Ήδη οι καμπάνες έχουν αρχίσει να χτυπούν. Όταν τα τελευταία hyper cars -όρος που μας προέκυψε πρόσφατα και αναφέρεται στο high end των σπορ αυτοκινήτων- είναι υβριδικά, βλέπε Ferrari LaFerrari, McLaren P1, Porsche 918 Spyder, η πορεία είναι προδιαγεγραμμένη: Τα super cars, τα αυτοκίνητα που πριν κάμποσα χρόνια ήταν αφίσες σε εφηβικά δωμάτια και τώρα screensavers σε οθόνες, αυτά με τους ηδονικούς V12, τους στρίγγους V10 και τους μπάσους V8, που ανεβάζουν στροφές πολύ ψηλά, είναι είδος προς εξαφάνιση. Πόσο άλλωστε να αντέξουν τα όλο και λιγότερα γραμμάρια CO2 που απαιτούν οι προδιαγραφές; Πόσο να ξύσουν τον πάτο της μαρμίτας οι μηχανικοί για να βγάλουν ακόμα πιο πολλά ατμοσφαιρικά άλογα; Ναι, τα turbo έχουν μπει και εδώ στο παιχνίδι, αλλά από μόνα τους δεν αρκούν, ενώ οι υπερ- τροφοδοτούμενοι κινητήρες δεν θεωρούνται κλασσικοί σε αυτήν την κατηγορία.
Θεωρήστε το δεδομένο: Το άμεσο μέλλον των υπερ- αυτοκινήτων είναι υβριδικό και το απώτερο ηλεκτρικό, όμως μέχρι τότε μπορούμε να χαζεύουμε, να ονειρευόμαστε και να γκαζώνουμε νοερά τους τελευταίους των Μοϊκανών που σε κάμποσα χρόνια, όταν τα αυτοκίνητα δεν θα είναι μόνο ηλεκτρικά αλλά και αυτόνομα θα είναι περιζήτητα από τους τότε συλλέκτες. Όχι μόνο ως κορυφαία δείγματα μια εποχής που θα έχει περάσει αλλά και για το fun to drive. Και από αυτό έχουν να δώσουν απλόχερα.
1. Ferrari F12 tdf
Μαζί με την «στέισον» και τετρακίνητη GTC4 Lusso, τα μόνα ατμοσφαιρικά μοντέλα που έχουν μείνει στη γκάμα της Ferrari, η F12 tdf είναι η πιο παραδοσιακή. Ξέρεις, κλασικό, δυνατό GT με μεγάλο καπό. O ατμοσφαιρικός V12 των 6.262 κυβικών έχει αποκτήσει ακόμα πιο αγωνιστικό χαρακτήρα και αποδίδει 780 άλογα στις 8.500 στροφές, ενώ αν χρειαστεί ανεβαίνει μέχρι τις 8.900. Το 0-100 έρχεται εδώ σε 2,9 δεύτερα και η τελική ξεπερνά τα 340.
2. Lamborghini Aventador SV
Εντυπωσιακή από όλες τις πλευρές της, high tech με πολύ ανθρακόνημα και με τον κλασικό V12 των 6.500 κυβικών της εταιρείας με σήμα τον ταύρο να έχει ανέβει για την περίσταση στα 750 άλογα. Που αποδίδονται στις επίσης εντυπωσιακές για έναν τόσο μεγάλο κινητήρα 8.400 στροφές. Όσο για τις επιδόσεις σημειώστε 0-100 σε 2,8 δεύτερα και τελική που ξεπερνά τα 350 χλμ./ ώρα. Αν αναρωτιέστε πως είναι λίγο πιο γρήγορη από στάση από την ακόμα πιο δυνατή Ferrari πιστώστε το στην τετρακίνησή της.
