Το classic car του Jack Nicholson που έγινε Cinema Icon

Όταν ο Jack Nicholson εμφανίζεται με ένα αυτοκίνητο, ξέρεις ότι πρόκειται για κάτι ξεχωριστό. Στην ταινία The Two Jakes, το Hudson Commodore του 1949 δεν ήταν απλώς το μεταφορικό του μέσο, αλλά ο συμπρωταγωνιστής του.

Ο J.L. Hudson, επιχειρηματίας καταστημάτων από το Ντιτρόιτ και ιδρυτής των πολυκαταστημάτων Hudson’s, ξεκίνησε την παραγωγή αυτοκινήτων με το δικό του όνομα το 1909.

Η εταιρεία του υπήρξε ιδιαίτερα καινοτόμα: πρώτη εισήγαγε τον αυτόματο εκκινητή, τα διπλά φρένα, την ένδειξη πίεσης λαδιού και τη λυχνία γεννήτριας στο ταμπλό, καθώς και τον πρώτο ισορροπημένο στροφαλοφόρο άξονα. Αυτός επέτρεπε στους κινητήρες Hudson να λειτουργούν σε υψηλότερες στροφές, με περισσότερη δύναμη και χωρίς κραδασμούς.

 

hudson1

 

Μέχρι το 1957, τα περισσότερα Hudson βασίζονταν στον πρωτοποριακό εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα. Το διπλό σύστημα φρένων περιλάμβανε ένα δεύτερο δοχείο υγρού, το οποίο ενεργοποιούταν αυτόματα σε περίπτωση αστοχίας του πρώτου. Επίσης, υπήρχε και χειροκίνητο φρένο ανάγκης. Άλλες τεχνολογίες περιλάμβαναν μηχανισμό συμπλέκτη με λουτρό λαδιού και φελλό, που ήταν εξίσου ανθεκτικός όσο και ομαλός.

Στο απόγειο της καινοτομίας και παραγωγής τους στα τέλη της δεκαετίας του 1920, κατασκευάστηκαν 300.000 αυτοκίνητα μέσα σε ένα έτος, με συμμετοχή εργοστασίων σε Βέλγιο και Αγγλία. Εκείνη την περίοδο, η Hudson ήταν η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στις ΗΠΑ, μετά τη Ford και τη Chevrolet. Από το 1941 έως το 1952, το μοντέλο Commodore ήταν το μεγαλύτερο και πολυτελέστερο που παρήγαγε η εταιρεία.

 

 

Το 1948, η Hudson παρουσίασε το περίφημο “step-down” αμάξωμα. Σε αντίθεση με τα κλασικά αμαξώματα που κάθονταν πάνω στο πλαίσιο του σασί, το “step-down” τοποθετούσε την καμπίνα των επιβατών μέσα στο πλαίσιο, μειώνοντας το ύψος και προσφέροντας αυξημένη ασφάλεια και καλύτερο χειρισμό. Έτσι, αντί να ανεβαίνουν στο αυτοκίνητο, οι επιβάτες "κατέβαιναν" μέσα σε αυτό.

Το Commodore του 1948 διατίθετο με 6 ή 8 κυλίνδρους, και σε εκδόσεις δίπορων, τετράπορτων sedan και κάμπριο coupe. Τα sedan είχαν εσωτερικά με υφάσματα broadcloth, ενώ τα κάμπριο με δέρμα. Πολλές λειτουργίες που άλλες εταιρείες χρέωναν έξτρα, στα Hudson ήταν στάνταρ.

 

Hudson Commodore 8 Cabrio του 1949

 

Το 1949, η γκάμα Commodore επεκτάθηκε, προσθέτοντας μια πολυτελέστερη σειρά “Commodore Custom”. Από το 1950 έως το 1952 έγιναν μικρές εξωτερικές αλλαγές. Στα τελευταία του χρόνια, η σειρά χωρίστηκε σε “Six” και “Eight”. Παρά τις αναβαθμίσεις, στα τέλη του 1952 τα “Step-Down” αμαξώματα άρχισαν να θεωρούνται παρωχημένα και η Hudson προχώρησε σε νέα σχέδια για πιο συμπαγή μοντέλα.

Το συγκεκριμένο Hudson Commodore 8 Cabrio του 1949 είναι ένα από τα μόλις 596 που κατασκευάστηκαν συνολικά και από τα ελάχιστα που σώζονται μέχρι σήμερα. Το αυτοκίνητο αγοράστηκε το 1985 στη Νέα Υόρκη από τον W.D. Albright της Vintage Coach στην Καλιφόρνια, ο οποίος το αποκατέστησε στην αυθεντική του μορφή.

 

Hudson Commodore 8 Cabrio του 1949

 

Διατηρεί αυθεντικά αξεσουάρ Hudson όπως: ραδιόφωνο, θερμαντικό σώμα, φλας, προστατευτικά προφυλακτήρων, προβολείς ομίχλης, επιμηκύνσεις εξάτμισης με το λογότυπο, πρόσθετο τασάκι, overdrive κιβώτιο ταχυτήτων και ελαστικά με φαρδιές λευκές πλευρές. Περιλαμβάνει επίσης τεχνολογικά προηγμένες λειτουργίες για την εποχή του, όπως πλήρως ηλεκτρικά παράθυρα και υφασμάτινη ηλεκτρική οροφή.

Πώς ο Jack Nicholson άλλαξε την κινηματογραφική βιομηχανία με τον ρόλο του Joker

Το αυτοκίνητο χρησιμοποιήθηκε ως “car-star” στην ταινία The Two Jakes, με πρωταγωνιστή τον Jack Nicholson, και αργότερα έγινε μέρος μιας υψηλού επιπέδου συλλογής κλασικών αυτοκινήτων στη Γερμανία. Πρόσφατα επεστράφη στις ΗΠΑ, και θα συνοδεύεται από νέο τίτλο κυκλοφορίας Καλιφόρνιας.

 

 


©2016-2025 Ratpack.gr - All rights reserved