Η Alfa Romeo επέστρεψε στους αγώνες ως racing ομάδα στα μέσα της δεκαετίας του '60, αγωνιζόμενη στην κατηγορία Sports Prototype του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Σπορ Αυτοκινήτων. Το Tipo 33 ήταν το αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε από τη θυγατρική Autodelta που αγοράστηκε πρόσφατα. Ο πρώην μηχανικός της Alfa και της Ferrari, Carlo Chiti, βοήθησε στο σχεδιασμό ενός ισχυρού V8 2,0 λίτρων απόδοσης 270 ίππων, τοποθετημένου σε ένα ειδικά κατασκευασμένο πλαίσιο.
Το αυτοκίνητο που παρουσιάζεται εδώ είναι ένα Tipo 33/2, η επόμενη εξέλιξη του Tipo 33 που έκανε το ντεμπούτο του τον προηγούμενο χρόνο. Κατασκευάστηκαν δύο εκδόσεις του κουπέ αμαξώματος: Μια μακρύτερη έκδοση «Le Mans» και η πιο «κοντή» έκδοση «Daytona», που φοράει το αυτοκίνητο των φωτογραφιών. Το ασυνήθιστο είναι πως το αυτοκίνητο καταστράφηκε στην διάρκεια των δοκιμών και έχασε το 24 Hours of Daytona του 1968, σημειώνοντας μια νίκη κατηγορίας στο Targa Florio.
Το αυτοκίνητο αποσύρθηκε μετά από μερικούς αγώνες το 1969 και για 35 χρόνια ήταν αξιοθέατο στο Musée de l'Automobile στο Mougins της Γαλλίας. Ανακαινισμένο για δύο χρόνια μεταξύ 1997 και 1999, το αυτοκίνητο είναι τώρα προς πώληση και έχει πολλά γαλόνια στον κινητήρα. Πολύ περισσότερο όμως, είναι μια απόδειξη της εξαιρετικής τεχνογνωσίας που έχουν τα racing Alfa Romeo αυτοκίνητα σε μια χρυσή για τους αγώνες δεκαετία.