Καρό σημαία και επίσημα στη φετινή Formula 1 με το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι να κλείνει την κούρσα του 2024 με την πρωτιά του Lando Norris και τις δύο Ferrari (Sainz και LeClerc) να συμπληρώνουν το βάθρο. Μια σεζόν όπου ξεκίνησε γεμάτη βαρεμάρα, μούδιασμα και τον Max Verstappen να κάνει περίπατο, από τη στιγμή όμως που άρχισαν τα προβλήματα στη Red Bull Racing και οι McLaren-Ferrari ανέβασαν στροφές, εξελίχθηκε σε μία από τις καλύτερες που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια.
Το "τσογλάνι" της Red Bull Racing λατρεύει να μας αποστομώνει
Στο φινάλε μπορεί το πρωτάθλημα των οδηγών να κατέληξε σε γνώριμα χέρια (σ.σ. Verstappen ξανά), ωστόσο, η αγωνιστική άνοδος της Ferrari που περιμένει τον Lewis Hamilton να μπει στο μονοθέσιό της με τη νέα χρονιά και πολύ περισσότερο η McLaren που αναδείχθηκε Πρωταθλήτρια στην Κατηγορία Κατασκευαστών για πρώτη φορά από το 1998.
FINAL 2024 DRIVER STANDINGS ?#F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/YigDOh0egn
— Formula 1 (@F1) December 8, 2024
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η φετινή χρονιά ήταν για τη Formula 1 μια μεγάλη υπόσχεση για το μέλλον του πρωταθλήματος, όπου κανείς δεν μπορεί να στοιχηματίσει τι θα γίνει την επόμενη σεζόν.
Σαφώς και τα μεγάλα ερωτηματικά παραμένουν δύο, το αν ο Verstappen θα συνεχίσει το σερί πρωταθλημάτων του ή αν ο Hamilton θα καταφέρει να φτάσει στον τίτλο με τον οποίο θα ξεπεράσει και επίσημα τον σπουδαίο Michael Schumacher. Μετά όμως από την γεμάτη υποσχέσεις σεζόν της McLaren, τα ερωτήματα είναι πολλά γύρω από τα μονοθέσια με το Papaya χρώμα.
McLAREN CLINCH THEIR FIRST CONSTRUCTORS' CHAMPIONSHIP OF THE 21ST CENTURY! ?
— Formula 1 (@F1) December 8, 2024
What an achievement, what a season! ?#F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/e9Yyd6pcXo
Το κυριότερο από όλα όμως δεν είναι το αν θα πάρει το πρωτάθλημα ο Lando Norris, αλλά το αν θα μπορέσει να διαχειριστεί η McLaren τον ανταγωνισμό εντός ομάδας μεταξύ του Lando και του ανερχόμενου, teammate του, Oscar Piastri. Με λίγα λόγια, θα υπάρχει συνεργασία ή θα δούμε ένα σύγχρονο Ayrton Senna εναντίον Alain Prost με φόντο (ποια άλλη; ) τη McLaren;
Έκανε τελικά παρανομία η McLaren με το «mini-DRS»;
Τα δεδομένα
Ο Landro Norris βρίσκεται στη Βρετανική Ομάδα από το 2019 και με την πρόοδό του τα τελευταία χρόνια δικαιούται να χαίρει της υποστήριξης της McLaren. Φέτος τερμάτισε στη δεύτερη θέση πίσω από τον Verstappen και είναι δεδομένο ότι πριν την αλλαγή των κανονισμών το 2026 θα επιδιώξει να είναι αυτός που θα «σπάσει» το σερί τίτλων του Ολλανδού. Ο 25χρονος έχει δείξει ότι δεν φοβάται το ρίσκο στη πίστα και αν καταφέρει να σταθεροποιήσει την απόδοσή του τότε δεν αποκλείεται να τον δούμε στην κορυφή του βάθρου.
Ωστόσο, όπως έχει δείξει η ιστορία, όταν σε μια ομάδα της Formula 1 έρχεται ένας φέρελπις πιλότος για να πλαισιώσει τον ήδη υπάρχοντα -καλή ώρα ο Piastri-, χωρίς καν να έχουν τεθεί όρια για το ποιος είναι το νο.1 και το νο.2, κανείς δεν εγγυάται ότι τα πράγματα θα είναι φρόνιμα.
Το έχουμε δει στο πρόσφατο παρελθόν με τους άλλοτε κολλητούς Nico Roseberg και Lewis Hamilton -όταν η Mercedes διάλεξε τον πρώτο για να κατακτήσει τον τίτλο- που εξελίχθηκαν σε «εχθρούς», παρόμοια η κατάσταση το 2007 με τον τότε άγνωστο Hamilton να μπαίνει στην McLaren και να επισκιάζει το βαρύ όνομα του teammate του, Fernando Alonso, ενώ πιο γνωστή όλων είναι η κόντρα Prost και Senna, που δεν ήθελαν να βλέπουν καν ο ένας τον άλλον.
Μπορείτε να απολαύσετε αυτή την έχθρα στο Mini Series του Netflix με τίτλο Senna.
Making their mark ? Papaya on top!#F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/qpfNvU9BEM
— Formula 1 (@F1) December 8, 2024
O εγωισμός είναι το μισό «καύσιμο» για τους πιλότους της Formula 1 και ειδικά όταν πληγώνεται, δύσκολα μπορεί να τον περιορίσει. Αυτή τη στιγμή Norris (25 χρονών) και Piastri (23 χρονών) έχουν την ευτυχία να οδηγούν το καλύτερο μονοθέσιο -αυτή τη στιγμή – στη Formula 1, όταν όμως έρθει η στιγμή να βρεθούν στην ίδια τελική ευθεία και στην άκρη είναι ο τερματισμός που θα δώσει είτε στον έναν, είτε στον άλλον το πρωτάθλημα τότε ξέρουμε καλά πως δεν υπάρχει κανένα πλάνο. Κανένας σεβασμός, κανένα Papaya Rules, όπως λένε στην ομάδα που έχει έδρα λίγο έξω από το Surrey στο Λονδίνο.
Ο ρόλος του CEO, Zak Brown, και του αγωνιστικού διευθυντή, Andrea Stella, θα είναι καθοριστικός προκειμένου η ομάδα να μπορέσει να τους κρατήσει ενωμένους.
Την ώρα, λοιπόν, που η McLaren πανηγυρίζει ακόμα τον τίτλο της, έχει έναν «ευχάριστο» μπούσουλα να διαχειριστεί. Το αν θα παραμείνει ευχάριστος ή θα εξελιχθεί σε σύγχρονο Senna vs Prost είναι καθαρά θέμα ομάδας και τον χαρακτήρων των οδηγών της. Έχουμε ακόμα χρόνο για να το δούμε. Άλλωστε βάσει συμβολαίων, αμφότεροι θα οδηγούν το Papaya μονοθέσιο για δύο ακόμα χρόνια τουλάχιστον.