To American Psycho είχε χαρακτηριστεί από τον σκηνοθέτη Terrence Malick ως ένα «από τα λίγα corporate black humor thriller» που είχαν κάτι να πουν. Και πραγματικά, αν σκεφτεί κανείς πως η ταινία έπαιξε κομβικό ρόλο στην πορεία του Christian Bale αλλά και των σύγχρονων θρίλερ κινηματογράφου, σήμερα στο 2019, μπορεί να πει κανείς πως το American Psycho ήταν όλα αυτά.
Η Mary Hannon τουλάχιστον φρόντισε να παραδώσει μία αλλόκοτη και συνάμα διεστραμμένη ματιά στην καθημερινότητα του Patrick Bateman (Bale), ο οποίος είχε εμμονή από το grooming του μέχρι τις επαγγελματικές του κάρτες – εκεί μάθαμε και το χρώμα του pale nimbus και κανείς δεν θα ήθελε να βρίσκεται στην θέση του Jared Leto.
Πέρα όμως από όλες αυτές τις λεπτομέρειες που καθιστούσαν τον Bateman κινητή απειλή, ένα κομμάτι της ζωής του που δεν συζητήθηκε τόσο αλλά αποτέλεσε προϊόν έμπνευσης, ήταν το μινιμαλιστικό του διαμέρισμα. Σε μία περίοδο άλλωστε που η νέα χιλιετία ήταν μερικά μίλια μακριά, ο μινιμαλιστικός χαρακτήρας του διαμερίσματος που διατηρούσε ο Bateman στη Νέα Υόρκη, συζητήθηκε και αποτελεί οδηγό μέχρι σήμερα. Είναι το τέλειο εργένικο διαμέρισμα; Μπορεί αν είχες τον μισθό του Bateman αλλά σίγουρα κάποια από τα αντικείμενα που βρίσκει κανείς μέσα, ξεκινούν από δερμάτινες καρέκλες Mies van der Roche Barcelona και φτάνουν μέχρι τους πίνακες του εκκεντρικού καλλιτέχνη Robert Longo.
Δεν ήταν λίγοι που χαρακτήρισαν το ντεκόρ του διαμερίσματος ως σαγηνευτικά ψυχρό. Τι σημαίνει όμως αυτό για τον Bateman; Κανείς δεν λέει πως το μινιμαλιστικό γούστο θα σε κάνει να δείχνεις με serial killer, αλλά είναι μία καλή απάντηση στα σπίτια των 90s στα οποία μεγαλώσαμε. Για να μην παρεξηγηθούμε, όλοι αγαπάμε το σπίτι μας, αλλά οι περισσότεροι θα θυμόμαστε πως οι γιαγιάδες και οι μανάδες μας, φρόντιζαν να το «φορτώνουν» με οτιδήποτε βρουν. Έχω το παράδειγμα μιας θείας που έβαζε κυριολεκτικά τα πάντα στον τοίχο, σε σημείο που το έκανε να μοιάζει με κουτούκι στην Πλάκα. Αυτά δεν έχουν χώρο στην μινιμαλιστική διάθεση του Patrick Bateman που ακολουθεί το less is more και δείχνει ότι οι άντρες με γούστο, δεν είναι όσοι θα επιλέξουν τα πολλά και φθηνά, όσο θα δώσουν αξία -αληθινή αξία- στα λίγα και καλά αντικείμενα που δεν γεμίζουν απλά τον χώρο. Δηλώνουν χαρακτήρα και τρόπο σκέψης.
Ανοξείδωτο ατσάλι, αυστηρά καλό δέρμα και βιομηχανικός σχεδιασμός τόσο στην κουζίνα και το δωμάτιο, όσο και στο σαλόνι. Όπου ο χώρος καλείται να γεμίζει από τους ανθρώπους που επηρεάζονται από τα τριγύρω αντικείμενα και δεν τα αφήνουν απλά να μιλούν για εκείνους.
Οπότε δεν ξέρουμε αν το γούστο του Patrick ταιριάζει με το δικό σου, αλλά άθελα του κατάφερε να μυήσει τον σύγχρονο άντρα σε μία μινιμαλιστική διάθεση που δεν γνώριζε προηγουμένως πως τον αντιπροσωπεύει. Περισσότερες πληροφορίες για τα αντικείμενα που κόσμησαν το σκηνικό, στις παρακάτω εικόνες.