3. Dodge Viper
Macho όσο δεν παίρνει, ακόμα και στην τελευταία γενιά του που δεν αποδεικνύεται επιτυχημένη, γεγονός που οπωσδήποτε θα δώσει στο μέλλον μεγαλύτερη αξία σε όσα Viper κυκλοφορήσουν. Μπροστά στα ευρωπαϊκά super car με το προσεγμένο σχεδιασμό και τη φινέτσα το Viper ήταν πάντα και λόγω όγκου, ο red neck της παρέας. Άλλωστε, ο θηριώδης V10 του των 8.400 κυβικών και των 649 ίππων έχει φορτηγατζήδικες ρίζες.
4. Lamborghini Huracan & Audi R8 V10 Plus
Τα βάζουμε μαζί αφενός γιατί η Lamborghini ανήκει στην ομπρέλα της Audi και οι δυο μαζί στον όμιλο της Volkswagen, αφετέρου επειδή μοιράζονται το ίδιο πλαίσιο και τον ίδιο κινητήρα, έναν V10 5.200 κυβικών με DNA Lamborghini απόδοση 610 ίππων (για το R8 υπάρχει και βασική έκδοσή του με 540). Οι επιδόσεις είναι σχεδόν ταυτόσημες (0-100 σε 3,2 δεύτερα, τελική γύρω στα 330), ενώ είναι βέβαιο πως θα ακολουθήσει μια ακόμα πιο δυνατή έκδοση. Για τη Lamborghini, που είναι εξ ορισμού πιο σκληροπυρηνική.
5. Aston Martin V12 Vantage S
Στη θέση της θα μπορούσε να είναι η κούκλα και ολοκαίνουργια DB11, όμως επιμένουμε στη V12 Vantage γιατί κάτω από το μακρύ καπό της έχει έναν ατμοσφαιρικό V12 6.000 κυβικών -ο V12 της DB11 είναι πιο μικρός και έχει δύο turbo- που στην έκδοση S φτάνει τα 573 άλογα. Αρκετά για μια τελική 330, ενώ η Vantage S είναι ό,τι πιο σπορ διαθέτει αυτή τη στιγμή στη γκάμα της η Aston. Όσοι πάντως ισχυρίζονται πως η βρετανική εταιρεία φτιάχνει μερικά από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα του κόσμου αυτού κάτι ξέρουν.
6. Porsche 911 R
Μπορεί η Porsche να έχει γυρίσει στους κινητήρες turbo για τις στάνταρ εκδόσεις της αειθαλούς 911 όμως αυτό δεν σημαίνει πως έχει αφήσει πίσω της τους ατμοσφαιρικούς boxer. Και μπορεί η hard core GT3 της τελευταίας γενιάς να μην έχει κάνει ακόμα την εμφάνισή της όμως στη γκάμα υπάρχει η συλλεκτική 911 R, με τον 6κύλινδρο, υδρόψυκτο, ατμοσφαιρικό boxer της να αποδίδει από 4.000 κυβικά 500 άλογα στις 8.250 στροφές. Η 911 R είναι τόσο παραδοσιακή που είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ από στάση επιταχύνει μέχρι τα 100 σε 3,8 δεύτερα και η τελική της φτάνει τα 323 χλμ./ ώρα.
7. Chevrolet Corvette Stingray
Το all time classic super car της Αμερικής εδώ και δεκαετίες κινείται από έναν V8 που μπορεί να ονομάζεται small block, αλλά κάθε άλλο παρά small είναι με τα 6.200 κυβικά του. Το ωραίο είναι ότι έχει σύστημα απομόνωσης κυλίνδρων αλλά και έναν(!) επικεφαλής εκκεντροφόρο -στοιχείο και αυτό της παράδοσης. Η απόδοσή του για την Ευρώπη φτάνει τα 466 άλογα, ενώ με την προσθήκη μηχανικού υπερ-συμπιεστή (kompressor) ανεβαίνει στα 660 της κορυφαίας έκδοσης Z06. Αντίστοιχα η τελική ανεβαίνει από τα σχεδόν 300 στα 330 χλμ./ ώρα, ενώ ο χρόνος για το 0-100 μειώνεται από τα περίπου 4,0 δεύτερα στα 3,0 για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο.