Τα παιδιά αγαπούν το internet
Δεν πέφτουμε από τα σύννεφα αλλά τον περισσότερο χρόνο, συγκεκριμένα 185 λεπτά την ημέρα, αφιερώνουν μικρότερα ηλικιακά γκρουπ, παιδιά ηλικίας από 16 έως 24 ετών, όταν ο μέσος όρος σύνδεσης στο Internet από κινητό στο σύνολο των συμμετεχόντων αποτυπώθηκε στα 129 λεπτά. Επιπλέον, 9 στα 10 παιδιά ηλικίας 5-12 ετών επισκέπτονται στις ημέρες μας το διαδίκτυο με το 97% των δεκάχρονων να αφιερώνουν στο Διαδίκτυο σχεδόν 80 λεπτά την ημέρα, αναζητώντας κατά κύριο λόγο ψυχαγωγικό περιεχόμενο, video και μουσική.
Την συνθήκη ευνοεί φυσικά η στροφή στα smartphones, τα οποία αποδεικνύονται η πιο δημοφιλής συσκευή των ημερών για σερφάρισμα. Συγκεκριμένα μέσω smartphone σερφάρει στο διαδίκτυο το 97%, ενώ μέσω laptop ή desktop το 51% και 36% αντίστοιχα.