«Ξεκίνησε με μεγάλες περγαμηνές», που θα έλεγε και μία ποδοσφαιρόφιλη ψυχή σε παρουσίαση νέου μεταγραφικού αποκτήματος. Μπήκε στις ζωές μας δειλά-δειλά, απέκτησε δυναμική, δημιούργησε καριέρες, έφτιαξε οικονομικά άτομα της διπλανής πόρτας, άνοιξε νέους δρόμους στο καυλάντισμα και «το έκανε λίγο show το θέμα». Είναι νόμος της φύσης. Από την άνοδο στη κάθοδο, από την ζωή στο θάνατο. Από τον διαδικτυακό «Χάρο» δε θα μπορούσε να γλιτώσει το Instagram. Όχι δεν κατεβάζει ρολά, ούτε σκοπεύει να το παρατήσει τόσο εύκολα ο Mark Zuckerberg αλλά αν δεν κάνει κάτι γρήγορα, τότε η εφαρμογή από τα smartphones μας θα διαγραφεί πιο γρήγορα και από μεθυσμένο μήνυμα σε πρώην.
Το Instagram ήταν ένα μέσο που γιγαντώθηκε στην εποχή της Gen Z. Τη γενιά που ήθελε να αλλάξει τα πάντα αλλά δεν κατάφερε σχεδόν τίποτα, τη γενιά που γύρισε την πλάτη στο Facebook γιατί «είναι για boomers και millennials παππούδια» και λάτρεψε την εικόνα όσο καμία άλλη. Φωτογραφίες και βίντεο που μπούσταραν τη ματαιοδοξία τους και τη μετέτρεψαν σε ναρκισσισμό, τραγούδια σε insta stories από το Spotify θέλοντας να στείλουν το δικό τους αμένσιοτο στο crush τους, ένας επιτηδευμένος φασαϊισμός που κούρασε. Έκανε τον κύκλο του και πλέον μπαίνει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Όπως στο χρονοντούλαπο της ιστορίας μπαίνουν και όλα αυτά τα δήθεν εναλλακτικά τυπάκια που βολεύτηκαν με τη γιγάντωση του ναρκισσισμού, αισθάνθηκαν κάπως όμορφα και τώρα θα επιστρέψουν να παλέψουν με τους «δήθεν δαίμονές τους».
Γιατί κανείς δεν θέλει να δουλέψει με τη Gen Z;
Το Instagram χάνει τη δυναμική του. Το TikTok σαρώνει, ο κόσμος κυριαρχείται από την εικόνα και ενώ παλιά ήθελε να αποφύγει την εικόνα του, τώρα κάνει τα πάντα ώστε να βλέπει τον εαυτό του παντού. Αλλά έρχεται ο κορεσμός. Όταν κλείνουν οι εικόνες, ερχόμαστε αντιμέτωποι με την σκληρή πραγματικότητα. Η προσομοίωση δίνει την σκυτάλη στην πραγματικότητα και τότε η αντιμετώπιση του εαυτό του μας είναι ζόρικη πίστα. Το Instagram έχει μεταμορφωθεί σε ένα παζάρι εικόνας και σταδιακά σε εικονικό σκουπιδότοπο. Ασταμάτητες selfies, φωτογραφίες από διακοπές, viral videos, influencers να διαφημίζουν την πραμάτειά τους, άτομα της διπλανής πόρτας να προσπαθούν απεγνωσμένα να γίνουν influencer στη θέση των influencers, μία ασταμάτητη διαφήμιση, κάτι αρκετά κουραστικό για το μάτι και το μυαλό που θέλει κάπου να ξαποστάσει.
Η Gen Z πλέον δε δημιουργεί τις τάσεις. Είναι οι νέοι millennials που αισθάνθηκαν το ίδιο με το Facebook και το Twitter. Χωρίς να το αποφασίσουν οι ίδιοι, δίνουν τη σκυτάλη στην επόμενη γενιά, η οποία έχει τους δικούς της κώδικες επικοινωνίας. Δε θα τους καταλάβεις ούτε στο Instagram, ούτε στο TikTok, που τώρα κάνει την Επανάστασή του. Θα τους κατανοήσεις εν μέρει στους δρόμους και στις εξόδους τους. Όχι ότι δίνουν και μεγάλη σημασία αν θα τους κατανοήσεις. Τους είσαι παντελώς αδιάφορος όπως ακριβώς και το Instagram. Τουλάχιστον για εμάς δεν έχει έρθει ακόμα το τέλος.