Η αντίθεση μεταξύ παλιών συνηθειών και νέων τεχνολογιών μπερδεύει πολλούς. Η ιδέα ότι πρέπει να αφήσουμε τον κινητήρα να δουλέψει πριν ξεκινήσουμε, ειδικά στο κρύο, είναι σχεδόν μια καθολικά αποδεκτή αλήθεια, ακόμα και για όσους δεν οδηγούν. Ωστόσο, ενώ αυτό ήταν πράγματι απαραίτητο για τους παλιούς καρμπιρατέρ κινητήρες, στις σύγχρονες μηχανές δεν ισχύει το ίδιο.
Άρα μπορούμε να σταματήσουμε το πολύλεπτο ρελαντί πριν την εκκίνηση;
Σύμφωνα με τις παλιές πρακτικές, η προθέρμανση του κινητήρα ήταν απαραίτητη για να αποφευχθούν φθορές και να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του οχήματος. Όμως, χάρη στα σύγχρονα συστήματα ψεκασμού καυσίμου και την προηγμένη τεχνολογία κινητήρων, αυτή η διαδικασία δεν είναι πλέον αναγκαία, όπως αναφέρει η τουρκική Milliyet.
Ο μεγαλύτερος εφιάλτης των κινητήρων με τούρμπο
Η οδήγηση σε σύντομες αποστάσεις κατά τη διάρκεια του κρύου καιρού προκαλούσε προβλήματα, καθώς ο κινητήρας ζεσταινόταν αργά, μειώνοντας την απόδοση και αυξάνοντας την κατανάλωση καυσίμου. Ωστόσο, στους σύγχρονους κινητήρες, το σύστημα λίπανσης ενεργοποιείται άμεσα, επιτρέποντας τη γρήγορη επίτευξη της ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας.
Ξεκινάμε άμεσα
Οι ειδικοί, λοιπόν, προτείνουν να ξεκινάμε αμέσως την οδήγηση, διατηρώντας χαμηλές στροφές ώστε τα εξαρτήματα του κινητήρα να ζεσταθούν σωστά. Η παρατεταμένη ακινησία με τον κινητήρα στο ρελαντί δεν αυξάνει μόνο την κατανάλωση καυσίμου, αλλά μπορεί να επιταχύνει και τη φθορά του κινητήρα. Επιπλέον, έχει αρνητική επίδραση στο περιβάλλον, λόγω της αυξημένης εκπομπής ρύπων.
Συμπερασματικά, οι σύγχρονοι κινητήρες δεν χρειάζονται προθέρμανση. Η σύσταση είναι να ξεκινάμε την οδήγηση με χαμηλές στροφές και μικρή ταχύτητα, κάτι που βοηθά στη σωστή λειτουργία και μακροχρόνια προστασία του οχήματος.