Το 2019 ίσως αποδειχθεί έτος-καμπή στην πορεία της αυτοκίνησης και αυτό όχι γιατί αναμένονται πολλά καινούργια μοντέλα. Αυτό συμβαίνει άλλωστε κάθε χρόνο. Απλά τη νέα χρονιά αναμένεται να παρουσιαστούν πιο πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όχι μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου θα κάνει την εμφάνισή του και το Tesla Model 3, αλλά και στην ελληνική, που στον τομέα αυτό ακολουθεί.
Ταυτόχρονα όλα και πιο πολλά νέα μοντέλα θα έχουν ή θα αποκτούν στην πορεία κάποιου τύπου υβριδική έκδοση. Ακολουθώντας μια σταδιακή πορεία προς τον εξηλεκτρισμό που πάντως έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της και κυρίως καλύπτοντας έτσι τις ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών.
Τιμής ένεκεν λοιπόν θα ξεκινήσουμε την παρουσίαση των 10 πιο σημαντικών μοντέλων που αναμένονται τη νέα χρονιά στη χώρα μας από δύο ηλεκτρικά. Κι αυτό παρόλο που είναι ακριβά τόσο εκ κατασκευής μιας και οι μπαταρίες τους κοστίζουν -και θα κοστίζουν και στο άμεσο μέλλον- μια περιουσία και προέρχονται και από δύο premium κατασκευαστές. Ταυτόχρονα, ακολουθώντας απόλυτα τις τάσεις της εποχής είναι και SUV. Έχουμε και λέμε λοιπόν.
1. Audi E-Tron quattro
Το Audi e-Tron έχει μήκος 4,902 μέτρων και ακολουθεί την αισθητική των πιο καινούργιων SUV της μάρκας, ενώ διαφοροποιείται με την πρώτη ματιά από αυτά χάρη στην σχεδόν κλειστή του μάσκα. Στα ιδιαίτερα γνωρίσματά του περιλαμβάνονται και οι (προαιρετικές) κάμερες που αντικαθιστούν τους εξωτερικούς καθρέφτες και προβάλλουν την εικόνα τους στην σε δύο οθόνες στις επενδύσεις των θυρών. Γενικά στον εσωτερικό διάκοσμό κυριαρχούν οι οθόνες, ενώ οι χώροι, χάρη στο μικρό μέγεθος των ηλεκτροκινητήρων είναι άνετοι. Τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Οι υδρόψυκτες μπαταρίες είναι τοποθετημένες χαμηλά στο δάπεδο, ζυγίζουν 700 κιλά και σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος και ισχύος 150 kW φορτίζουν στο 80% της χωρητικότητάς τους σε μόλις 30 λεπτά. Το θέμα βέβαια είναι να βρεις τέτοιον φορτιστή.
Οι ηλεκτροκινητήρες είναι ένας σε κάθε άξονα, με τον εμπρός να αποδίδει 170 ίππους και τον πίσω 190, ενώ πρόσκαιρα η συνδυαστική τους ισχύς μπορεί να φτάσει τους 409 ίππους. Η μέγιστη αυτονομία είναι 400 χιλιόμετρα.
Το Audi e-Tron θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας στις αρχές του 2019 και σε μια τιμή που θα κυμαίνεται περίπου στις 82.000 ευρώ.
2. Mercedes EQC
Η πρώτη ηλεκτρική Mercedes και το πρώτο μοντέλο της καινούργιας, αποκλειστικά ηλεκτρικής της υπομάρκας EQ. Η EQC είναι SUV (λογικό) και με 4,761 μέτρα είναι λίγο πιο μεγάλη από τη (συμβατική) GLC.
Αισθητικά ξεχωρίζει η εμφατική και ιδιαίτερη με όσα ξέρουμε μέχρι τώρα μάσκα της που αποτελεί ενιαίο σύνολο με τους προβολείς, ενώ πίσω χαρακτηριστική είναι η μπάρα που ενώνει τα φώτα και εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αμαξώματος.
