Μήπως αυτά που ποστάρεις στα social media καταστρέφουν την καριέρα σου;

5 πράγματα που πρέπει να σταματήσεις να ποστάρεις αν θέλεις αύξηση, προαγωγή ή απλά να μην απολυθείς.

Όλοι έχουμε δει την παταγώδη πτώση του Kanye West λόγω των αντισημιτικών του σχολίων που του στέρησαν τουλάχιστον δύο μεγάλα χρυσά συμβόλαια με την Adidas και τη Balenciaga και γενικά με μία καριέρα στο χείλος της ολικής καταστροφής. Αυτό το κραυγαλέο παράδειγμα είναι ενδεικτικό του πώς μπορεί να καταστραφεί μια καριέρα λόγω κακής χρήσης των social media, αν και δεν χρειάζεται να βγεις εντελώς εκτός ορίων, όπως ο Ye. 

Σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις κάνουν ένα μικρό έλεγχο στα social media των υποψηφίων υπαλλήλων τους πριν από κάποια πρόσληψη, έναν έλεγχο που συνεχίζουν να κάνουν και μετά την πρόσληψη σε περιοδική βάση γιατί νοιάζονται για τη φήμη που τις ακολουθεί. Για να είμαστε ειλικρινείς, καμία εταιρεία δεν ενδιαφέρεται αν πιστεύεις σε εξωγήινους ή ποστάρεις διάφορα περίεργα πράγματα, αν αυτό δεν επηρεάζει το πώς δουλεύεις. Αυτό που τις νοιάζει είναι να μην ταυτίσει κάποιος αυτές τις απόψεις με την εταιρεία και αποκτήσει κακό όνομα στην πιάτσα. 

 

 

Μία έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε ότι 7 στις 10 επιχειρήσεις παρακολουθούν τα social media των υπαλλήλων τους και 1 στις 10 παραδέχτηκε ότι έπρεπε να χειριστεί κάποιο ζήτημα που προέκυψε από κάτι που πόσταρε κάποιος υπάλληλος. Ας δούμε ποια είναι τα red flags τους για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο και να μην γίνεις μέρος αυτής της στατιστικής.

Προσοχή με τις κραιπάλες

Σε όλους μας αρέσει να πίνουμε με τους φίλους μια Παρασκευή βράδυ, αλλά το πρόβλημα είναι όταν τα ποτήρια είναι αρκετά και κυρίως όταν την επόμενη μέρα ακολουθεί εργάσιμη. Φωτό και βίντεο όπου είσαι εμφανώς μεθυσμένος σαν πρωτοετής φοιτητής δεν είναι και το καλύτερο που μπορείς να κάνεις, ακόμα κι είσαι σε περίοδο διακοπών. Δεν χρειάζεται να μιλήσουμε καν για το ενδεχόμενο της αναρρωτικής άδειας που όχι μόνο απαγορεύεται δια ροπάλου να δείξεις έστω και ψήγματα ότι περνάς καλά μακριά από το γραφείο, αλλά καλό θα ήταν μια πλήρης σιγή ασυρμάτου. 

Άσε την κριτική στην εταιρεία και στο αφεντικό εκτός social media

 Δεν είναι όλοι τυχεροί για να δουλεύουν στην εταιρεία των ονείρων τους, ούτε να έχουν την ευλογία ενός συμπαθητικού αφεντικού. Είναι λογικό να χρειάζεσαι κάποιου είδους ξέσπασμα σε μια τέτοια συνθήκη, αλλά όχι σε δημόσιο βήμα. Είναι πάρα πολλές οι περιπτώσεις νέων εργαζομένων που απολύθηκαν επειδή γκρίνιαζαν στο TikTok για τις συνθήκες εργασίας τους. Το χειρότερο με τις περισσότερες από αυτές τις περιπτώσεις, είναι ότι τα υπαρκτά ζητήματα που έθιγαν, θα μπορούσαν να έχουν επιλυθεί μέσω της κανονικής διόδου έκφρασης παραπόνων στο HR και όλα να ήταν καλύτερα για όλους. 

 

 

Κράτα τα καυτά διλήμματα για την παρέα σου

Κάθε φορά που τίθεται ένα διχαστικό θέμα στην κοινωνία, νιώθουμε την ανάγκη να τοποθετηθούμε γι’αυτό. Είναι σχεδόν ενστικτώδες για την κοινωνικότητά μας γιατί μέσω τοποθέτησης νιώθουμε ότι ανήκουμε κάπου. Από την άλλη ένα ακραία διχαστικό ερώτημα μπορεί να μας φέρει σε δύσκολη θέση γιατί η πόλωση σπάνια είναι νηφάλια και ακόμα και η απλή τοποθέτηση μπορεί να μοιάζει με φανατική. Γενικά θα πρέπει να αποφεύγονται θέσεις και εκφράσεις που θεωρούνται από προβοκατόρικες και αμφιλεγόμενες, έως εμπρηστικές και επιθετικές γιατί οι επιχειρήσεις επιδιώκουν τη μετριοπάθεια για να αυξήσουν το πελατολόγιό τους.

Ψυχραιμία στα σχόλια

Πόσες φορές ένιωσες να σε «τρώει» το χέρι σου κάθε φορά που είδες κάτι που προσβάλει εσένα, τις ιδέες σου, ακόμα και την ομάδα σου και θέλησες να μπεις στον βούρκο του σχολιασμού; Ξέρεις πολύ καλά ότι δεν θα περιοριστείς σε ένα και μόνο σχόλιο-απάντηση και μια χιονοστιβάδα σχολίων είναι σχεδόν βέβαιη. Το πρόβλημα με αυτά τα σχόλια είναι ότι χτίζονται στον διάλογο και από εκεί που ξεκινάς με ένα ­«θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω» σύντομα καταλήγεις σε άκομψα σχόλια που αγγίζουν την ποινικά κολάσιμη εξύβριση. Άστο να πάει στο διάολο. 

 

 

Μην αντιμετωπίζεις τo LinkedIn σαν τα υπόλοιπα social media

Είναι το μέσο που όλοι μας παρουσιάζουμε τον εαυτό μας λίγο πιο σοβαρό από όσο είμαστε στην πραγματικότητα, αλλά κι αυτό χρειάζεται προσοχή. Κανείς δεν ποστάρει στο LinkedIn μεθυσμένες φωτό και άλλα τέτοια επικίνδυνα πράγματα, αλλά το oversharing καραδοκεί. Μπορεί να καταφέρνεις να κρατάς το προφίλ σου σε αμιγώς επαγγελματικά ζητήματα, αλλά δεν χρειάζεται να σχολιάζεις συνέχεια ό,τι συμβαίνει στη δουλειά σου ή γενικά στον επαγγελματικό σου κλάδο. Επειδή το προφίλ σου στο LinkedIn το βλέπουν όλοι οι πιθανοί και απίθανοι συνεργάτες σου, ακόμα κι αν δεν ψάχνουν κάτι να βρουν σε αυτό όπως το HR, κανείς δεν θέλει να συνεργαστεί με έναν μαϊντανό που σχολιάζει ότι συμβαίνει τριγύρω του. Μείνε στην ανάδειξη της δικής σου δουλειάς με συγκρατημένη περηφάνια και άσε τους άλλους να τρώγονται με τα ρούχα τους. 

 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved