Η φθορά των ελαστικών εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως ο καιρός, οι συνθήκες του δρόμου και το στυλ οδήγησης. Έτσι, αντί να αντικαθιστάτε τα ελαστικά χρησιμοποιώντας μια κλίμακα με βάση το χρόνο ή την απόσταση, ο βασικός καθοριστικός παράγοντας που αποφασίζει εάν ένα ελαστικό πρέπει να αντικατασταθεί είναι, στην πραγματικότητα, το βάθος σκαλίσματος (ή πέλματος) του ελαστικού.
Όταν αντικαθιστάτε τα ελαστικά σας, είναι καλή ιδέα να αντικαθιστάτε και τα τέσσερα ελαστικά ταυτόχρονα. Αυτό εξαλείφει τυχόν διαφορές στην πρόσφυση μεταξύ καινούργιων και ημιφθαρμένων ελαστικών, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε μη βέλτιστα χαρακτηριστικά χειρισμού που μπορεί να προκαλέσουν ατύχημα. Εάν είναι αναπόφευκτο να χρειαστεί να αντικαταστήσετε μόνο δύο ελαστικά, τοποθετήστε τα νέα ελαστικά στους πίσω τροχούς για καλύτερη πρόσφυση και σταθερότητα.
Πώς τσεκάρεις το βάθος σκαλίσματος/πέλματος
Καθώς οδηγείτε, η τριβή με το δρόμο φθείρει τα ελαστικά σας και μειώνει το βάθος του πέλματος, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος για ολίσθηση. Λόγω του αυξημένου κινδύνου υδρολίσθησης ή υδρολίσθησης κατά τη χρήση ελαστικών με χαμηλό βάθος πέλματος, το ελάχιστο βάθος πέλματος ελαστικού είναι 1,6 mm.
Για να το ελέγξετε, χρησιμοποιήστε ένα μετρητή βάθους πέλματος που είναι διαθέσιμο στο τοπικό συνεργείο ελαστικών. Εναλλακτικά, προσέξτε τις ράβδους ένδειξης φθοράς του πέλματος που είναι ενσωματωμένες στο σημάδι 1,6 mm – εάν η φθορά τους φτάνει στις ράβδους ένδειξης, ήρθε η ώρα για νέα ελαστικά.
Πότε να τα αλλάζεις
Το ελαστικό είναι φυσιολογικό να αρχίσει να γερνά και να οξειδώνεται. Η οξείδωση συμβαίνει όταν το οξυγόνο αντιδρά με τις ενώσεις του καουτσούκ, με αποτέλεσμα να σκληραίνουν και να γίνονται εύθραυστα με την ηλικία.Επομένως, συνιστάται να αντικαθιστάτε ελαστικά παλαιότερα των δέκα ετών, ακόμη κι αν φαίνονται τέλεια. Γίνονται άκαμπτα και εύθραυστα, μπορεί να έχουν δημιουργηθεί μικροσκοπικές ρωγμές που είναι ελάχιστα ορατές στο πέλμα και στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού, πράγμα που σημαίνει ότι η πρόσφυση μπορεί να μειωθεί σημαντικά.