Το εσωτερικό βασίζεται σε αυτό της GLC αλλά χρησιμοποιεί και στοιχεία από αυτό της καινούργιας A-Class, όπως τις ελεύθερες οθόνες αλλά και το σύστημα infotainment MBUX.
Η EQC 400 που έχει παρουσιαστεί μέχρι στιγμής έχει από έναν ηλεκτροκινητήρα ανά άξονα και συνδυαστική ισχύ 408 ίππων. Η τροφοδοσία τους γίνεται από μπαταρίες με ενεργειακό περιεχόμενο 80 kWh, που ζυγίζουν 650 κιλά, φορτίζουν σε 40 λεπτά στο 80% τους αρκεί να υπάρχει διαθέσιμος φορτιστής 110 kW και εξασφαλίζουν αυτονομία έως και 400 χιλιομέτρων. Στη χώρα μας θα είναι περίπου στα μέσα του 2019, ενώ για την τιμή της μια ένδειξη είναι το κόστος αγοράς της στη Γερμανία που ξεκινά από τις 70.000 ευρώ.
3. BMW σειρά 3
Δεκαπέντε εκατομμύρια BMW σειράς 3 έχουν πουληθεί από την πρώτη της γενιά μέχρι τώρα και βέβαια η καινούργια που παρουσιάστηκε επίσημα το φθινόπωρο στην έκθεση στο Παρίσι και θα είναι διαθέσιμη και στη χώρα μας την άνοιξη, θέλει να συνεχίσει αυτήν την επιτυχία. Και να αντισταθεί στην επέλαση των SUV.
Aυτός είναι και ο βασικός λόγος που έχει μεγαλώσει -βασίζεται σε καινούργιο πλαίσιο ονόματι CLAR- είναι ακόμα πιο άνετη στο εσωτερικό της και πολυτελής, high tech με ψηφιακό πίνακα οργάνων και ποιοτική, καθώς και αεροδυναμική. Ταυτόχρονα η μάσκα της με τα παραδοσιακά νεφρά έχει μεγαλώσει σημαντικά ακολουθώντας τα πρότυπα των τζιπ της μάρκας.
Η κατανομή βάρους στους δύο άξονες είναι και πάλι 50-50 γεγονός που αποτελεί μια πρώτη ένδειξη για τα εξαιρετικά της δυναμικά χαρακτηριστικά, στα οποία συμβάλλουν βέβαια και οι κινητήρες της. Αρχικά θα είναι διαθέσιμη με δύο σύνολα βενζίνης 2.000 κυβικών -320i με 184 ίππους και 330i με 256- τρεις diesel -318d και 320d με 2.000 κυβικά και 330d με έξι κυλίνδρους, 3.000 κυβικά και 265 ίππους- καθώς και το plug-in υβριδικό σύνολο της 330e με συνολικά 292 ίππους και ηλεκτρική αυτονομία έως και 60 χιλιόμετρα.
4. DS 3 Crossback
Το νέο DS 3, το μικρό μοντέλο της DS Automobiles, της μάρκας πολυτελείας του ομίλου PSA γενικά και της Citroen πιο ειδικά, άλλαξε προσανατολισμό. Πλέον είναι -τι άλλο;- SUV και αυτός είναι και ο λόγος ονομάζεται και Crossback. Ταυτόχρονα έγινε πεντάθυρο και οπτικά ιδιαίτερο, με τη μεγάλη μάσκα που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της DS. Η οποία εδώ πλαισιώνεται από ιδιαίτερους προβολείς και ένα ανάγλυφο καπό, ενώ το «σπάσιμο» στη μεσαία κολώνα παραπέμπει άμεσα στον αποκλειστικά τρίθυρο προκάτοχό του. Εξίσου ιδιαίτερο σχεδιαστικά είναι και το εσωτερικό του, με τους ρόμβους να κυριαρχούν παντού, ενώ ο εξοπλισμός του διαθέτει στοιχεία όπως π.x. HUD, που σπάνια συναντά κανείς στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Ο κινητήρας βενζίνης του είναι o τρικύλινδρoς turbo βενζίνης των 1.200 κυβικών, που στην κορυφαία του εκδοχή θα αποδίδει 160 ίππους -οι άλλες αποδίδουν 110 και 130- καθώς και ο νέος diesel των 1.500 κυβικών και των 100 ίππων. Στην πορεία θα προστεθεί και η ηλεκτρική έκδοση E-Tense που θα έχει αυτονομία πάνω από 300 χιλιόμετρα. Οι πωλήσεις του νέου DS 3 Crossback θα ξεκινήσουν στην Ελλάδα στις αρχές του καλοκαιριού.
5. Ford Focus Active
Με το Focus Active η Ford θέλει να καλύψει και αυτούς που τους αρέσουν μεν τα SUV αλλά για τους δικούς τους λόγους δεν θέλουν να αποκτήσουν ένα. Το Active βασίζεται στην έκδοση wagon του Focus αλλά έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, πλαστικά προστατευτικά, ποδιές και ράγες οροφής προκειμένου να δημιουργείται μια off road εικόνα. Κάτι που επιτυγχάνεται σε σημαντικό βαθμό.
Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν αλλαγές σε σχέση με τη σύγχρονη και ποιοτική εικόνα των άλλων εκδόσεων, εκτός από το ότι εδώ υπάρχουν και δύο επιπλέον προγράμματα οδήγησης, τα Slippery και Trail.
Η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων ανεξαρτήτως κινητήρα. Για το Active διαθέσιμοι είναι οι δύο βενζίνης των 1.000 και 1.500 κυβικών με τους 125 και 150 ίππους αντίστοιχα και οι δύο diesel των 1.500 και των 2.000 κυβικών -120 και 150 ίπποι και εδώ, ενώ η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.
6. Kia Proceed
H Kia έχει φιλοδοξίες για το Ceed και αυτό φαίνεται και από τις πολλές εκδόσεις αμαξώματος που διαθέτει. Χωρίς αμφιβολία η πιο ενδιαφέρουσα είναι η Proceed, αφενός γιατί Shooting Brakes σπάνια συναντά κανείς στην κατηγορίας και αφετέρου γιατί συνδυάζει το στυλ με την πρακτικότητα. Κάτι που φαίνεται και από το χώρο αποσκευών του, η χωρητικότητα του οποίου ξεκινά από τα 594 λίτρα.
Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι ο ίδιος με αυτόν του Ceed hatchback. Είναι δηλαδή σύγχρονος και ποιοτικός, με μια οθόνη αφής στο μέσο του ταμπλό και ιδιαίτερα καλή εργονομία.
Το νέο Kia Proceed είναι αποκλειστικά διαθέσιμο ως σπορτίφ GT Line και ο εισαγωγικός κινητήρας βενζίνης του είναι ο τρικύλινδρος 1.0Τ των 120 ίππων (από 20.090 ευρώ). Ακολουθεί ο 1.4Τ των 140 ίππων, ενώ το κορυφαίο GT κινείται από το σύνολο των 1.600 κυβικών και των 204 ίππων. Ο diesel είναι ο καινούργιος των 1.600 κυβικών της μάρκας.
7. Renault Clio
H καινούργια γενιά του best seller της Renault θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα το αργότερο το ερχόμενο φθινόπωρο, ενώ μέχρι στιγμής δεν έχουν κυκλοφορήσει επίσημες φωτογραφίες του. Σύμφωνα με τους Γάλλους πάντως θα είναι το πιο προηγμένο τεχνολογικά υπερ- μίνι, καθώς μεταξύ άλλων θα διαθέτει και σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης.
Με τον τρόπο αυτό οι ιθύνοντες της Renault πιστεύουν πως θα αποτελέσει μια δυνατή πρόταση ενάντια στα SUV, ενώ στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η πιο premium εικόνα του, που θα παραπέμπει μεν στο Megane αλλά θα κάνει σαφές πως πρόκειται για το καινούργιο Clio. Από το Megane θα προέρχεται και το αισθητικό πρότυπο του εσωτερικού, μόνο που εδώ η κεντρική οθόνη θα είναι ακόμα πιο μεγάλη, θυμίζοντας κατά κάποιον τρόπο Tesla.
Η γκάμα των συνόλων βενζίνης θα ξεκινά από τα 1.000 κυβικά, ενώ ο μεγαλύτερος τετρακύλινδρος των 1.330 κυβικών θα είναι αυτός που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Mercedes και χρησιμοποιείται ήδη στην A-Class. Και ο diesel θα είναι ο καινούργιος των 1.500 κυβικών που επίσης κινεί τη μικρότερη των Mercedes, ενώ οι Γάλλοι κάνουν λόγο τόσο για μια ήπια υβριδική έκδοση όσο και για μια plug-in υβριδική.
8. Skoda Scala
Με το Scala η Skoda θέλει να δηλώσει δυναμικά το παρόν σε μια κατηγορία όπου η παρουσία της ήταν υποτονική. Για αυτό και το Scala ουδεμία σχέση έχει με τον προκάτοχό του Rapid, καθώς είναι σύγχρονο και αρκετά νεανικό. Ταυτόχρονα έχει καλή αεροδυναμική, ενώ σύμφωνα με την παράδοση της μάρκας το μήκος του είναι με 4,36 μέτρα στο πάνω όριο της κατηγορίας. To Scala είναι το πρώτο Skoda που στο πίσω μέρος του δεν υπάρχει το λογότυπο αλλά η πλήρης ονομασία της μάρκας, ενώ εισάγει και το επόμενο βήμα στη σχεδιαστική λογική της. Η οποία χαρακτηρίζεται από μια πιο τονισμένη και κάθετη μάσκα σε συνδυασμό με πιο χαρακτηριστικούς προβολείς.
Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι σύγχρονη χωρίς να ξεφεύγει από τα πλαίσια που συνήθως κινείται η μάρκα, ενώ η «ελεύθερη» οθόνη του συστήματος infotainment φτάνει μέχρι και τις 9,2 ίντσες. Προαιρετικά υπάρχει και ψηφιακός πίνακας οργάνων. Όσο για τους χώρους είναι άνετοι για μέχρι και 5, ενώ το πορτμπαγκάζ με εκκίνηση από τα 465 λίτρα το κορυφαίο της κατηγορίας.
Οι κινητήρες βενζίνης περιλαμβάνουν τον 1.0 TSI με 95 και 115 ίππους, καθώς και τον 1.5 TSI των 150 ίππων, ο diesel είναι ο 1.6 TDI με τους 115 ίππους, ενώ αναμένεται και έκδοση φυσικού αερίου 1.500 κυβικών με 130 ίππους.
9. Toyota Corolla
Τελικά η παρουσία του Auris στη γκάμα της Toyota ήταν βραχύβια, μιας και η ιαπωνική εταιρεία επαναφέρει για όλες τις εκδόσεις της νέας γενιάς και όχι μόνο για τη σεντάν την παραδοσιακή επωνυμία Corolla.
Η νέα Corolla λοιπόν που θα διαδεχθεί το Auris θα είναι διαθέσιμη στις αρχές του 2019 ως hatchback, σεντάν και στέισον, με τη βάση όλων να είναι το νέο πλαίσιο TNGA. Οι αλλαγές στην σχεδίαση είναι πολλές και σημαντικές, ιδίως στην μάσκα και το πίσω μέρος, με στοιχεία που δημιουργούν πιο δυναμικά σύνολα που παραπέμπουν πιο πολύ στην ευρωπαϊκή λογική.
