Τι είναι αυτό το Clubhouse που θέλουν όλοι να μπουν;

Έχουμε δει κατά καιρούς πολλά νέα social media που έχουν υποσχεθεί να εκθρονίσουν το ψηφιακό κατεστημένο, όμως κανένα δεν τα κατάφερε.

Θυμάστε το μακρινό 2011 που η πανίσχυρη Google υποσχόταν να μας «βγάλει» από το Facebook; Οι περισσότεροι δεν θυμούνται καν πως λεγόταν η εν λόγω αποπειρα, αλλά ήταν το Google+. Η αρχική ανταπόκριση ήταν ενθουσιώδης, και δικαιολογημένα. Η αποτυχία του Facebook να κατηγοριοποιήσει τις επαφές μας είχε δημιουργήσει αρκετή «ηχορύπανση» στο feed μας. Η δυσκολία να πάρουμε γρήγορα την πληροφορία που θέλαμε δημιούργησε τα circles του Google+. 

Τα circles δεν ήταν τίποτα παραπάνω από ένας ψηφιακός τεμαχισμός της κοινωνικής μας δικτύωσης. Δυστυχώς για την Google, ευτυχώς για όλους τους υπόλοιπους, αυτή όπως και όλες οι άλλες καινοτομίες που είχε η νέα πλατφόρμα της Google αφομοιώθηκαν από τους ήδη υπάρχοντες παίκτες και με δαρβινικούς όρους το Google+ μας άφησε χρόνους χωρίς καν να το καταλάβουμε.   

Το Clubhouse είναι το νέο μέσο κοινωνικής δικτύωσης που επιχειρεί να μας ξανασυστήσει την ιδεά των «κύκλων», αλλά εντελώς διαφορετικά εκτελεσμένη. Για αρχή μέχρι τώρα τα social media τα χωρίζαμε σε αυτά που είναι περισσότερο της εικόνας και σε αυτά που είναι περισσότερο της εικόνας. Το Clubhouse δεν είναι τίποτα από τα δύο. Για την ακρίβεια δεν μπορείς ούτε να γράψεις, ούτε να διαβάσεις, ούτε να δεις κάποια φωτογραφία ή βίντεο. Η καινοτομία του είναι ότι είναι ένα αμιγώς ηχητικό μέσο και το γεγονός ότι είναι το πρώτο μέσο με μια πραγματικά καινούργια ιδέα και δεν βελτιώνει κάποια ήδη υπάρχουσα το κάνει πραγματικά ενδιαφέρον. 

Το ενδιαφέρον του έχει τονωθεί και τεχνητά καθώς δεν μπορεί να κάνει οποιοσδήποτε sign up και χρειάζεται μία πρόσκληση από κάποιον φίλο του που έχει ήδη λογαριασμό στο Clubhouse. Κάθε μέλος έχει στη διάθεσή του μόλις δύο προσκλήσεις και η διαχείρισή τους μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη. Στη συνέχεια και μέσω της διάδρασης αυξάνονται σταδιακά, όμως ο στόχος του μέσου να πλασαριστεί ως κάτι niche που απευθύνεται σε περιορισμένο κοινό έχει επιτευχθεί. Η τεχνητή αυτή αύξηση της ζήτησης μέσω του περιορισμού της διάθεσης είναι ένα παλιό κόλπο όσο ο καπιταλισμός και δουλεύει κάθε φορά το ίδιο καλά. 

Αν είσαι τυχερός και είσαι ήδη κάτοχος μια πρόσκλησης το sign up είναι μια πολύ έυκολη διαδικασία και η παραμετροποίηση θυμίζει αρκετά το foursquare (αλήθεια υπάρχει ακόμα αυτό στην εποχή της πανδημίας), με το που βάλεις τα πρώτα στοιχεία σου ακολουθεί η καταχώρηση των ενδιαφερόντων σου. Η γκάμα είναι ευρύτατη και ξεκινά από το φαγητό και την πολιτική μέχρι τη μουσική και τον αθλητισμό. Τικάρεις όσα ενδιαφέροντα έχεις και είσαι έτοιμος. 

