Για να μην τρέχεις τελευταία στιγμή, το πιο σωστό είναι να έχεις φροντίσει ήδη να περάσεις από ένα μικρό σέρβις το αυτοκίνητό σου. Αν ωστόσο αυτό δεν έγινε, κάνε τα παρακάτω βήματα για να μην σου βγουν από τη μύτη οι διακοπές.
Τα λάδια
Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Δεν τσεκάρεις μόνο την στάθμη του λαδιού, αλλά αν υπάρχει και διαρροή. Ρίξε μια ματιά μέσα στο μοτέρ για να εντοπίσεις κηλίδες -σε περίπτωση που έχει καεί κάποια τσιμούχα- ή ακόμα και κηλίδες στο έδαφος. Αν τις εντοπίσεις, πρέπει οπωσδήποτε να πάει στο συνεργείο, όπως και αν υπάρχει μυρωδιά καμένου λαδιού.
Θόρυβος στα φρένα
Έχουμε να κάνουμε με τον θόρυβο και την συχνότητα του. Αν ακούγεται μικρός θόρυβος, ενδεχομένως να έχουμε και λίγη επιφανειακή σκουριά. Στο σημείο ωστόσο που ο θόρυβος επιμένει και είναι περισσότερης διάρκειας, ενδεχομένως να χρειάζονται αλλαγή τα δισκόφρενα – που ήδη θα τα έχεις ακούσει νωρίτερα να «γκρινιάζουν». Μια βόλτα στο συνεργείο θα στο επιβεβαιώσει.
Κακός καταλύτης
Σημάδι κατεξοχήν είναι το θείο που θα μυρίζει μέσα στο αυτοκίνητο, σαν κάποιος να έχει αφήσει ένα χαλασμένο αβγό. Αυτό συμβαίνει επειδή δεν γίνεται ομαλή εκπομπή από τον καταλύτη – συνήθως λόγω παλαιότητας. Συνήθως ανάβει και ένδειξη για την μηχανή.
Μυρωδιά από καμένο πλαστικό
Εδώ τας πράγματα δεν είναι ποτέ βέβαια. Μπορεί να είναι κάτι πολύ απλό, αλλά ενδεχομένως και κάτι πιο σοβαρό. Εννέα στις δέκα φορές, πρόκειται για κάποια καλωδίωση σε ηλεκτρικό κύκλωμα που έχει προκαλέσει βραχυκύκλωμα και έχει κάψει το εξωτερικό περίβλημα.
Το παραφλού
Ασυζητητί, το αντιψυκτικό υγρό πρέπει να βρίσκεται στο όριο στάθμης του. Αυτό μπορείς να το δεις και σε ένα βενζινάδικο.