Πιο σύγχρονο και νεανικό είναι και το εσωτερικό με την οθόνη των 8,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, ενώ οι χώροι και για τους επιβάτες και τις αποσκευές είναι μεγαλύτεροι σε σχέση με αυτούς της προηγούμενης γενιάς.
Οι κινητήρες είναι ο γνωστός 1.2T της μάρκας καθώς και δύο υβριδικά σύνολα, με κινητήρες στα 1.800 και 2.000 κυβικά και συνδυαστική απόδοση 122 και 180 ίππων αντίστοιχα.
10. VW T-Cross
Μπορεί το 2019 να παρουσιαστεί η νέα, 8η κατά σειρά, γενιά του διαχρονικού best seller της γερμανικής εταιρείας, του Golf αλλά κατά την άποψή μας πιο σημαντική για τη χώρα μας θα είναι η παρουσία του T-Cross. Το νέου και μικρότερου SUV της VW, που βασίζεται στο πλαίσιο MQB A0 που χρησιμοποιείται και στο Polo, έχει μήκος 4,107 μέτρων και ύψος σχεδόν 1,56.
Αισθητικά το αμάξωμα παραπέμπει μεν στα μεγαλύτερα Τ-Roc και Tiguan αλλά το πίσω μέρος είναι πιο κάθετο. Και αυτό για να προκύψουν μεγαλύτεροι χώροι. Κάτι που επιτεύχθηκε αν αναλογιστεί κανείς πως το πορτμπαγκάζ, χάρη και στην ύπαρξη μετακινούμενου κατά 14 εκατοστά πίσω καθίσματος κυμαίνεται, στην 5θέσια διάταξη από 385 έως 455 λίτρα.
Tις γραμμές του T-Roc αλλά και του Polo ακολουθεί και το ταμπλό, που μπορεί προαιρετικά να έχει και ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Οι κινητήρες βενζίνης ξεκινούν με τον 3κύλινδρο 1.0 TSI που αποδίδει 95 ή 115 ίππους και συνεχίζουν με τον 1.5 TSI των 150 ίππων. Ο diesel 1.6 TDI έχει 95 ίππους, ενώ πολύ πιθανή είναι η έκδοση 1.0 TGI (φυσικού αερίου).
11. Volvo S60
To καινούργιο S60, που θα είναι το πρώτο σύγχρονο μοντέλο της Volvo που δεν θα είναι διαθέσιμο με κινητήρες πετρελαίου. Ταυτόχρονα θα είναι και το πρώτο που θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στο καινούργιο εργοστάσιο της μάρκας στη Νότια Καρολίνα των ΗΠΑ.
Αισθητικά ακολουθεί τις γραμμές του S90, όμως λόγω και των μικρότερων διαστάσεών του είναι πιο σπορ και νεανικό, ενώ το πολυτελές εσωτερικό του ακολουθεί απόλυτα το στυλ των σύγχρονων Volvo, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική κάθετη οθόνη του εξαιρετικού συστήματος infotainment Sensus. Παράλληλα η βάση του, το πλαίσιο SPA, εξασφαλίζει και άνετους χώρους στο εσωτερικό. Και για επιβάτες και για αποσκευές, στοιχείο στο οποίο η προηγούμενη γενιά υστερούσε.
Οι εκδόσεις του S60 με κινητήρα βενζίνης είναι η T5 και η T6. Η πρώτη είναι προσθιοκίνητη με 250 ίππους και η δεύτερη τετρακίνητη με 318 ίππους. Τετρακίνητες και με δυνατότητα καθαρά ηλεκτρικής κίνησης για μέχρι και 45 χιλιόμετρα είναι και οι δύο υβριδικές εκδόσεις. Η T6 Τwin Engine με συνδυαστική ισχύ 340 ίππων και η T8 Twin Engine των 390 ίππων.