Έτοιμος να συμμετάσχεις στην πρώτη σου συζήτηση και αυτό είναι όλο το Clubhouse. Χάρη στην καταχώρηση των ενδιαφερόντων σου θα βρεις δεκάδες συζητήσεις που σε αφορούν με τη συμμετοχή των καλύτερων ομιλητών. Φαντάσου ένα podcast σε live μετάδοση. Η έμφαση στο live έχει σαν στόχο το μεγαλύτερο engagement μεταξύ των συμμετεχόντων και λιγότερο στην παραγωγή content. Δηλαδή το content υπάρχει και το μέσο φροντίζει να συνδέσει μεταξύ τους όσους τους αφορά ενισχύοντας τη δικτύωσή τους. Αν σε αυτό το σημείο σου θυμίζει περισσότερο LinkedIn και λιγότερο podcast με μία ιδέα Ted talk, έχεις δίκιο. 

Η δυσκολία στο να μπει κάποιος σε αυτή τη φάση καθιστά πιο εύκολη τη δημιουργία του δικού σου δικτύου αφού δεν έχουν μπει ακόμα όσοι θέλουν έναν ακόμα λογαριασμό στα social media. Το να βρεις τις συζητήσεις που σε αφορούν είναι πάρα πολύ εύκολο και μάλιστα υπάρχει και η λειτουργία του ημερολογίου. Εκεί θα βρεις συζητήσεις που σε αφορούν και οι οποίες πρόκειται να διεξαχθούν στο άμεσο μέλλον. Οι συζητήσεις που έχουν εκατοντάδες συμμετέχοντες δεν καταλήγουν σε οχλαγωγία γιατί ο διαχειριστής έχει πάντα τον έλεγχο. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αδύνατη η συμμετοχή του κοινού καθώς έχει γίνει προσομοίωση του raise hand, με αυτή τη λειτουργία ζητάει κάποιος τον λόγο και του δίνεται κατά βούληση. 

Φυσικά μπορείς να οργανώσεις κι εσύ μια συζήτηση. Ακόμα μπορείς να φτιάξεις μια κλειστή συζήτηση για τους φίλους ή τους στενούς συνεργάτες αντικαθιστώντας τα, μάλλον ενοχλητικά video call. Εδώ αξίζει να σημειωθεί και μια σημαντική τεχνική λεπτομέρεια. Το Clubhouse δεν φέρνει μόνο κάτι νέο, αλλά το κάνει και καλά. Η ποιότητα του ήχου είναι κρυστάλλινη αφού η εφαρμογή είναι απαλλαγμένη από το βάρος της μεταφοράς εικόνας. Όλοι έχουμε λίγο πολύ βιώσει το βάσανο της επαγγελματικής βιντεοκλήσης στην εποχή της τηλεργασίας. Εικόνα που παγώνει, ήχος που λαγκάρει και γενικά μια διαδικασία που αντί να λύνει τα χέρια μας, την καθιστά πιο δύσκολη. Η καθαρός ήχος του Clubhouse ίσως δώσει τη λύση που ψάχνουμε και γι’αυτό εμφανίστηκε και με το κατάλληλο timing. Επίσης έρχεται να μας υπενθυμίσει ότι δεν είναι απαραίτητη η οπτική επαφή για να μιλήσουμε με κάποιον επαγγελματικά, ειδικά τώρα που δουλεύουμε με τις πυτζάμες.

Στην περίπτωση που η αγωνία έχει κορυφωθεί, νιώθεις το FOMO να κατακλύζει τις φλέβες σου και δεν βρίσκεις πουθενά πρόσκληση, μην απελπίζεσαι. Μπαίνοντας στο site του Clubhouse σου δινεται η δυνατότητα να κατεβάσεις από εκεί την εφαρμογή μέσω του App Store (συγγνώμη Android users, είναι τόσο exclusive το μέσο ακόμα) και να καταχωρίσεις το username σου. Ανάλογα και με το πόσους φίλους έχεις ήδη στο Clubhouse θα τους έρθει μια ειδοποίηση ώστε να σε καλέσουν με το που έχουν διαθέσιμη κάποια πρόσκληση. Καλές συζητήσεις λοιπόν και μην ξεχνάς να σηκώνεις το χεράκι όταν θες να πάρεις τον λόγο. 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved