To TikTok είναι καλά σχεδιασμένο. Τίποτα δεν είναι τυχαίο σε αυτή την καθόλα αθώα εφαρμογή, που με μία πρώτη ματιά λες πως είναι απόλυτα αθώα και αποδεχτή. Τι γίνεται όμως όταν κάτι είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να σου προκαλεί μία σχεδόν άμεση ψυχολογική εξάρτηση;
Τα παιδιά της γενιάς της Generation Z και κάτω, ξοδεύουν αλόγιστο χρόνο στα social media, ειδικότερα το βράδυ πριν κοιμηθούν. Πλέον όλοι οι νέοι έχουν στα χέρια τους ένα κινητό που παίζει κάποιο βίντεο στο TikTok. Είναι ένα απαραίτητο αξεσουάρ για όλους. Έχει ξεπεράσει ακόμη και το YouTube σε θεατές και subscribers.
Μπορεί μία πολεμική επιχείρηση να σημάνει το τέλος του ίντερνετ;
Στην αρχή της πανδημίας προστέθηκε στην ήδη μακροσκελή λίστα των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, το TikTok και σήμερα έχει τα σκήπτρα της δημοφιλίας στις νεαρότερες ηλικίες.
Το TikTok ήρθε στη ζωή μας σε μία περίοδο που μόλις ξεκινήσαμε να συμβιβαζόμαστε με τον εγκλεισμό. Όταν όλη μας η καθημερινότητα μπήκε σε pause, εκείνο εμφανίστηκε στις οθόνες μας και μας άνοιξε έναν άλλον κόσμο.
Αμερική και Ηνωμένο Βασίλειο ενώνουν δυνάμεις στον ιντερνετικό πόλεμο
Τα μικρά σε διάρκεια βίντεο είναι τόσο εθιστικά που δεν μπορείς να το πιστέψεις. Απλά μπες στον κόπο να κάνεις ένα λογαριασμό TikTok για να καταλάβεις. Τα μισά βίντεο που βλέπεις στο ίντερνετ είναι από εκεί πλέον. Το YouTube δεν έχει κανένα μέλλον πλέον. Όλοι είναι κολλημένοι με τη νέα μόδα του TikTok.
Mικρά σε διάρκεια βίντεο, χωρίς ιδιαίτερο νόημα, παιδιά γύρω στα 20-25 που ήρθαν αντιμέτωπα με την διασημότητα διότι εσύ τους έδωσες την δύναμη. Κι όμως αυτό είναι απόλυτα εθιστικό για όλους, και γι’ αυτούς που φτιάχνουν βίντεο και γι’ αυτούς που τα βλέπουν.
Το TikTok συντηρείται από χρήστες νεαρής ηλικίας. Τα άτομα αυτής της ηλικιακής ομάδας είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα σε εθισμούς. Ως εκ τούτου, ο συνδυασμός του αλγορίθμου, της σύντομης διάρκειας προσοχής και της ανάγκης για βιασύνη ντοπαμίνης είναι κακοήθης μακροπρόθεσμα.
Η χρήση των πλατφορμών αυξημένης κοινωνικής δικτύωσης έχει συνδεθεί με αμέτρητα προβλήματα ψυχικής υγείας. Διαταραχές όπως το άγχος, η αυτοαμφισβήτηση, η κατάθλιψη, τα θέματα εικόνας του σώματος, η αϋπνία έχουν συνδεθεί με την αυξημένη κατανάλωση μέσων κοινωνικής δικτύωσης.